Protokół Nr XVIII/08
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 14 listopada 2008 roku.
Sesję rozpoczęto o godzinie dziewiątej, zakończono o godzinie dwunastej czterdzieści. Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta
i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady osiemnastej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Henryk Domeradzki stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło 15 radnych, 23 przewodniczących rad sołeckich, kierownictwo urzędu miasta i gminy oraz goście zaproszeni.
( listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 3 do niniejszego protokółu )
Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie zwrócił się z pytaniem czy są uwagi do protokółu z siedemnastej Sesji Rady Miejskiej, który był wyłożony w holu sali konferencyjnej. Radni uwag nie wnieśli, wobec czego przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu.
Protokół został przyjęty większością głosów - głosowało 13 za, przy 2 wstrz.
na 15 obecnych.
Następnie odczytał proponowany porządek obrad i zapytał czy są propozycje do zmiany porządku obrad.
Wojciech Reznerowicz – radny wnioskował o usunięcie z pkt 4 pkt „j” dotyczącego zmiany budżetu gminy na rok 2008. Uzasadniając zbyt mało szczegółowym wyjaśnieniem.
Wobec powyższego przewodniczący poddał tą propozycję zmiany porządku obrad pod głosowanie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych
12 głosów za pozostawieniem porządku obrad bez zmian, przy 2 - przeciwnych
i 1 wstrz.
Porządek obrad pozostał bez zmian.
do punktu 2
Odpowiedzi na wnioski złożone na siedemnastej Sesji Rady Miejskiej udzielił Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
(treść odpowiedzi jako załącznik nr 4 do niniejszego protokółu)
do punktu 3
Informację o pracy organu wykonawczego i pracy urzędu przedstawił Ryszard Bartoszewski – z-ca burmistrza.
Następnie Przewodniczący poprosił o pytania.
Jerzy Żurawski – radny. Poprosił aby na następną Sesję informacja była przesyłana w materiałach co pozwoli na bardziej szczegółowe zapoznanie się radnych z treścią
( treść informacji jako załącznik nr 5 do niniejszego protokółu)
do punktu 4 p-pkt „a”
Projekt uchwały dotyczący udzielenia bonifikaty od ceny oraz rozłożenia jej na raty dla nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży stanowiącej własność Gminy Dobrzyń nad Wisłą omówiła Pani Agnieszka Zaborowska – podinsp. ds. gospodarki gruntami i rolnictwa.
Zgodnie z ustawa o gospodarce nieruchomościami, Burmistrz może za zgodą rady udzielić dodatkowej bonifikaty od ustalonej dla nieruchomości ceny. Cena ta może również zostać rozłożona na raty. Z wnioskiem o udzielenie w/w bonifikaty oraz rozłożenia ceny na raty wystąpili spadkobiercy poprzedniego właściciela sprzedawanej nieruchomości, którym przysługuje prawo jej nabycia w trybie bezprzetargowym. Z uwagi na wcześniejszą ustalona bonifikatę od ceny nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków / 10%/, udzielanie kolejnej bonifikaty i rozkładanie ceny na raty byłoby niekorzystne dla gminy. W związku z tym nie wyrażenie zgody na bonifikatę i raty jest uzasadnione.
Wobec braku pytań Przewodniczący zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych
za- 15,
przeciw – 0,
wstrz - 0
(uchwała nr XVIII/121/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 6)
do punktu 4 p-pkt „b”
Projekt uchwały w sprawie zbycia lokalu użytkowego stanowiącego mienie komunalne gminy omówiła Pani Zofia Jóźwiak.
Obowiązujące przepisy prawa miejscowego określają zasady sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących własność Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, sprzedaż lokalu wymienionego w projekcie uchwały wymaga odrębnej zgody samorządu.
