PROGRAM PROFILAKTYKI SZKOŁA PODSTAWOWA im. JANA KOCHANOWSKIEGO W DYBLINIE.
Realizując profilaktykę zagrożeń uczniów i ich rodziców, nauczyciele tej szkol} dogłębnie uważnie przypatruj ą się problemom dzieci i ich rodzin. Wyciągają z obserwacji własne wnioski opracowuj ą strategię działania: co robić aby przeciwdziałać skutkom powstających dylematów. sprawdzają rezultaty i korygują działania, współpracują systematycznie z służbami i organizacjami w środowisku lokalnym
1. Wyrównanie braków kulturowych i wychowawczych.
2. Przeciwdziałanie uzależnieniom.
3. Wzmacnianie poczucia własnej wartości u uczniów i ich rodziców
Styczeń 2003
ZASADY REALIZACJI PROFILAKTYKI SZKOLNEJ
Profilaktyka szkolna powinna być prowadzona:
1. Systymatycznie wg programu wynikającego z potrzeb.
2. Program szkolnej profilaktyki musi być opracowany na podstawie diagnozy potrzeb i możliwości szkoły, środowiska i korelować z programem wychowawczym.
3. Profilaktyka szkolna musi być w pełni akceptowana i realizowana przez nauczycieli i wychowawców.
4. Istotnymi czynnikami warunkującymi skuteczność profilaktyki są właściwe postawy i zachowania nauczycieli oraz korzystny klimat szkoły.
5. Podstawą do rozpoczęcia działań profilaktycznych musi być integracja grupy i praktyka w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
KRYTERIA SUKCESU
1. W bibliotece znajdują się materiały i publikacje dotyczące profilaktyki.
2.Przejawy agresji zmalały do sporadycznych przypadków.
3. Pozytywna opinia uczniów i rodziców o działaniach prowadzonych przez szkołę.
4. Wzrosła kultura zachowań uczniów dojeżdżających autokarem szkolnym.
5. Uczniowie potrafią właściwie zorganizować czas wolny.
6. Uczniowie i rodzice chętnie i aktywnie uczestniczą w promocji zdrowego stylu życia.
7. Wzbogacił się kalendarz imprez profilaktycznych i zdrowotnych.
8. Wzrosła wiedz i świadomość uczniów i rodziców na temat przemocy, uzależnień oraz przeciwdziałania im.
9. Osiągnięcia umiejętności dokonywania właściwych i sensownych wyborów w życiu.
10. Rodzice chętnie uczestniczą w oferowanych im programach, warsztatach.
WYKAZ DOKUMENTÓW WYKORZYSTYWANYCH PODCZAS OPRACOWYWANIA PROGRAMU
1. Konstytucja Rzeczypospolitej Art.72.
2. Konwencja o Prawach Dziecka Art. 3, 19 i 33.
3. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 67 z późniejszymi zmianami) np. Art. l i inne.
4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, (Dz. U. Nr 51 póz. 458 Działalność edukacyjna szkoły pkt 1,2 i 3).
5. Rozporządzenie Ministra Edukacji 19 czerwca 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół oraz zmieniające z dnia 31 stycznia 2002r. (Dz. U. Nr 10 póz. 96). W załącznikach -&2 ust. l, 2, &16 bl- Statut Szkoły określa prawa ucznia........ &16 b2- Statut Szkoły określa obowiązki......
6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 sierpnia 1999r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartej w podstawie kształcenia ogólnego (Dz. U. Nr 17 póz. 78 z późniejszymi zmianami z dnia 19 sierpnia 2002r.).
7. Program ochrony zdrowia.
8. Program ochrony zdrowia psychicznego.
9. Narodowy program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
10. Krajowy program przeciwdziałania narkomanii.
11. Kraj owy program zapobiegania zakażeniom HIV.
12. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 15 stycznia 2000r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych publicznych poradni specjalistycznych oraz ramowego statutu tych poradni (Dz. U. Nr 13 póz. 109) -&1 pkt 2 ust 2-Profilaktyka uzależnień........
13. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 15 stycznia 2000r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 13 póz. 110).
14. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
15. Dziennik Ustaw Nr 26 z 14.02.2003. Rozporządzenia Nr 226 w sprawie szczegółowych form działalności wychowawczych i zapobieganiu wśród dzieci i młodzieży zagrożeniom i uzależnieniom.
