Protokół Nr XXXV/10
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 20 sierpnia 2010 roku
Sesję rozpoczęto o godzinie dziesiątej, zakończono o trzynastej.
Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady trzydziestej piątej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Henryk Domeradzki stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło: 14 radnych, 22 przewodniczących rad sołeckich, kierownictwo urzędu miasta i gminy oraz goście zaproszeni.
(listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 2 do niniejszego protokółu)
Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie zwrócił się z pytaniem, czy są uwagi do protokółu z trzydziestej trzeciej Sesji Rady Miejskiej, który był wyłożony w biurze rady. Uwag nie wniesiono, wobec czego przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu. Protokół został przyjęty 14 głosów - za, Następnie Przewodniczący odczytał proponowany porządek obrad, po czym spytał czy są propozycje zmian do porządku obrad. Zmian nie zaproponowano.
do punktu 2
Odpowiedzi na wnioski złożone na XXXIII Sesji Rady Miejskiej udzielił Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń and Wisłą.
Pytań brak
do punktu 3
Informację o pracy organu wykonawczego i pracy urzędu przedstawił z-ca Burmistrza Ryszard Bartoszewski.
Pytań brak.
do punktu 4
Informację z wykonania budżetu przez Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą za I półrocze 2010 r. przedstawiła Pani Celina Witkowska – Skarbnik.
Pytań brak.
do punktu 5
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu omówiła pani Celina Witkowska – Skarbnik.
Projekt uchwały dotyczy zaciągnięcia kredytu długoterminowego w wys. 514.828,00 zł na sfinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Remont stadionu sportowego w Dobrzyniu nad Wisłą – odprowadzenie wód drenażowych oraz płyta boiska”.
Pytań brak
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład radnych 15, obecnych 14
Głosowanie:
Za - 12
Przeciw - 0
Wstrz. - 2
/uchwała nr XXXV/206/10 w załączeniu do niniejszego protokółu/
do punktu 5 p- pkt „b”
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na pokrycie planowanego deficytu budżetowego omówił Pan Roman Składanowski – insp. ds. zaopatrz. w wodę i odpr. ścieków.
Zadanie inwestycyjne pn. „Budowa instalacji wodno-kanalizacyjnej w Dobrzyniu nad Wisłą (zad.1,2) zewnętrzna sieć kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej” jest ujęte w budżecie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą do realizacji w 2010 rok oraz jest zgodne z „Programem ogólnym budowy kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Dobrzyń nad Wisłą”
Planowane przedsięwzięcie polega na budowie:
1. Kanalizacji sanitarnej i budowie przyłączy kanalizacyjnych dla określonych obszarów terenu miasta nieposiadających uzbrojenia w sieć kanalizacji sanitarnej tj. w obrębie ulic : Słowackiego, Lipnowskiej, Zduńskiej, Mickiewicza, Kilińskiego z włączeniem się do istniejącej sieci sanitarnej w ulicy Franciszkańskiej. System kanalizacji grawitacyjny. Odprowadzane ścieki posiadają charakter typowych ścieków socjalno-bytowych. Realizacja budowy kanalizacji sanitarnej w wyżej wymienionym obrębie pozwoli na likwidację nieszczelnych szamb zlokalizowanych na indywidualnych posesjach , a zanieczyszczających wody gruntowe, jak również zlikwiduje bezpośrednie dzikie włączenia ścieków do wód powierzchniowych.
2. Kanalizacji deszczowej w obrębie ulic Słowackiego, Mickiewicza, Plac Wolności z włączeniem jej w istniejący system kanalizacji deszczowej, który posiada elementy podczyszczania (piaskowniki). Realizowane przedsięwzięcie stanowi kolejny etap porządkowania gospodarki wodno-ściekowej w systemie kanalizacji rozdzielczej dla zurbanizowanych terenów miasta Dobrzyń nad Wisłą.