Lokal nr 11 położony w 11 lokalowym budynku mieszkalno-usługowym przy ul. Robotniczej nr 1 w Dobrzyniu nad Wisłą, to lokal będący wcześniej sklepem masarskim, użytkowanym przez byłą Gminną Spółdzielnię „Samopomoc Chłopska „ w Dobrzyniu nad Wisłą, a następnie przez wielu innych użytkowników. Z niektórymi z nich rozwiązano umowy najmu z powodu nie wywiązywania się z warunków umowy.
W przypadku ewentualnej adaptacji na lokal mieszkalny gmina musiałaby ponieść znaczne nakłady.
Lokal posiada dużą powierzchnię użytkową (81,04 m2) i mógłby pełnić funkcję lokalu użytkowego z wykorzystaniem na działalność o charakterze nieuciążliwym. Lokalowi przynależy pomieszczenie składowe o powierzchni użytkowej 10,88 m2 oraz udział w nieruchomości wspólnej w części 9192/54037, w tym w działce gruntu nr 756/6 o powierzchni 1107m2.
Wobec tego wyrażenie zgody na zbycie jest uzasadnione.
Następnie Przewodniczący poprosił o pytania.
Wojciech Reznerowicz – radny. Na jakich zasadach będzie ten lokal zbywany, czy na zasadzie ceny rynkowej czy wyceny rzeczoznawcy.
Zofia Jóźwiak - lokal będzie zbywany w formie przetargowej jednak przed tym będzie sporządzona opinia szacunkowa wartości rynkowej tego lokalu sporządzona przez rzeczoznawcę, a następnie będzie przeprowadzona cała procedura wynikająca z ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Wobec braku dalszych pytań Przewodniczący zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych.
Za – 15 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących –0
(uchwała nr XVIII/122/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 7)
do punktu 4 p-pkt „c”
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
do „Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Gmin Dobrzyńskich Region Południe” omówił z-ca Burmistrza Ryszard Bartoszewski. Uchwała dotyczy wyrażenia woli przystąpienia Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą w charakterze członka zwyczajnego do w/w Stowarzyszenia.
Reznerowicz Wojciech – radny zapytał jak jest wysokość składki przynależenia do tego stowarzyszenia.
Ryszard Bartoszewski – obecnie wynosi 4000 zł rocznie jak będzie trudno jest aktualnie powiedzieć ponieważ to ustala odpowiednie gremium.
Wobec braku dalszych pytań Przewodniczący zarządził głosowanie nad projektem uchwały.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych,
Za – 15 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących –0
(uchwała nr XVIII/123/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 8)
do punktu 4 p-pkt „d”
Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu omówiła Pani Grażyna Habasińska – Sekretarz Urzędu.
Ustawa z dnia 25 lipca 2008 roku wprowadziła zapis dotyczący wysokości ekwiwalentu pieniężnego. Art. 28 tejże ustawy mówi, że członek ochotniczej straży pożarnej, który uczestniczył w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwowa Straż pożarną lub gminę otrzymuje ekwiwalent pieniężny. Wysokość ekwiwalentu ustala rada gminy
w drodze uchwały. Wysokość, o którym mowa nie może przekraczać 1/175 przeciętnego wynagrodzenia, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. W projekcie uchwały jest propozycja 10 zł za każdą godzinę udziału w działaniach ratowniczych.
Następnie Przewodniczący poprosił o pytania.
Jerzy Żurawski – radny. Czy jest to kwota brutto, czy netto.
Pani Grażyna Habasińska – jest to kwota brutto na zasadzie diety.
Maria Pruchniewska – radna. Czy 13 zł to jest już kwota max czy min.
Pani Grażyna Habasińska – jest to max jakie możemy przyznać. Krzysztof Pyciak – radny. Sam jestem strażakiem i mogę potwierdzić, że ta działalność odbywa się z narażeniem życia. Dlatego cieszy mnie fakt, że taki projekt uchwały ma miejsce.
