Uchwała nr XXXVIII/208/2014
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 15 maja 2014 roku
w sprawie zmian budżetu Miasta i Gminy na 2014 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9, lit. d oraz lit. i, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2013 roku, poz. 594 ze zm.) oraz art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2013 roku, poz. 885 ze zm.)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
W budżecie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na 2014 rok, przyjętym uchwalą Nr XXXII/181/2013 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 17 grudnia 2013 roku, zmienionym:
- uchwałą Nr XXXIV/187/2014 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 20 stycznia 2014 roku,
- zarządzeniem Nr F.N.0050.1.2014 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 31 stycznia 2014 roku
- uchwałą Nr XXXV/191/2014 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 20 lutego 2014 roku,
- zarządzeniem Nr F.N.0050.3.2014 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 28 lutego 2014 roku
- uchwałą Nr XXXVI/197/2014 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 31 marca 2014 roku,
- zarządzeniem Nr F.N.0050.8.2014 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 31 marca 2014 roku
- zarządzeniem Nr F.N.0050.11.2014 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 16 kwietnia 2014 roku
- uchwałą Nr XXXVII/205/2014 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 30 kwiecień 2014 roku,
Zwiększa się dochody budżetu Miasta i Gminy o kwotę 240.000,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1. Ostateczna kwota dochodów – 28.029.288,89 z tego:
dochody bieżące w kwocie 27.686.788,89 zł;
dochody majątkowe w kwocie 342.500,00 zł;
dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 3.383.260,69 zł – załącznik nr 1A.
Zwiększa się wydatki budżetu Miasta i Gminy o kwotę 1.247.945,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2. Ostateczna kwota wydatków – 29.508.742,89 z tego:
wydatki bieżące w wysokości 26.924.476,89 zł w tym na:
wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 12.920.553,74 zł,
Dotacje 1.341.801,00 zł,
wydatki na obsługę długu 250.000,00 zł,
wydatki majątkowe w 2014 r. w wysokości – załącznik nr 3 2.584.266,00 zł;
wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości – 3.383.260,69 zł.
§ 2
Różnica między dochodami a wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 1.479.454,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
a) zaciągniętych kredytów i pożyczek na rynku krajowym w kwocie 400.000,00 zł;
b) wolnymi środkami z tytułu rozliczeń pożyczek i kredytów z lat ubiegłych – 1.079.454,00 zł.
§ 3
1. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 3.537.945,00 zł z tytułu:
a) zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym w wysokości 400.000,00 zł;
b) wolnych środków z tytułu rozliczeń pożyczek i kredytów z lat ubiegłych w wysokości 3.137.945,00 zł.
2. Ustala się rozchody budżetu w łącznej kwocie 2.058.491,00 zł z tytułu:
a) spłaty pożyczek otrzymanych na sfinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 876.771,00 zł;
b) spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów – 151.720,00 zł;
c) lokaty w kwocie 1.030.000,00 zł. Przychody i rozchody określa załącznik nr 4.
§ 4
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 1.900.000,00 zł, w tym na:
a) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.500.000,00 zł;
b) pokrycie planowanego deficytu budżetowego w kwocie 400.000,00 zł;
§ 5
Zwiększa się o 12.000,00 zł kwotę planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Miasta i Gminy, po zmianach:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 1.271.801,00 zł,
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 70.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 6
Określa się wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
dochody w wysokości 15.000,00 zł,
wydatki w wysokości 46.116,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 7
Ustala się dochody w kwocie 115.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 121.209,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz 9.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 8
Upoważnia się Burmistrza do:
zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwotach określonych limitami:
na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.500.000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 400.000,00 zł
c) na sfinansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne w ramach WPF,
2) zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy
inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub
bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów
wojewódzkich w wysokości określonych w załącznikach,
3) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest
niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w roku
następnym na łączną kwotę 1.500.000,00 zł
4) do dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących (w tym na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy) oraz w planie wydatków majątkowych polegających na przeniesieniach między rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Uzasadnienie:
Podział wypracowanych wolnych środków za rok 2013 w wysokości 3.137.945 zł: - Spłata kredytów i pożyczek – 1.028.491,00 zł; - Lokaty – 1.030.000,00 zł; - Wydatki – 1.079.454,00 zł (inwestycje - 813.409,00 zł , bieżące – 266.045,00 zł). |
||||
Lp. |
Nazwa zadania |
Propozycja kwoty |
Inwestycje |
Bieżące |
1 |
Spłata kredytu |
1 028 491,00 |
|
|
2 |
Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Dobrzyniu n. Wisłą- lokata |
780 000,00 |
|
|
3 |
Rozbudowa i przebudowa stacji uzdatniania wody w Dobrzyniu nad Wisłą -lokata |
250 000,00 |
|
|
4 |
FOŚ |
31 116,00 |
10 000,00 |
21 116,00 |
5 |
Alkohole |
15 209,00 |
|
15 209,00 |
|
Razem |
2 104 816,00 |
|
|
1 |
Do zadania-wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej Grochowalsk-Glewo |
371 409,00 |
371 409,00 |
|
2 |
Budowa wodociągu Chudzewo |
100 000,00 |
100 000,00 |
|
3 |
Lampy solarowe |
10 000,00 |
10 000,00 |
|
4 |
Do zadania -budowa chodnika ul. Polna |
45 000,00 |
45 000,00 |
|
5 |
Do zadania-ułożenie dywanika asfaltowego ul. Słowackiego |
30 000,00 |
30 000,00 |
|
6 |
Dokończenie chodnika Mokowo |
13 000,00 |
|
13 000,00 |
7 |
Lampy uliczne Zbyszewo |
10 000,00 |
10 000,00 |
|
8 |
Zakup samochodu dla niepełnosprawnych |
42 000,00 |
42 000,00 |
|
9 |
Podjazd przy urzędzie |
30 000,00 |
30 000,00 |
|
10 |
Poprawa stanu gospodarki wodno-ściekowej na terenie zespołu dworsko-parkowego w miejscowości Dyblin |
3 000,00 |
|
3 000,00 |
11 |
Zakup kostki brukowej (Dobrzyń nad Wisłą) |
30 000,00 |
|
30 000,00 |
12 |
Remont świetlicy Kamienica |
10 000,00 |
|
10 000,00 |
13 |
„Sołtysiada”, Dożynki Gminne/Żak |
10 000,00 |
|
10 000,00 |
14 |
Naprawa ulicy Zjazd |
20 000,00 |
|
20 000,00 |
15 |
Samochód dla straży w Mokowie |
110 000,00 |
110 000,00 |
|
16 |
Remonty dróg wiejskich |
50 000,00 |
|
50 000,00 |
17 |
Piłko-chwyty dla boiska w Chalinie |
5 000,00 |
|
5 000,00 |
18 |
Budowa przystanku w Leniach |
4 000,00 |
4 000,00 |
0,00 |
19 |
Budowa kanalizacji w Dyblinie I etap |
45 000,00 |
45 000,00 |
|
20 |
Podjazd dla samochodu OSP Chalin |
5 000,00 |
|
5 000,00 |
21 |
Projekt wodociągu dla mieszkańców Grochowalska |
6 000,00 |
6 000,00 |
|
22 |
Zasiłki celowe |
15 000,00 |
|
15 000,00 |
23 |
Remont dachu OSP Dobrzyń n/W |
6 000,00 |
|
6 000,00 |
24 |
Projekt nadbudowa komina-Zespół Szkół Dobrzyń nad Wisłą |
5 000,00 |
|
5 000,00 |
25 |
Boisko do kosza w Grochowalsku |
5 000,00 |
|
5 000,00 |
26 |
Sztandar dla policji |
2 000,00 |
|
2 000,00 |
27 |
Remont świetlicy w Glewie |
15 000,00 |
|
15 000,00 |
28 |
Konkurs na najładniejszą posesję-zagrodę |
1 000,00 |
|
1 000,00 |
29 |
Szkoła Podstawowa Dobrzyń nad Wisłą wymiana drabinek + malowanie małej sali |
10 000,00 |
|
10 000,00 |
30 |
Przystosowanie pomieszczenia po ratownictwie dla policji |
3 000,00 |
|
3 000,00 |
31 |
Zakup faksu i elektroniki do urzędu |
9 720,00 |
|
9 720,00 |
32 |
Remont pomostu w Chalinie |
2 000,00 |
|
2 000,00 |
33 |
Malowanie elewacji OSP Krojczyn |
5 000,00 |
|
5 000,00 |
34 |
Remont remizy w Grochowalsku |
5 000,00 |
|
5 000,00 |
|
Razem: |
1 033 129,00 |
813 409,00 |
266 045,00 |
Dz. 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Zwiększenie – 240.000,00 zł – dotacja celowa z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne „Likwidacja osuwiska w obrębie skarpy wiślanej w Dobrzyniu nad Wisłą na 661 km rzeki Wisły przy jeziorze Włocławskim, KRO 08-04-044 DB1” – całkowity koszt zadania 300.000,00 zł.
Metryka
- opublikował: Karol Kalinowskidata publikacji: 2014-06-06 10:51
- zmodyfikował: Karol Kalinowskiostatnia modyfikacja: 2014-06-06 11:46
Załączniki
Metryka
- opublikował: Karol Kalinowskidata publikacji: 2014-06-06 10:55
Metryka
- opublikował: Karol Kalinowskidata publikacji: 2014-06-06 10:55
Metryka
- opublikował: Karol Kalinowskidata publikacji: 2014-06-06 10:55
Metryka
- opublikował: Karol Kalinowskidata publikacji: 2014-06-06 10:55
Metryka
- opublikował: Karol Kalinowskidata publikacji: 2014-06-06 10:55
Metryka
- opublikował: Karol Kalinowskidata publikacji: 2014-06-06 10:55