SYSTEM OCENIANIA W SZKOLE
Szkoła działając zgodnie z aktualnym na daną chwilę rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzenia egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, posiada własny szczegółowy Wewnątrzszkolny System Oceniania (WSO).
Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie w szkole musi być zgodne z przyjętymi poniżej ogólnymi zasadami.
1. Oceny bieżące i klasyfikacyjne tj. semestralne i roczne wystawiane będą w klasach IV - VI w skali od 1 do 6 przy czym:
1 - oznacza stopień niedostateczny;
2 - oznacza stopień dopuszczający;
3 - oznacza stopień dostateczny;
4 - oznacza stopień dobry;
5 - oznacza stopień bardzo dobry;
6 - oznacza stopień celujący;
2. Wyżej wymienione określenia ocen w postaci stopni wyrażonych cyfrą stosowane będą w zapisach w dziennikach lekcyjnych poszczególnych oddziałów jako cząstkowe oceny bieżące oraz w dzienniczkach i zeszytach ucznia.
3. Wyżej wymienione określenia ocen w postaci stopni wyrażonych nazwą w skrócie stosowane będą w:
a) ocenie sprawdzianów.
4. Wyżej wymienione określenia ocen w postaci stopni wyrażonych pełną nazwą będą stosowane w:
a) dziennikach lekcyjnych jako ocena klasyfikacyjna na I semestr i koniec roku szkolnego,
b) w arkuszach ocen.
5. W klasach I - III oceny klasyfikacyjne, semestralne i roczne są ocenami opisowymi.
6. Oceny semestralne stosować należy w dziennikach lekcyjnych i informacji dla rodziców.
7. Oceny roczne stosować należy w dziennikach lekcyjnych, arkuszach ocen i świadectwach szkolnych.
8. Oceny semestralne i roczne zachowania dla uczniów klas IV - VI wystawiane będą w/g skali:
zachowanie wzorowe,
zachowanie bardzo dobre,
zachowanie dobre,
zachowanie poprawne,
zachowanie nieodpowiednie,
zachowanie naganne.
Oceny są jawne zarówno dla ucznia, jak i jego rodziców (prawnych opiekunów). Na prośbę ucznia, jak i jego rodziców (prawnych opiekunów), nauczyciel ocenę uzasadnia.
Sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne oraz inna dokumentacja dotycząca oceniania ucznia jest udostępniona uczniowi lub jego rodzicom (prawnym opiekunom).
9. Ocena zachowania powinna uwzględniać w szczególności:
1) wywiązywanie się systematyczność obowiązków szkolnych,
2) postępowanie zgodne systematyczność dobrem społeczności szkolnej,
3) dbałość systematyczność honor systematyczność tradycje szkoły,
4) dbałość systematyczność piękno mowy ojczystej,
5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,
6) godne i kulturalne zachowanie w szkole i poza nią,
7) okazywanie szacunku innym osobom.
10. Szczegółowe zasady wystawiania ocen z zachowania określa WSO.
11. Oceny z zachowania wpisywane są do:
1) dzienników lekcyjnych za I semestr i koniec roku szkolnego,
2) arkuszy ocen i świadectw na koniec roku szkolnego wyrażonych pełną nazwą.
12. Ocena zachowania nie może mieć wpływu na:
1) ocenę z zajęć edukacyjnych,
2) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenia szkoły podstawowej.
13. W klasach I - III ocena zachowania ucznia ma charakter opisowy.
14. Ocena ścieżek edukacyjnych w klasach IV – VI jest oceną słowną tj. pochwałą, wyróżnieniem itp.
Szkoła działając zgodnie z aktualnym na daną chwilę rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzenia egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, posiada własny szczegółowy Wewnątrzszkolny System Oceniania (WSO).
Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie w szkole musi być zgodne z przyjętymi poniżej ogólnymi zasadami.
1. Oceny bieżące i klasyfikacyjne tj. semestralne i roczne wystawiane będą w klasach IV - VI w skali od 1 do 6 przy czym:
1 - oznacza stopień niedostateczny;
2 - oznacza stopień dopuszczający;
3 - oznacza stopień dostateczny;
4 - oznacza stopień dobry;
5 - oznacza stopień bardzo dobry;
6 - oznacza stopień celujący;
2. Wyżej wymienione określenia ocen w postaci stopni wyrażonych cyfrą stosowane będą w zapisach w dziennikach lekcyjnych poszczególnych oddziałów jako cząstkowe oceny bieżące oraz w dzienniczkach i zeszytach ucznia.
3. Wyżej wymienione określenia ocen w postaci stopni wyrażonych nazwą w skrócie stosowane będą w:
a) ocenie sprawdzianów.
4. Wyżej wymienione określenia ocen w postaci stopni wyrażonych pełną nazwą będą stosowane w:
a) dziennikach lekcyjnych jako ocena klasyfikacyjna na I semestr i koniec roku szkolnego,
b) w arkuszach ocen.
5. W klasach I - III oceny klasyfikacyjne, semestralne i roczne są ocenami opisowymi.
6. Oceny semestralne stosować należy w dziennikach lekcyjnych i informacji dla rodziców.
7. Oceny roczne stosować należy w dziennikach lekcyjnych, arkuszach ocen i świadectwach szkolnych.
8. Oceny semestralne i roczne zachowania dla uczniów klas IV - VI wystawiane będą w/g skali:
zachowanie wzorowe,
zachowanie bardzo dobre,
zachowanie dobre,
zachowanie poprawne,
zachowanie nieodpowiednie,
zachowanie naganne.
Oceny są jawne zarówno dla ucznia, jak i jego rodziców (prawnych opiekunów). Na prośbę ucznia, jak i jego rodziców (prawnych opiekunów), nauczyciel ocenę uzasadnia.
Sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne oraz inna dokumentacja dotycząca oceniania ucznia jest udostępniona uczniowi lub jego rodzicom (prawnym opiekunom).
9. Ocena zachowania powinna uwzględniać w szczególności:
1) wywiązywanie się systematyczność obowiązków szkolnych,
2) postępowanie zgodne systematyczność dobrem społeczności szkolnej,
3) dbałość systematyczność honor systematyczność tradycje szkoły,
4) dbałość systematyczność piękno mowy ojczystej,
5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,
6) godne i kulturalne zachowanie w szkole i poza nią,
7) okazywanie szacunku innym osobom.
10. Szczegółowe zasady wystawiania ocen z zachowania określa WSO.
11. Oceny z zachowania wpisywane są do:
1) dzienników lekcyjnych za I semestr i koniec roku szkolnego,
2) arkuszy ocen i świadectw na koniec roku szkolnego wyrażonych pełną nazwą.
12. Ocena zachowania nie może mieć wpływu na:
1) ocenę z zajęć edukacyjnych,
2) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenia szkoły podstawowej.
13. W klasach I - III ocena zachowania ucznia ma charakter opisowy.
14. Ocena ścieżek edukacyjnych w klasach IV – VI jest oceną słowną tj. pochwałą, wyróżnieniem itp.
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2005-07-11 11:48
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2005-07-11 13:33