Protokół Nr XXXIII/10
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 21 maja 2010 roku.
Sesję rozpoczęto o godzinie dziesiątej, zakończono o jedenastej trzydzieści. Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta
i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady trzydziestej trzeciej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Henryk Domeradzki stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło 12 radnych, 23 przewodniczących rad sołeckich, kierownictwo urzędu miasta i gminy
oraz goście zaproszeni.
( listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 2 do niniejszego protokółu )
Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie zwrócił się z pytaniem, czy są uwagi do protokółu z trzydziestej drugiej Sesji Rady Miejskiej, który był wyłożony
w biurze rady. Uwag nie wniesiono, wobec czego przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu. Protokół został przyjęty 12 głosów - za,
Następnie Przewodniczący odczytał proponowany porządek obrad, po czym spytał czy są propozycje zmian do porządku obrad. Burmistrz Miasta i Gminy
zaproponował wprowadzenie zmian do porządku obrad: w p-cie 3 pkt „e” projekt uchwały w sprawie przyjęcia zasad obniżenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów szkół oraz nauczycieli pełniących obowiązki w ich zastępstwie, ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin oraz ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, psychologów, logopedów zatrudnionych
w szkołach.
do punktu 2
Odpowiedzi na wnioski złożone na XXXI Sesji Rady Miejskiej udzielił Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń and Wisłą.
Pytań brak
do punktu 3
Projekty uchwał omówił Dyrektor ZOS - Grzegorz. Mazurek. Nastąpiło szybkie zwołanie sesji w związku z projektami uchwał dot. projektu pn.:
1. „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów gmin powiatu lipnowskiego – II edycja” w ramach konkursu zamkniętego nr 8/POL/9.1.2/2010, Poddziałania 9.1.2., „ Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”, Działania 9.1., „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnianie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”. Priorytetu IX „ Rozwoju wykształcenia i kompetencji w regionach”, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
2. „e-Usługi – Organizacja – pakiet rozwiązań informatycznych dla jednostek organizacyjnych województwa kujawsko-pomorskiego”
3. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach od I-III szkoły podstawowej”
Zmieniły się zasady i w tym roku musza być podjęte nowe jeśli nie ma udziału środków własnych.
Mamy trzy programy:
1. Wyrównywanie szans II edycja –było ujętych 771 dzieci. Potrzeba II edycji taka istnieje ponieważ bardzo dużo dzieci z tego korzysta. II edycja skierowana jest do klas IV-VI.
2. Drugi program dotyczy podpisania porozumienia i umowy w sprawie realizacji projektu pn. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I-III .
3. Tablice Interaktywne – udział środków własnych ¼ , ¾ finansuje Urząd Marszałkowski.
Pytania:
Pruchniewska Maria - radna. – ile tych tablic ma być i jakie szkoły.
Mazurek G. - 1 zestaw kosztuje 13.000 zł. Lokalizacja wygląda następująco:
Szkoła Podstawowa Dobrzyń – 4zestawy
Chalin – 3 zestawy
Dyblin – 2 zestawy
Krojczyn – 2 zestawy
Pryciak K. – czy pozostałe programy pokazywane są w całości z zewnątrz
Mazurek G. – żadnych innych pieniędzy nie trzeba z budżetu finansować. Tylko na tablice interaktywne . Jest udział gminy 35.000zł.
do punktu 3 p-pkt „a”
Wobec braku dalszych pytań Przewodniczący odczytał projekt uchwały Wyniki głosowania:
Ustawowy skład radnych 15, obecnych 12
za – 12
przeciw – 0
wstrz. – 0
/ uchwała Nr XXXIII/201/10 w załączeniu do niniejszego protokółu /
do punktu 3 p-pkt „b”
Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie przystąpienia MiG Dobrzyń nad Wisłą do realizacji projektu kluczowego pn. „e-usługi, e- organizacja i zarządził głosowanie
Pytań brak
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład radnych 15, obecnych 12
Głosowanie:
Za-12
przeciw – 0
wstrz.- 0
/ uchwała nr XXXIII/202/10 w załączeniu do niniejszego protokółu /
do punktu 3 p-pkt „c”
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie przystąpienia MiG do realizacji projektu pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w kl I-III szkoły podstawowej
Pytań brak
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład radnych 15, obecnych 12
Głosowanie:
za- 12
przeciw- 0
Wstrz.- 0
/ uchwała nr XXXIII/203/10 w załączeniu do niniejszego protokółu /
do punktu 3 p- pkt „d”
Zmiany budżetu gminy na rok 2010 omówiła Pani Skarbnik- Celina Witkowska.
Onka Remigiusz – radny. Chodzi mi o to, czy do planu wieloletniego wprowadzamy zapis chodnik czy chodniki.
Burmistrz MiG: chcemy zrobić pierwsze w Krojczynie nie wiemy jakie będą ustalenia możemy to sprecyzować.
Skonieczny Paweł radny. Dotyczy budowy Astro-bazy. Z tego co wiem to miały nie być wszystkie środki własne.