3. Sieci wodociągowej wraz z przyłączami w miejsce istniejącej zdekapitalizowanej sieci wodociągowej, której wiek średnio wynosi około 50 lat. Ze względu na parametry eksploatacyjne istniejący wodociąg wraz z przyłączami nie spełnia swojego zadania. Występuje duża awaryjność istniejących przewodów ze względu na aktualny stan techniczny. Wykonanie przewodu wodociągowego w ul. Słowackiego, Zduńskiej, Mickiewicza, Kilińskiego i Plac Wolności spowoduje poprawę istniejącego układu hydraulicznego przewodów wodociągowych.
Przedmiotowa inwestycja finansowana jest w części z przyznanej pomocy w ramach działania „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-2013.
Planowana wartość dofinansowania zgodnie z zawartą umową pomiędzy Samorządem Województwa Kujawsko-Pomorskiego z siedzibą w Toruniu, a Gminą Dobrzyń nad Wisłą wynosi kwotę 685.277,00 zł, jednak ostatecznie stanowiło to będzie nie więcej niż 75% rzeczywiście poniesionych przez Gminę kosztów kwalifikowanych inwestycji.
Udział własny na pokrycie pozostałych kosztów inwestycji tut. Samorząd planuje sfinansować z pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Uwzględniając powyższe uzasadnienie, proszę Wysoką Radę o podjęcie uchwały w proponowanym brzmieniu.
Krzysztof Pryciak – radny. Partycypacja w kosztach – to ma być 500 zł. Czy to jest pewne czy na zasadzie dobrowolności. Czyli będzie tak, że kto nie chce to nie musi płacić.
Roman Składanowski – tak jest to na zasadzie dobrowolności, było zorganizowane spotkanie z mieszkańcami i wyrazili taką zgodę.
Krzysztof Pryciak – radny. Nastąpił podział mieszkańców, dzisiaj słyszałem
w odpowiedziach na złożone wnioski gdzie padło sformułowanie, że z uwagi na brak środków zadanie jest przesunięte budżecie na rok 2011. W związku z tym również posłużę się podobnym określeniem i proponuję przełożenie tej inwestycji z ul. Słowackiego na 2011 rok ponieważ nie było to ujęte w budżecie
Wobec braku dalszych pytań Przewodniczący odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład radnych 15, obecnych 14
Głosowanie:
Za - 12
Przeciw - 0
Wstrz.- 2
/uchwała nr XXXV/207/10 w załączeniu do niniejszego protokółu/
do punktu 5 p- pkt „c”
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki płatniczej długoterminowej
na pokrycie planowanego deficytu budżetowego omówił Pan Roman Składanowski – insp. ds. zaopatrz. w wodę i odpr. ścieków.
Zadanie inwestycyjne pn. „Budowa instalacji wodno-kanalizacyjnej w Dobrzyniu nad Wisłą (zad.1,2) zewnętrzna sieć kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej” jest w części finansowane z przyznanej pomocy w ramach działania „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-2013.
Planowana wartość dofinansowania zgodnie z zawartą umową w dniu
18 lutego 2010 r. pomiędzy Samorządem Województwa Kujawsko-Pomorskiego z siedzibą w Toruniu, a Gminą Dobrzyń nad Wisłą wynosi kwotę 685.277,00 zł, jednak ostatecznie stanowiło to będzie nie więcej niż 75% rzeczywiście poniesionych przez Gminę kosztów kwalifikowanych inwestycji.
W związku z powyższym oraz stosownie do zapisów wyżej wymienionej umowy w zakresie jej realizacji zachodzi potrzeba zaciągnięcia pożyczki płatniczej w celu zapewnienia ciągłości finansowania przedsięwzięcia.
Uwzględniając powyższe uzasadnienie, proszę Wysoką Radę o podjęcie uchwały w proponowanym brzmieniu.
