WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI ŚWIADCZĄCYMI
POMOC SPECJALISTYCZNĄ UCZNIOM
Szkoła celem zapewnienia prawidłowego rozwoju ucznia udziela mu wszechstronnej pomocy. Uczeń korzysta z różnych form: porad, opinii i orzecznictwa następujących osób i instytucji: pedagoga szkolnego, poradni pedagogiczno – psychologicznej, innych placówek specjalistycznych.
1. Współpraca szkoły z poradnią – pedagogiczno – psychologiczną polega na:
1) opiniowaniu, orzekaniu i klasyfikowaniu uczniów do takich form pomocy jak:
- nauczanie indywidualne,
- dostosowanie wymagań edukacyjnych do predyspozycji uczniów,
- zespoły wyrównawcze,
- dostosowanie warunków sprawdzianu do predyspozycji uczniów,
- nauczanie programem szkoły specjalnej,
- bieżącym przeprowadzaniu, na wniosek rodziców ( prawnych opiekunów) badań pedagogiczno – psychologicznych celem określenia przyczyn trudności ucznia w uczeniu się i uzyskiwaniu zaleceń co do form pracy indywidualnej z uczniem,
- bieżącym orzekaniu przez logopedę wad wymowy u uczniów oraz prowadzeniu ćwiczeń logopedycznych z uczniami w poradni,
- wskazywaniu przez logopedę ćwiczeń korekcyjnych dla dzieci prowadzonych w domu pod kierunkiem rodziców,
- zapraszaniu pracowników poradni na organizowane przez szkołę spotkania.
2. Do zadań pedagoga szkolnego należy:
- rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
- określanie form i sposobów udzielania uczniom ( w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami) pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
- organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
- podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i szkolnego programu działań profilaktycznych w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
- wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i szkolnego programu działań profilaktycznych,
- planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu,
- działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej,
- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego organizowanego w szkole oraz przez instytucje wspomagające szkołę,
- prawidłowe prowadzenie dokumentacji pedagogicznej.
3. Organizacja pomocy uczniom zagrożonym niedostosowaniem społecznym i z rodzin zaniedbanych wychowawczo wynika ze współpracy szkoły z takimi instytucjami jak:
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrzyniu n. Wisłą,
- Rewir Dzielnicowy w Dobrzyniu n. Wisłą,
- Sąd Rejonowy w Lipnie - Sąd Rodzinny i Kuratorzy Sądowi,
- Parafia Rzymsko-Katolicka pod wezwaniem Podniesienia Krzyża w Grochowalsku.
POMOC SPECJALISTYCZNĄ UCZNIOM
Szkoła celem zapewnienia prawidłowego rozwoju ucznia udziela mu wszechstronnej pomocy. Uczeń korzysta z różnych form: porad, opinii i orzecznictwa następujących osób i instytucji: pedagoga szkolnego, poradni pedagogiczno – psychologicznej, innych placówek specjalistycznych.
1. Współpraca szkoły z poradnią – pedagogiczno – psychologiczną polega na:
1) opiniowaniu, orzekaniu i klasyfikowaniu uczniów do takich form pomocy jak:
- nauczanie indywidualne,
- dostosowanie wymagań edukacyjnych do predyspozycji uczniów,
- zespoły wyrównawcze,
- dostosowanie warunków sprawdzianu do predyspozycji uczniów,
- nauczanie programem szkoły specjalnej,
- bieżącym przeprowadzaniu, na wniosek rodziców ( prawnych opiekunów) badań pedagogiczno – psychologicznych celem określenia przyczyn trudności ucznia w uczeniu się i uzyskiwaniu zaleceń co do form pracy indywidualnej z uczniem,
- bieżącym orzekaniu przez logopedę wad wymowy u uczniów oraz prowadzeniu ćwiczeń logopedycznych z uczniami w poradni,
- wskazywaniu przez logopedę ćwiczeń korekcyjnych dla dzieci prowadzonych w domu pod kierunkiem rodziców,
- zapraszaniu pracowników poradni na organizowane przez szkołę spotkania.
2. Do zadań pedagoga szkolnego należy:
- rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,
- określanie form i sposobów udzielania uczniom ( w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami) pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
- organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
- podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i szkolnego programu działań profilaktycznych w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
- wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i szkolnego programu działań profilaktycznych,
- planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu,
- działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej,
- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego organizowanego w szkole oraz przez instytucje wspomagające szkołę,
- prawidłowe prowadzenie dokumentacji pedagogicznej.
3. Organizacja pomocy uczniom zagrożonym niedostosowaniem społecznym i z rodzin zaniedbanych wychowawczo wynika ze współpracy szkoły z takimi instytucjami jak:
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrzyniu n. Wisłą,
- Rewir Dzielnicowy w Dobrzyniu n. Wisłą,
- Sąd Rejonowy w Lipnie - Sąd Rodzinny i Kuratorzy Sądowi,
- Parafia Rzymsko-Katolicka pod wezwaniem Podniesienia Krzyża w Grochowalsku.
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2005-07-26 10:11
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2005-07-26 10:36