Wobec braku dalszych pytań i dyskusji przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych,
Za – 15 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących – 0
(uchwała nr XVIII/124/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 9)
do punktu 4 p-pkt „e”
Projekt uchwały w sprawie inkasa podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego omówiła pani Grażyna Habasińska – Sekretarz UMiG
W tym projekcie wprowadzone SA zmiany do uchwały Nr XIV/93/08 z dnia 14 kwietnia 2008 roku dotyczące § 3 ustalono wysokość wynagrodzenia za inkaso z wyżej wymienionych podatków w wysokości 7% kwoty zainkasowanego podatku przez danego inkasenta, nie mniej jednak niż 380,00 zł.
Następnie przewodniczący porosił o pytania.
Wojciech Woźniak – radny. Czy inkaso naliczane jest raz w roku czy co kwartał.
Pani Grażyna Habasińska – inkaso naliczane jest co kwartał.
Wobec braku dalszych pytań Przewodniczący zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych,
Za – 15 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących – 0
(uchwała nr XVIII/125/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 10)
do punktu 4 p-pkt „f”
Projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącej podstawę wymiaru podatku rolnego na rok 2009 omówiła pani Grażyna Kiembłowska – insp d/s wymiaru podatków. Omówione zostały stawki podatkowe proponowane na rok 2009.
Wobec braku pytań Przewodniczący zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych,
Za – 15 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących – 0
(uchwała nr XVIII/126/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 11)
do punktu 4 p-pkt „g”
Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2009 omówiła pani Grażyna Kiembłowska – insp d/s wymiaru podatków. Omówione zostały stawki podatkowe proponowane na rok 2009.
Wobec braku pytań Przewodniczący zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych,
Za – 15 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących – 0
(uchwała nr XVIII/127/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 12)
do punktu 4 p-pkt ‘h”
Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2009 omówiła Pani Krystyna Michalska – insp d/s księgowości. Omówione zostały stawki podatkowe proponowane na rok 2009.
Wobec braku pytań Przewodniczący zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych,
Za – 15 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących – 0
(uchwała nr XVIII/128/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 13)
do punktu 4 p-pkt „i”
Projekt uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa, przypadających Miastu i Gminie Dobrzyń nad Wisłą omówiła pani Celina Witkowska – Skarbnik. Uchwała określa zasady i tryb umarzania oraz odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy ordynacja podatkowa.
Wobec braku pytań Przewodniczący zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych,
Za – 15 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących – 0
(uchwała nr XVIII/129/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 14)
do punktu 4 p-pkt „j”
Projekt uchwały dotyczący zmian budżetu gminy na rok 2008 przedstawiła Pani Celina Witkowska – Skarbnik.
Bardzo szczegółowo zostały omówione zmiany budżetu gminy odnoszące się do pisma złożonego przez radnego Wojciecha Reznerowicza. Zmiany budżetu gminy dotyczące Oświaty omówione zostały przez Główną księgową ZOS Panią Kingę Szczypińską, natomiast zmiany budżetu gminy omówiła Pani Celina Witkowska – Skarbnik.
010 – Rolnictwo i łowiectwo
Zwiększenie 189.661,00 zł – z przeznaczeniem na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów z województwa kujawsko – pomorskiego oraz pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminy.
Zmniejszenie – 281950,00 zł - 3 inwestycji – 9.000,00 zł – projekt odprowadzenia ścieków z bloków mieszkalnych w Chalinie do oczyszczalni; 61.000,00 zł Programu Odnowa Wsi – Centrum Spotkań w Grochowalsku; 211950,00 zł; Budowa przyzagrodowych oczyszczalni ścieków. Deficyt budżetowy zmniejsza się o 271950,00 zł, pozostałą kwotę 10000,00 zł przenosi się na: 8000,00 zł – na zakup komputerów, 2000,00 zł na bieżące wydatki w administracji
600 – Transport i łączność
Zmiana nazewnictwa zadania – z Budowa drogi gminnej Płomiany – Skaszewo, na budowę drogi gminnej Lenie Wielkie - Płomiany
750 – Administracja
Dochody
Zwiększenie – 38.018,00 zł z przeznaczeniem na:
6800,00 zł – na opracowanie audytu energetycznego budynku Publicznego Gimnazjum oraz Szkoły Podstawowej w Krojczynie
2500,00 zł – na inwestycję Realizacja programu Wisła – stabilizacja nasadzenia roślinności zabezpieczającej oraz przeniesienie ulicy Zjazd
17000,00 zł – na bieżące utrzymanie wysypiska śmieci
18,00 zł na pozostałe zadania w zakresie pomocy społecznej
5700,00 zł na bieżące wydatki w administracji
4000,00 zł na inkaso dla sołtysów
2000,00 zł na PFRON w administracji
801 – Oświata i wychowanie
Zmiany budżetowe między paragrafami spowodowane są:
- korektą funduszu socjalnego
- zwiększeniem wydatków płacowych i pochodnych między placówkami oświatowymi
- zwiększeniem wydatków rzeczowych (zakup oleju napędowego, usługi dowożenia)
851 – Ochrona zdrowia
Zwiększenie – 30,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów wydania decyzji, w sprawach świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni, spełniający kryterium dochodowe.