Mazurek G. – na spotkaniach mówiłem niejednokrotnie o tym, aby każda gmina czy starostwo wzięło na siebie wyłonienie wykonawcy w drodze przetargu. Indywidualnie takich budowli ma być 14. Jednak Urząd Marszałkowski chciał jednego wykonawcę na całe zadanie. Był pilny telefon z Urzędu Marszałkowskiego, aby jeszcze raz przedyskutować ten temat ponieważ chodzi o dołożenie 10.000zł. Jeżeli wszystkie jednostki zainteresowane będą miały takie możliwości to przystąpią do tego zadania.
Onka Remiusz radny – środki własne na Astro-bazę miał być 50.000zł dzisiaj jest już 10.000 zł. Wszystko wrasta o 100%. Nie pytacie nas czy się zgadzamy. Dojdzie jeszcze utrzymanie tego obiektu.
Krzysztof Pryciak – radny. Dorzucamy teraz 7.000 zł. Jeśli będzie potrzebne następne 7.000 zł to czy będziemy brnęli dalej w to?
Grzegorz Mazurek – myślę, że to będzie ostateczne, ale koszty utrzymania na pewno będą.
Maria Pruchniewska – radna. Z zapisów wynik, że 100% pokrywamy, a nie
w części.
Burmistrz MiG – 103.000 zł to są nasze środki wprowadzone w budżecie, nie wiemy ile będzie z tamtej strony.
Jerzy Żurawski – radny. Nie jesteśmy chyba samorządem. Nie potrafimy rządzić swoimi pieniędzmi. Nie wiemy tak dokładnie o co chodzi, a już zabezpieczamy pieniądze w budżecie to nie poważne. Niech wreszcie urząd marszałkowski
się obudzi i nie podsuwa nam bzdurnych propozycji.
Remigiusz onka – radny. Czy remont stadionu te tez ze środków własnych.
Burmistrz MiG załatwimy kredyt zobaczymy we wrześniu na co nas będzie stać.
Dalszych pytań brak wobec czego Przewodniczący odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład radnych 15, obecnych 12
Głosowanie:
za- 12
przeciw- 0
Wstrz.- 0
/ uchwała nr XXXIII/204/10 w załączeniu do niniejszego protokółu /
do punktu 3 p- pkt „d”
Projekt uchwały dot. zasad obniżania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektorów szkół oraz nauczycieli pełniących obowiązki w ich zastępstwie omówił Grzegorz Mazurek – Dyrektor ZOS
Ta uchwała był wcześniej już podjęta i okazało się, że jeżeli dot. art. 42 Karty Nauczyciela i jest aktem prawa miejscowego wobec czego musi być publikowana i taka zmiana musi być wprowadzona, że musi być publikowana.
Jerzy Żurawski – radny. Myślę, że się ośmieszamy, radca parafuje projekty,
a okazuje się, że jest źle. Za co w takim razie bierze wynagrodzenie. Wobec braku dalszych pytań Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład radnych 15, obecnych 12
Głosowanie:
za- 12
przeciw- 0
Wstrz.- 0
/ uchwała nr XXXIII/205/10 w załączeniu do niniejszego protokółu /
do punktu 4
Wniosków brak
do punktu 5
Katarzyna Ochocińska – sołtys wsi Krojczyn
1. Rozgraniczenie drogi gminnej Krojczyn – Zaduszniki oraz utwardzenie drogi.
Sławomir Kowalewski – sołtys wsi Glewo
1. Pos. P. Wiśniewskiego w kierunku zalewu odcinek ok. 200 m,
i udrożnienie rowu przydrożnego.
2. Naprawa nawierzchni drogi gminnej w kierunku p. Kowalskiego, Wyrzykowskiego.
Bożena Narowska – sołtys wsi Tulibowo
1. Odtworzenie rowu przydrożnego w Tulibowie przy gruntach RSP Bachorzewo
Mieczysław Wojtowicz – sołtys wsi Dyblin
1. Pomalować przystanek autobusowy w Dyblinie i wyłożyć płytkami
Maria Piekarska - sołtys wsi Stróżewo
1. Załatanie dziur na drodze w Stróżewie
Tadeusz Amroziewicz – sołtys wsi Grochowalsk
1. Zła lokalizacja przystanków autobusowych / dla wysiadających
z kierunku Włocławka powinien być dalej, a nie za zakrętem, natomiast dla jadących w kierunku Włocławka powinien zostać tam gdzie był pierwotnie.
Kazimierz Pączkowski – sołtys wsi Strachoń
1. W dni targowe brakuje miejsca na parkingu ponieważ porozstawiane
są stragany czy jest pobierana opłata targowa.
Jadwiga Ziółkowska – sołtys wsi Lenie Wielkie
1. Naprawa odpływu melioracyjnego na wysokości posesji p. Wysockiego.
do punktu 6
Przewodniczący Rady – Henryk Domeradzki kończąc obrady trzydziestej trzeciej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził, że zamyka obrady trzydziestej trzeciej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała : Przewodniczący Rady
Metryka
- opublikował: Karolina Ziębakowskadata publikacji: 2011-03-17 08:20