16. Dziennik Ustaw Nr 6 z 22.01.2003. Rozporządzenia Nr 69 w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.
17. Dziennik Ustaw Nr 11 z 29.01.2003. pozycja 114 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
18. Dziennik Ustaw Nr 5 z 17.01.2003. Rozporządzenia Nr 46 w sprawie szczegółowych zasad działań publicznych P.P.P w tym publicznych poradni specjalistycznych.
19. Statut Szkoły.
20. Program Wychowawczy Szkoły.
21. Miesięcznik „Wychowawca" Nr 9, Kraków 2002.
22. Wyniki ankiet diagnostycznych.
Realizując profilaktykę zagrożeń uczniów i ich rodziców, nauczyciele tej szkol} dogłębnie uważnie przypatruj ą się problemom dzieci i ich rodzin. Wyciągają z obserwacji własne wnioski opracowuj ą strategię działania: co robić aby przeciwdziałać skutkom powstających dylematów. sprawdzają rezultaty i korygują działania, współpracują systematycznie z służbami i organizacjami w środowisku lokalnym
1. Wyrównanie braków kulturowych i wychowawczych.
2. Przeciwdziałanie uzależnieniom.
3. Wzmacnianie poczucia własnej wartości u uczniów i ich rodziców
Styczeń 2003
ZASADY REALIZACJI PROFILAKTYKI SZKOLNEJ
Profilaktyka szkolna powinna być prowadzona:
1. Systymatycznie wg programu wynikającego z potrzeb.
2. Program szkolnej profilaktyki musi być opracowany na podstawie diagnozy potrzeb i możliwości szkoły, środowiska i korelować z programem wychowawczym.
3. Profilaktyka szkolna musi być w pełni akceptowana i realizowana przez nauczycieli i wychowawców.
4. Istotnymi czynnikami warunkującymi skuteczność profilaktyki są właściwe postawy i zachowania nauczycieli oraz korzystny klimat szkoły.
5. Podstawą do rozpoczęcia działań profilaktycznych musi być integracja grupy i praktyka w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
KRYTERIA SUKCESU
1. W bibliotece znajdują się materiały i publikacje dotyczące profilaktyki.
2.Przejawy agresji zmalały do sporadycznych przypadków.
3. Pozytywna opinia uczniów i rodziców o działaniach prowadzonych przez szkołę.
4. Wzrosła kultura zachowań uczniów dojeżdżających autokarem szkolnym.
5. Uczniowie potrafią właściwie zorganizować czas wolny.
6. Uczniowie i rodzice chętnie i aktywnie uczestniczą w promocji zdrowego stylu życia.
7. Wzbogacił się kalendarz imprez profilaktycznych i zdrowotnych.
8. Wzrosła wiedz i świadomość uczniów i rodziców na temat przemocy, uzależnień oraz przeciwdziałania im.
9. Osiągnięcia umiejętności dokonywania właściwych i sensownych wyborów w życiu.
10. Rodzice chętnie uczestniczą w oferowanych im programach, warsztatach.
WYKAZ DOKUMENTÓW WYKORZYSTYWANYCH PODCZAS OPRACOWYWANIA PROGRAMU
1. Konstytucja Rzeczypospolitej Art.72.
2. Konwencja o Prawach Dziecka Art. 3, 19 i 33.
3. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 67 z późniejszymi zmianami) np. Art. l i inne.
4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, (Dz. U. Nr 51 póz. 458 Działalność edukacyjna szkoły pkt 1,2 i 3).
5. Rozporządzenie Ministra Edukacji 19 czerwca 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół oraz zmieniające z dnia 31 stycznia 2002r. (Dz. U. Nr 10 póz. 96). W załącznikach -&2 ust. l, 2, &16 bl- Statut Szkoły określa prawa ucznia........ &16 b2- Statut Szkoły określa obowiązki......
6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 sierpnia 1999r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartej w podstawie kształcenia ogólnego (Dz. U. Nr 17 póz. 78 z późniejszymi zmianami z dnia 19 sierpnia 2002r.).
7. Program ochrony zdrowia.
8. Program ochrony zdrowia psychicznego.
9. Narodowy program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
10. Krajowy program przeciwdziałania narkomanii.
11. Kraj owy program zapobiegania zakażeniom HIV.
12. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 15 stycznia 2000r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych publicznych poradni specjalistycznych oraz ramowego statutu tych poradni (Dz. U. Nr 13 póz. 109) -&1 pkt 2 ust 2-Profilaktyka uzależnień........
13. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 15 stycznia 2000r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 13 póz. 110).
14. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
15. Dziennik Ustaw Nr 26 z 14.02.2003. Rozporządzenia Nr 226 w sprawie szczegółowych form działalności wychowawczych i zapobieganiu wśród dzieci i młodzieży zagrożeniom i uzależnieniom.
16. Dziennik Ustaw Nr 6 z 22.01.2003. Rozporządzenia Nr 69 w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.
17. Dziennik Ustaw Nr 11 z 29.01.2003. pozycja 114 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
18. Dziennik Ustaw Nr 5 z 17.01.2003. Rozporządzenia Nr 46 w sprawie szczegółowych zasad działań publicznych P.P.P w tym publicznych poradni specjalistycznych.
19. Statut Szkoły.
20. Program Wychowawczy Szkoły.
21. Miesięcznik „Wychowawca" Nr 9, Kraków 2002.
22. Wyniki ankiet diagnostycznych.
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2005-08-08 12:11
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2005-08-08 12:29
PROBLEM | SKIEROWANE NA: | ZADANIA | OKREŚLENIE SPOSOBU DZIAŁANIA | CELE | OSOBY ODPOWIE. | UWAGI O REALIZACJI 2003/04 |
NISKA KULTURA OSOBISTA | UCZEŃ NAUCZYCIEL RODZIC ŚRODOWISKO | PODNIESIENIE POZIOMU KULTURY OSOBISTEJ | WYJAZDY DO TEATRU, KINA, BIBLIOTEK, MUZEUM, GALERII | ZNA I PRZESTRZEGA OBOWIĄZUJĄCE NORMY ZACHOWANIA SIĘ | ||
POGŁĘBIENIE WIEDZY I BOGACENIE SŁOWNIKA DZIECI | KONKURSY LITERACKIE, RECYTATORSKIE, PLASTYCZNE, RECENZJE OPOWIADANIA | UCZESTNICZY W ŻYCIU KLASY, SZKOŁY, ŚRODOWISKA. | ||||
ELIMINOWANIE WULGARYZMÓW Z CODZIENNEGO ŻYCIA | POGADANKI, SCENKI DRAMOWE, PRZEDSTAWIENIA, | WZBOGACA SWOJE SŁOWNICTWO | ||||
UCZENIE ASERTYWNEGO ZACHOWANIA SIĘ | GODZINY DO DYSPOZYCJI WYCH. SPOTKANIA Z WYCHOWAWCĄ | POZBYWA SIĘ TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU SIĘ. | ||||
KREOWANIE WŁAŚCIWYCH ZACHOWAŃ, WZORCÓW | PRACA Z KSIĄŻKĄ, CZASOPISMEM, FILMEM, ODPOWIEDZIĄ | UŻYWA FORM GRZECZNOŚCIOWYCH POTRAFI BYĆ ASERTYWNY (UMIE POWIEDZIEĆ NIE) | ||||
PRZEMOC I NIETOLERANCJA | UCZEŃ | ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW BEZ UŻYWANIA PRZEMOCY | SCENKI DRAMOWE, ROZMOWA, POGADANKA. | POSIADA WIEDZĘ N.T. PRZEMOCY I UMIE JĄ WYKORZYSTAĆ. | ||
ELIMINOWANIE ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH I PRZEMOCY W SZKOLE | METODA STARTEJ PŁYTY, SCENKI PANTOMIMICZNE. | UMIE RADZIĆ SOBIE W SYTUACJACH ZETKNIĘCIA SIĘ Z PRZEMOCĄ | ||||
