Uchwała nr XXII/123/2012
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 18 grudnia 2012 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy na 2013 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9, lit. D oraz lit. I ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 242, 258, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu w wysokości 27.354.317,00 zł, z tego:
- bieżące w wysokości 27.004.317,00 zł,
- majątkowe w wysokości 350.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1.
- plan finansowy dochodów na zadania zlecone w wysokości 3.275.000,00 zł zgodne z załącznikiem Nr 3.
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu w wysokości 26.098.362,00 zł, z tego:
- bieżące w wysokości 24.018.462,00 zł,
- majątkowe w wysokości 2.079.900,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2.
- plan finansowy wydatków na zadania zlecone w wysokości 3.275.000,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3.
2. Wydatki na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2013 zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
W budżecie tworzy się rezerwy:
-
ogólną w wysokości – 54.000,00 zł,
-
celową w wysokości – 56.000,00 zł,
z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 4
W budżecie tworzy się nadwyżkę w wysokości 1.255.955,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
§ 5
Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 1.255.955,00 zł,
- Spłaty pożyczek otrzymanych na sfinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – 968.035,00 zł
- Spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów – 287.920,00 zł – zgodnie z załącznikiem nr 5
§ 6
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 700.000,00 zł na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu.
§ 7
Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Miasta i Gminy:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 618.868,00 zł,
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 80.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 8
Określa się plan przychodów i wydatków rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych.
1) przychody 318.962,00 zł,
2) wydatki 318.962,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 9
Określa się wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
-
dochody w wysokości 25.000,00 zł,
-
wydatki w wysokości 25.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 10
Ustala się dochody w kwocie 100.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 98.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz 2.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 11
Wyodrębnia się w budżecie kwotę 760.000,00 zł dochodów i 760.000,00 zł wydatków na gospodarkę odpadami komunalnymi.
§ 12
Wyodrębnia się w budżecie kwotę 308.766,00 zł do dyspozycji sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 13
Upoważnia się Burmistrza do:
-
zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwotach określonych limitami:
-
na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 700.000,00 zł,
b) na sfinansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne w ramach WPF,
2) zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy
inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub
bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów
wojewódzkich w wysokości określonych w załącznikach,
3) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest
niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w roku
następnym na łączną kwotę 700.000,00 zł
4) do dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących (w tym na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy) oraz w planie wydatków majątkowych polegających na przeniesieniach między rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.