Uchwała Nr IV/22/11
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 31 stycznia 2011 roku
w sprawie: rozpatrzenia wniosku o unieważnienie postępowania konkursowego na stanowisko Dyrektora Dobrzyńskiego Centrum Sportu i Turystyki
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / Dz.U. z 2001 r., nr 142, poz. 1591 ze zmianami / i art. 229 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r., Kodeks postępowania administracyjnego / Dz. U. z 2000r., nr 98, poz. 1071 ze zmianami /
uchwala się, co następuje:
§ 1
Po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez Pana Ryszarda Przybytka w przedmiocie unieważnienia postępowania konkursowego na stanowisko Dyrektora Dobrzyńskiego Centrum Sportu i Turystyki po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej, skargę uznaje się za bezzasadną z przyczyn określonych w uzasadnieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały, poprzez zawiadomienie skarżącego o jej treści o sposobie załatwienia skargi powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Uchwały Nr IV/22/2011 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 31 stycznia 2011
Uzasadnienie
Zarzut naruszenia art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest chybiony ze względu na fakt, iż stosowne ogłoszenie o naborze zostało wywieszone na tablicy ogłoszeń urzędu w dniu 17.11.2010 r. przez pracownika sekretariatu, co potwierdza adnotacja na kopii tegoż ogłoszenia, ogłoszenie o naborze na stronie internetowej zostało opublikowane w dniu 16 listopada 2010 r.
Zarzuty dotyczące nieprawidłowości w prowadzeniu postępowania konkursowego nie znajdują żadnego potwierdzenia w obowiązujących przepisach – pełna regulacja zawarta jest w przepisach art. 13 i art. 14 w/w ustawy, w pozostałej części ustawodawca pozostawia pracodawcy swobodę w kwestiach nieuregulowanych. Należy zwrócić tu szczególną uwagę również na fakt, że nie ma podstawy prawnej do żądania zagwarantowania ustosunkowania się do poszczególnych etapów postępowania konkursowego w trakcie jego trwania.
Nieprawdziwe jest twierdzenie, że nie istniała możliwość udokumentowania stażu pracy. Wystarczającym postępowaniem byłoby chociażby przedłożenie odpisu z ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Dobrzynia nad Wisłą uzupełnionego oświadczeniem kandydata, że działalność tę prowadzi, podlegając ubezpieczeniu społecznemu i jest ona zgłoszona do właściwego Urzędu Skarbowego. Oświadczenie to winno być złożone zgodnie z art. 75 §2 kpa. Z całą pewnością nie jest możliwe w tej sytuacji, w świetle przepisu art. 217 w zw. z art. 75§ 2 kpa zastąpienie oświadczenia zaświadczeniem wystawionym samemu sobie. Przepisy ustawy nie przewidują postępowania odwoławczego w formie oczekiwanej przez skarżącego.
Uzasadnienie dokonanego wyboru zgodnie z art. 14 w/w ustawy zawiera protokół z postępowania konkursowego. Skład Komisji mającej przeprowadzić nabór nie jest w szczególny sposób określony przez ustawodawcę, w żadnym przypadku nie określa ustawodawca szczególnych wymogów dla członków takiej Komisji.
Osoby rekomendowane przez Komisję Rady Miejskiej nie brały udziału w pracach Komisji, albowiem rekomendacja ta nie miała charakteru personalnego, lecz wskazywała na przewodniczenie Komisji Rady Miejskiej, a w momencie naboru rada ta nie funkcjonowała – wygaśnięcie mandatów z powodu upływu kadencji.
Metryka
- opublikował: Jarosław Nowińskidata publikacji: 2011-03-10 09:40
- zmodyfikował: Jarosław Nowińskiostatnia modyfikacja: 2012-06-22 11:41
Metryka
- opublikował: Jarosław Nowińskidata publikacji: 2012-09-25 10:33