UCZENIE UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE : -0 RADZENIE SOBIE Z EMOCJAMI, WYRAŻANIE UCZUĆ | SCENKI DRAMOWE, PRZEKŁADANIE UCZUĆ RYSUNKIEM, POGADANKA, OPOWIADANIE. | POTRAFI RADZIĆ SOBIE Z EMOCJAMI | ||||
- ROZPOZNAWANIE I NAZYWANIE UCZUĆ | PROGRAM „ROWER BŁAŻEJA”, ZALECAĆ CIEKAWE FILMY O PRZYJAŹNI, MIŁOŚCI, ZŁOŚCI- MORAŁ (DOBRA I ZŁA POSTAĆ) | ROZUMIE POTRZEBĘ WYRAŻANIA UCZUĆ JEST TOLERANCYJNY | ||||
- KOMUNIKOWANIA SIĘ Z INNYMI | WSPÓŁŻYCIE W GRUPIE –WSPÓLNE UROCZYSTOŚCI SZKOLNE I KLASOWE, PISANIE LISTÓW, ŻYCZYŃ | UMIE SIĘ SKUTECZNIE OPIERAĆ SIĘ PRESJI GRUPY | ||||
- OPIERANIA SIĘ PRESJI GRUPY | SCENKI DRAMOWE, .............W GRUPIE (WSPÓLNE PORZADKI) | ZNA POZYTYWNE ZACHOWANIA POTRAFI DOKONAĆ WARTOŚCIOWYCH WYBORÓW | ||||
- ORGANIZOWANIA CZASU WOLNEGO | KOŁA ZAINTERESOWAŃ BIBLIOTEKA,CZASOPISMA, GAZETKI, UDZIAŁ W KONKURSACH. | POPRAWNIE ZACHOWUJE SIĘ W RÓŻNYCH SYTUACJACH I OKOLICZNO- ŚCIAC ŻYCIOWYCH | ||||
- POPRAWNEGO ZACHOWANIA SIĘ PODCZAS ZAJĘĆ: LEKCYJNYCH, DOJAZDU DO SZKOŁY, I ZE SZKOŁY, PRZERW GIER I ZABAW, I INNYCH SYTUACJI ŻYCIOWYCH . | POGADANKA, APELE, DYSKOTEKI, GRY I ZABAWY. SCENKI DRAMOWE | POTRAFI DOKONAĆ SAMOOCENY | ||||
- UMIEJĘTNOŚCI NAWIĄZYWANIA KONTAKTÓW. | WIECZORNICE, UROCZYSTOŚCI KLASOWE, ZABAWY, WSPÓLNE WYCIECZKI, PIKNIKI. | WIE, ŻE NIE MA PODZIAŁU NA „LEPSZE I GORSZE” DZIECI | ||||
- WZAJEMNEGO POZNAWANIA SIĘ I BUDOWANIA ZAUFANIA | WYSTĘPY ARTYSTYCZNE, KONKURSY, ZAWODY SPORTOWE, NAUKA PŁYWANIA, WYSTAWY, DOŚWIADCZENIA. | PRAWIDŁOWO FUNKCJONUJE W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ. | ||||
- BUDOWANIA WZAJEMNEGO ZAUFANIA I POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI. | KONTAKT Z POLICJĄ, KOŚCIOŁEM, GOPS. | |||||
UZALEŻNIENIA OD: -TELEWIZJI -PAPIEROSÓW -ALKOHOLU -REKLAMY | UCZEŃ NAUCZYCIEL RODZIC ŚRODOWISKO | UŚWIADOMIENIE UCZNIOM O SZKODLIWOŚCI UZLEŻNIEŃ | POGADANKI, POSŁUGIWANIE SIĘ LEKTURĄ FACHOWĄ, GAZETKI, USTOSUNKOWANIE SIĘ DO PRZEDSTAWIONYCH SYTUACJI. | WIE O SZKODLIWYM WPŁYWIE WSZELKICH UZALEŻNIEŃ NA ORGANIZM CZŁOWIEKA. | ||
POZNAWANIE SPOSOBÓW ZAPOBIEGANIA UZALEŻNIENIOM. | PRELEKCJE, REFERATY, FILMY, PLAKATY, RYMOWANKI, HISTORIE Z ŻYCIA | ZNA MECHANIZMY UZALEŻNIEŃ | ||||
