Uchwała Nr XII/80/07
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 28 grudnia 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy na rok 2008
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.), art. 420 ustawy z dnia 27 czerwca 2001 roku Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z 2001 roku ze zmianami).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 19.264.171,00 zł, z tego:
- dochody bieżące w kwocie 19.077.001,00 zł
- dochody majątkowe w kwocie 187.170,00 zł.
2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały.
3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami odrębnymi ustawami w wysokości 4.502.050,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 21.575.256,00 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 2.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:
1) wydatki bieżące w wysokości 18.186.165,00 zł, w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 8.955.218,00 zł,
b) dotacje 374.869,00 zł,
c) wydatki na obsługę długu 35.000,00 zł,
2) wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości – załącznik Nr 4 3.389.091,00 zł.
3. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2008‑2010 , zgodnie z załącznikiem Nr 5.
4. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:
1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 4.502.050,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3;
§ 3
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 100.000,00 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 100.000,00 zł.
§ 4
1. Deficyt budżetu w kwocie 2.311.085,00 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów .
2. Nadwyżkę budżetu w wysokości 225.020 zł przeznacza się na spłatę zobowiązań z tytułu pożyczek z WFOŚ i GW .
3. Przychody – 2.536.105,00 zł i rozchody – 225.020,00 zł budżetu określa załącznik Nr 6.
§ 5
Tworzy się rezerwy:
1) celową w wysokości - 84.064,00 zł na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 84.064,00 zł,
2) ogólną w wysokości - 12.000,00 zł.
§ 6
Dotacje przekazywane podmiotowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 74.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 7
Określa się plany przychodów i wydatków:
1) rachunku dochodów własnych: dochody w wysokości 272.147,00 zł, wydatki w wysokości 272.147,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 8
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody 30.000,00 zł;
2) wydatki 30.000,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 9
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 2.511.085,00 zł
z tego na:
1) finansowanie planowanego deficytu budżetu 2.311.085,00 zł
2) finansowanie przejściowego deficytu – 200.000,00 zł
§ 10
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określonych w załączniku Nr 5;
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 11
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 200.000,00 zł;
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu (za wyjątkiem zwiększeń dotacji podmiotowych, oraz zmian w planie wydatków majątkowych),
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż
bank prowadzący obsługę budżetu.
4) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym 2009 jest niezbędny dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku.
§ 12
Ustala się kwotę 200.000,00 zł, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
§ 13
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu zgodnie z załącznikiem Nr 10 i spłat gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 14
Załącza się informację o stanie mienia komunalnego zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 15
Zobowiązuje się Burmistrza Miasta i Gminy do przedstawienia pisemnej informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze i II półrocze w szczególności uchwały budżetowej.
§ 16
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 17
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2008-03-19 11:25