852 – Pomoc społeczna
Przeniesienie środków ze środków bieżących 20.000,00 zł na inwestycję – zakup wyposażenia do stołówki w Szkole Podstawowej w Krojczynie.
900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Zwiększenie 125.427,00 zł – dotacja celowa na sfinansowanie zadania realizowanego w ramach Projektu „Osłona Przeciwosuwiskowa”.
Zmniejszenie deficytu 127.494,00 zł
926 – Kultura fizyczna i sport
Zmniejszenie 14.000,00 zł z dotacji na kluby sportowe – z przeznaczeniem na wydatki bieżące w administracji 10000,00 zł oraz na remonty obiektów sportowych 4000,00zł.
Pozostałe przeniesienia między paragrafami spowodowane są zwiększeniem wydatków w trakcie realizacji budżetu.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych,
Za – 14 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących – 1
(uchwała nr XVIII/130/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 15)
do punktu 5
Informację o złożonych oświadczeniach majątkowych złożyła Pani Grażyna Habasińska – Sekretarz UMiG. Poinformowała zebranych, że nie stwierdzono uchybień w złożonych oświadczeniach majątkowych.
do punktu 6
Żaneta Kalinowska – radna złożyła wniosek w sprawie modernizacji nawierzchni ul. Jagiełły, rycerzy Dobrzyńskich,
Stanisław Bazan – radny złożył wniosek w sprawie okopania rowami drogi gminnej Wierznica-Płomiany,
- zmiany trasy autobusu szkolnego do Płomian
Wojciech Reznerowicz – radny złożył wniosek w sprawie:
- doprowadzenia do stanu zgodnego z prawem ul. Sportowej,
- poprawienia stanu technicznego ul. Płockiej, Kościuszki, Frańciszkańskiej, Szkolnej / popękane włazy /,
4. Grzegorz Zych – radny złożył wniosek w sprawie:
- zapewnienia płynności wody w okresie letnim dla najbardziej oddalonych gospodarstw od stacji uzdatniania wody,
- zabezpieczenia środków na zakup papy termogrzewczej na dachu na strażnicy w Michałkowie
5. Maria Pruchniewska – radna złożyła wniosek w sprawie:
- Wskazania nowych miejsc parkingowych ponieważ obecne są
niewystarczające,
- postawienia koszy na bulwarze i zrobienia porządku,
6. Krzysztof Pryciak – radny. Zakupu samochodu bojowego używanego dla OSP Mokowo z uwagi na to, że jednostka jest w systemie krajowym
i powinna mieć sprawny samochód,
do punktu 7
Pan Ryszard Przybytek złożył informację na temat Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w żeglarstwie, która odbyła się w tym roku w Dobrzyniu nad Wisłą.
Podziękował za pomoc i współpracę w organizacji tego przedsięwzięcia.
do punktu 8
Przewodniczący Rady – Henryk Domeradzki kończąc obrady osiemnastej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził,
że zamyka obrady osiemnastej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała : Przewodniczący Rady
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-04-30 15:09