Wobec braku pytań Przewodniczący odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład radnych 15, obecnych 14
Głosowanie:
Za - 12
Przeciw - 0
Wstrz.- 2
/uchwała nr XXXV/208/10 w załączeniu do niniejszego protokółu/
do punktu 5 p- pkt „d”
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na pokrycie planowanego deficytu budżetowego omówił Pan Roman Składanowski – insp. ds. zaopatrz. w wodę i odpr. ścieków.
Zadanie polega na budowie 15 szt. przyzagrodowych oczyszczalni ścieków w 2010 roku na terenie gminy Dobrzyń nad Wisłą.
Jest ono zgodne z „Programem ogólnym budowy kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Dobrzyń nad Wisłą”
Wg wstępnego rozpoznania wykonanych zostanie 15 szt. oczyszczalni ścieków składających się z osadnika gnilnego i drenażu rozsączającego, które zalicza się do rozwiązań określonych ogólnie jako naturalne. Gleba dzięki zdolnościom samo oczyszczającym , które wykorzystuje się w systemach indywidualnego oczyszczania ścieków, skutecznie chroni środowisko naturalne przed zanieczyszczeniem przy bardzo małym zużyciu energii. Występuje możliwość estetycznego w komponowania w krajobraz. Cechuje ją prostota eksploatacji oraz niskie koszty oczyszczania.
Realizacja budowy przyzagrodowych oczyszczalni ścieków u mieszkańców naszej gminy pozwoli na osiągnięcie niżej podanych efektów ekologicznych :
1. Likwidacja nieszczelnych szamb zlokalizowanych przy indywidualnych
gospodarstwach, a zanieczyszczających wody gruntowe;
2. Eliminację odpadów powstających w trakcie okresowego oczyszczania
szamb;
3. Zlikwidowanie bezpośrednie dzikich włączeń ścieków do wód
powierzchniowych.
Uwzględniając powyższe uzasadnienie, proszę Wysoka Radę o podjęcie uchwały w proponowanym brzmieniu.
Wobec braku pytań Przewodniczący odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład radnych 15, obecnych 14
Głosowanie:
Za - 13
Przeciw - 0
Wstrz.- 1
/uchwała nr XXXV/209/10 w załączeniu do niniejszego protokółu/
do punktu 5 p- pkt „e”
Rozpatrzenie skargi radni Rady Miejskiej przekazali do rozpatrzenia przez komisję Rewizyjną w głosowaniu 13 – za, wstrz – 1
do punktu 5 p- pkt „f”
Projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na rok 2010 omówiła
Pani Celina Witkowska – Skarbnik.
Dz. 010 – Rolnictwo i łowiectwo
Zmniejszenie o 34.800,00 zł (deficytu budżetowego) inwestycji „Budowa przyzagrodowych oczyszczalni ścieków”.
Dz. 600 – Transport i łączność
Zwiększenie 3.700,00 zł – na inwestycję „Zakup wiaty przystankowej
w Tulibowie”
Dz. 630 – Turystyka i wypoczynek
Zwiększenie 2.000,00 zł - pomoc finansowa w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z Torunia
na dofinansowanie konkursu „Kolorowa posesja 2010”.
754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Zwiększenie 2.000,00 zł na paliwo dla Policji.
Dz. 801 – Oświata i wychowanie
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Chalinie zwraca się z prośbą o wniesienie
do budżetu kwoty 378,00 zł. Powyższą kwotę uzyskano tytułem odszkodowania za wybite okna w budynku szkoły.
Dyrektor Publicznego Gimnazjum w Chalinie zwraca się z prośbą
o wprowadzenie do budżetu 1.154,00 zł z prowizji PZU.
Zwiększenie o 4.500,00 zł dotacji dla Niepublicznego Przedszkola w Szpetalu Górnym
852 – Pomoc społeczna
Zwiększenie 1.000,00 zł – środki pieniężne ze Związku Miast Nadwiślańskich na zorganizowanie rejsu po Wiśle dla dzieci objętych opieką MGOPS.
854 – Edukacyjna opieka wychowawcza
Zwiększenie o kwotę 40.000,00 zł – dofinansowanie środków własnych (20%) świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym.