WSKAZYWANIE NA SZKODLIWOŚCI UŻYWEK ORAZ UKAZYWANIE ZAGROŻEŃ, JAKIE NIOSĄ ZE SOBĄ UZALEŻNIENIA. | -„ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ PAPIEROSA” -PLAKATY | UMIE POKONAĆ TRUDNOŚCI ZWIĄZANE Z UZALEŻNIENIEM UMIE SKUTECZNIE OPIERAĆ SIĘ PRESJI GRUPY | ||||
POZNAWANIE SPOSOBÓW ODDZIAŁYWANIA REKLAM NA LUDZI I SPOSOBÓW OPIERANIA SIĘ NIM. | OZNAKOWANIE PROGRAMÓW TELEWIZYJNYCH | UMIE ZACHOWAĆ SIĘ ASERTYWNIE | ||||
UCZENIE SELEKCJONOWANIA W DOBORZE PROGRAMÓW TELE. CZASOPISM. | POGADANKI, METODY WARSZTATOWE Z RODZICAMI I UCZNIAMI, SCENKI DRAMOWE PROMUJĄCE np. MLEKO, MIÓD-DEGUSTACJA | POTRAFI DOKONAĆ WŁAŚCIWEGO DOBORU TREŚCI ZAWARTYCH W MEDIACH. | ||||
DOSTRZEGANIE SKUTKÓW WPŁYWU MEDIÓW NA STYL ŻYCIA LUDZI I SPOSOBÓW POSTĘPOWANIA. | ĆWICZENIA PRAKTYCZNE: WYBÓR WŁAŚCIWEGO PROGRAMU SPOŚRÓD DUŻEJ GAMY PROPOZYCJI, ZDAWANIE RELACJI Z OGLĄDANYCH PROG, | |||||
WSKAZYWANIE ZACHOWAŃ DESTRUKTYWNYCH W ŚRODOWISKU SZKOLNYM I LOKALNYM | POGADANKI, REFERATY, MULTIMEDIA DLA W SZKOLE RODZICÓW | |||||
ROZUMIENIE ZAGROŻEŃ I ICH SKUTKÓW | PROGRAMY ART. „BĄDŹMY BEZ NAŁOGÓW”, „ALKOHOL I NARKOTYKI POZWÓLCIE NAM ŻYĆ”, „ZAŻYWASZ- PRZEGRYWASZ”, FESTYN, PLAKATY, RYMOWANKI. | WIĘKSZE ZAANGAŻOWA- NIE RODZICÓW W ŻYCIE SZKOŁY | ||||
NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI ODMAWIANIA UŻYWEK (UCZENIE ZACHOWAŃ ASERTYWNYCH) | POGADANKI, GAZETKI, SCENARIUSZE ZAJĘĆ, CZASOPISMA W BIBLIOTECE | |||||
ZWRÓCENIE UWAGI RODZICÓW NA SYGNAŁY OSTRZEGAWCZE POJAWIAJĄCE SIĘ W PRZYPADKU UZALEŻNIEŃ. | POGADANKI Z RODZICAMI, WYKŁAD, POKAZ DLA RODZICÓW I UCZNIÓW KL. VI | |||||
ZACHĘCANIE RODZICÓW DO KORZYSTANIA Z FACHOWEJ LITERATURY O PROBLEMATYCE UZALEŻNIEŃ, ZAGROŻEŃ MŁODZIEŻY XXI w. | ZAKUPIĆ FACHOWĄ LITERATURĘ, FILM, CZASOPISMA, FRAGMENTARYCZNE KSEROWANIE NA DANY TEMAT. | |||||
ZAPEWNIENIE POMOCY MATERIALNEJ DZIECIOM W NAJTRUDNIEJSZYCH SYTUACJACH (ODŻYWIANIE, PODRĘCZNIKI, WYPOCZYNEK). | INFORMACJE ZAWARTE W PLANIE POMOCY SPOŁECZNEJ, LICYTACJA ZABAWEK, LOTERIA | INTERESUJĘ SIĘ TYM CO PIĘKNE, MĄDRE, DOBRE, | BEATA ZIÓŁKOWSKA | |||
ROZWIJANIE POZYTYWNYCH ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW. | KOŁA ZAINTERESOWAŃ BIBLIOTEKA CZASOPISMA: „PRZYGODA ZE SZTUKĄ” WYCIECZKA DO MUZEUM, GALERII, TEATRU SPOTKANIE Z PLASTYKIEM WYSTAWY: „MOJE HOBBY” KOLEKCJONERSTWO GROMADZENIE SKARBÓW | |||||
ZDROWY STYL ŻYCIA | UCZEŃ NAUCZYCIEL RODZIC ŚRODOWISKO | WYROBIENIE NAWYKU DBAŁOŚCI O HIGIENĘ OSOBISTĄ WZBUDZENIE W UCZNIACH POCZUCIA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WŁASNE ZDROWIE | KONKURSY PLASTYCZNE, DEGUSTACJA SURÓWEK, SCENKI, RYMOWANKI, ROZMOWY, SPOTKANIA Z PIELĘGNIARKĄ, GAZETKA SZKOLNA | UMIE ZAGOSPODARO-WAĆ CZAS WOLNY | ||