900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Zwiększenie 5.000,00 zł – koszt opracowania operatu wodno-prawnego
na pobór wody i eksploatację ujęcia wody podziemnej w miejscowości Dobrzyń nad Wisłą w latach 2011-2020.
Zmniejszenie inwestycji „Budowa instalacji wodno-kanalizacyjnej w Dobrzyniu n/Wisłą (zad. 1,2) zewnętrzna sieć kanalizacji sanitarnej, deszczowej
i wodociągowej ” o 261.477,00 zł (deficyt budżetowy) i równoczesne zwiększenie wkładu własnego tego zadania o 42.000,00zł, z czego 20.000,00 zł jest przeznaczone na dodatkowe prace polegające na wymianie gruntów
i wykonaniu robót uzupełniających przyłącze wodno-kanalizacyjne.
Zwiększenie o 10.000,00 zł inwestycji „Zabudowa parkingu dla samochodów osobowych przy ulicy Robotniczej”.
926 – Kultura fizyczna i sport
Zwiększenie o 40.000,00 zł inwestycji Budowa „Dobrzyńskiego Centrum Sportu i Turystyki – Hala Sportowa”.
Zwiększenie o 98.650,00 zł wkładu własnego inwestycji „Remont stadionu sportowego wraz z budową odwodnienia płyty boiska i przebudową trybun
w Dobrzyniu nad Wisłą – I etap” i jednoczesne zmniejszenie deficytu budżetowego o 94.394,00 zł.
Zwiększenie o 20.000,00 zł inwestycji „Remont stadionu sportowego
w Dobrzyniu nad Wisłą – odprowadzenie wód drenażowych oraz płyta boiska”.
Wszystkie zwiększenia w budżecie w kwocie 265.850,00 zł zostaną pokryte wpływami ze sprzedaży składników majątkowych.
Pozostałe przeniesienia między paragrafami spowodowane są zwiększeniem wydatków w trakcie realizacji budżetu.
Wobec braku pytań Przewodniczący odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład radnych 15, obecnych 14
Głosowanie:
Za - 12
Przeciw - 0
Wstrz.- 2
/uchwała nr XXXV/210/10 w załączeniu do niniejszego protokółu/
do punktu 7
Zostały złożone wnioski w sprawie:
Maria Pruchniewska – radna
- umieszczenia tablic z napisem „zakaz parkowania na trawnikach”
- dokończyć budowę parkingu w miarę posiadanych środków
Grzegorz Zych – radny
- dwa zestawy na uzupełnienie dziur na drogach
- zasypanie koryta wodnego wzdłuż pasa drogowego Michałkowo-Sobowo
/ odcinek ok. 100m wystarczy gruz i pospółka /
Wojciech Reznowicz – radny
- poprawić włazy na ul. Płockiej, Sł. Polsce ponieważ może dojść do wypadku
Remigiusz Onka – radny
- wycięcie krzewów przy drodze Glewo-Tulibowo
Sławomir Kowalewski – sołtys
- udrożnić przepust drogowy na wys. zabud. p. Trzeciakowskiego
i Wilmańskiego
Wiesław Jaworski – sołtys
- sprawa dowożenia dzieci do szkoły – jak to wygląda
- załatanie dziur na drodze w Płomianach
do punktu 8
Mieszkaniec wsi Krępa w imieniu mieszkańców zażądał naprawy drogi, przypominając, że odszkodowanie urząd otrzymał od inwestora, który przeprowadzał kabel energetyczny przez te tereny. Prosimy o odpowiedź
na piśmie.
do punktu 6
Przewodniczący Rady – Henryk Domeradzki kończąc obrady trzydziestej piątej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził,
że zamyka obrady trzydziestej piątej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała : Przewodniczący Rady
Renata Kwiatkowska Henryk Domeradzki
Metryka
- opublikował: Karolina Ziębakowskadata publikacji: 2011-03-21 08:42