UCZENIE WŁAŚCIWYCH PROPORCJI MIĘDZY NAUKĄ A WYPOCZYNKIEM. UCZENIE UMIEJĘTNOŚCI ORGANIZOWANIA WOLNEGO CZASU I KREOWANIU WŁAŚCIWYCH WZORCÓW. | -POGADANKI n.t. SKUTKÓW NIEWŁAŚCIWEGO ODŻYWIANIA SIĘ, UBIORU - IV ŚWIATOWY DZIEŃ ZDROWIA -KONKURS: „ŻYCIE KOCHAM CIĘ NAD ŻYCIE” - PIERWIASTKI POTRZEBNE DO ŻYCIA – POGADANKA UKŁAD ODPORNOŚCIOWY –SZCZEPIENIA -TYDZIEŃ SPORTU -ORGANIZOWANIE PLANU WYCIECZKI | DOKONUJE WŁAŚCIWEJ PROPORCJI MIĘDZY NAUKĄ, PRACĄ A WYPOCZYNKIEM POTRAFI WYBRAĆ WARTOŚCIOWE ROZRYWKI JEST TOLERANCYJNY | ||||
POMAGANIE UCZNIOM W ROZPOZNAWANIU STRESU I RADZENIU SOBIE Z NIM. | GAZETKA ŚCIENNA, DYSKUSJE, MATERIAŁ PRZEROBIONY NA LEKCJACH PRZYRODY 23II ŚWIATOWY DZIEŃ DEPRESJI | JEST CZUŁY I WRAŻLIWY NA KRZYWDĘ INNYCH. | ||||
WSKAZYWANIE WŁAŚCIWYCH NAWYKÓW | FERIE ZIMOWE, DYSKOTEKI, KOŁA ZAINTERESOWAŃ WYPOCZYNEK CZYNNY I BIERNY ŚWIATOWY DZIEŃ RODZINY „JA I MOJA RODZINA AKTYWNA SPORTOWO” POGADANKI, GAZETKA | |||||
KSZTAŁTOWANIE POZYTYWNYCH POSTAW WOBEC POTRZEB OSÓB NIEPOŁNOSPRA- WNYCH, CHORYCH, STARSZYCH (TOLERANCJA) | ROK OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: -POMOC OSOBOM NIEPŁ. I STARSZYM W ŚRODOWISKU: PANI WIERZBICKA, KRAJEWSCY, PAWŁOWSCY -SCENKI DRAMOWE -POGADANKI -ZAPOZNANIE Z ALFABETEM BRAJLA, JĘZYKIEM MIGOWYM | |||||
WSKAZYWANIE CZYNNIKÓW WPŁYWAJĄCYCH POZYTYWNIE I NEGATYWNIE NA ZDROWIE I ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY. | SKRZYNKA: „ MASZ PROBLEM- PRZYJDZ” DLA RODZICÓW I UCZNIÓW. POGADANKI | |||||
ZACOFANIE KULTUROWE | UCZEŃ NAUCZYCIEL RODZIC ŚRODOWISKO | WZMOCNIENIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI U UCZNIÓW I RODZICÓW | IMPREZY INTEGRUJĄCE WŚRÓD NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW. WYCIECZKI RODZICÓW, UCZNIÓW, NAUCZYCIELI | ZNA HIERARCHĘ WARTOŚCI - ROZUMIENIE POTRZEBY DZIECKA | ||
WYRÓWNYWANIE BRAKÓW KULTUROWYCH POPRZEZ WYJAZDY NA SPEKTAKLE TEATRALNE, DO KINA. | WYJAZDY Z RODZICAMI, UCZNIAMI NA KOSZYKÓWKĘ. | DOSTRZEGA WARTOŚCI CZYTANIA KSIĄŻEK | ||||
DBANIE O CZYTELNICTWO WŚRÓD RODZICÓW | BIBLIOTEKA UDOSTĘPNIENIE KSIĘGOZBIORU RODZICOM, MŁODZIEŻY ZE ŚRODOWISKA | ROZUMIE POTRZEBĘ UCZESTNICTWA W ŻYCIU KULTURALNYM | ||||
WSPÓŁUCZESTNI- CTWO RODZICÓW, NAUCZYCIELI NA IMPREZACH KULTURALNYCH. | CZYNNY UDZIAŁ RODZICÓW W ŻYCIU SZKOŁY ( PIKNIKI, FESTYNY, WYJAZDY DO KINA, TEATRU) | POTRAFI AKTYWNIE I TWÓRCZO ZAANGAŻOWAĆ SIĘ W ŻYCIE KLASY, SZKOŁY, ŚRODOWISKA. | ||||
WZMOCNIENIE SYSTEMU SAMOOCENY RODZICÓW I UCZNIÓW (ŚRODOWISKO WIEJSKIE-MIEJSKIE) | UDZIAŁ W KONKURSACH NP. FESTYN, ZABAWACH TANECZNYCH, PRACACH SPOŁECZNYCH NA RZECZ SZKOŁY | UMIE DOKONAĆ PRAWIDŁOWEJ SAMOOCENY. | ||||
NAGRADZANIE LISTAMI GRATULACYJNYMI, DYPLOMAMI, POCHWAŁAMI USTNYMI | ||||||
POKAZY RODZICÓW ZANIKAJĄCYCH UMIEJĘTNOŚCI-HAFT, SZYDEŁKOWANIE, MEDYCYNA NIEKONWENCJONALNA, PRZEPISY, WYPIEKI. | ||||||
KONKURS NA NAJPIĘKNIEJSZY OGRÓDEK (ZAWARTY W PLANIE EKOLOGICZNYM) | ||||||
BRAK NAUKI, BRAK PERSPEKTYW NA JUTRO | UCZEŃ NAUCZYCIEL RODZIC | WZMACNIANE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI U RODZICÓW I UCZNIÓW. | -POCHWAŁY, DYPLOMY -KONKURSY PRZEDMIOTOWE -ALBUMY, POGADANKI -WIZYTY DOMOWE | ZAUWAŻA ŻE: NIE MA PODZIAŁU NA „LEPSZE” (MIEJSKIE) I „GORSZE” (WIEJSKIE) DZIECI | ||
UŚWIADOMIENIE CELU UCZENIA SIĘ | -„KIM CHCĘ BYĆ W ŻYCIU” -POGADANKA ANKIETA- Dotyczy WYKSZTAŁCENIA | ROZUMIE POTRZEBĘ ZAANGAŻOWANIA SIĘ W ŻYCIE SZKOŁY | ||||
ZAPEWNIENIE POMOCY MATERIALNEJ NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYM (ZAKUP PODRĘCZNIKÓW) | -WSPÓŁPRACA Z GOPS -PLAN POMOCY SPOŁ. -KORZYSTANIE Z BIBLIOTEKI SZKOLNEJ, KOMPUTERA, KÓŁ ZAINTERESOWAŃ. | POZBYWA SIĘ TRUDNOŚCI W NAUCE ZNA CEL UCZENIA SIĘ | ||||
- POMOC CHARYTATYWNA „WSZYSTKO DLA DZIECI” | WIE, ŻE BRAK WYKSZTAŁCENIA TO BRAK PERSPEKTYW NA PRZYSZŁOŚĆ. | |||||
-SPOTKANIE ZE STUDENTEM, ABSOLWENTEM NASZEJ SZKOŁY- STATYSTYKA | ||||||
ZANIEDBANIE WYCHOWA- WCZE WOBEC DZIECI, BRAK REGUŁ | UŚWIADOMIENIE RODZICOM JAK WAŻNE JEST OKREŚLENIE HIERARCHII WARTOŚCI I NORM ZACHOWAŃ SPOŁ. | DEKALOG – OMÓWIENIE POPARTE PRZYKŁADAMI | ZNA HIERARCHIĘ WARTOŚCI I NORM ZACHOWAŃ SPOŁECZNYCH. | |||
UŚWIADOMIENIE RODZICOM, ŻE NORMY WPAJA SIĘ POPRZEZ PRZESTRZEGANIE ICH PRZEZ NICH SAMYCH (WŁASNY PRZYKŁAD) I CAŁE OTOCZENIE DZIECKA. | NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Z INSTYTUCJAMI: KOŚCIÓŁ, POLICJA, GOPS INSCENIZACJE PRZEDSTAWIENIA | POTRAFI SKORZYSTAĆ Z POMOCY INSTYTUCJI POTRAFI WSKAZAĆ NORMY WŁAŚCIWYCH ZACHOWAŃ JEST WZOREM DLA OTOCZENIA |
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2005-08-08 12:32
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2005-08-09 08:57