Protokół Nr XXXIII/06
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą, z dnia 31 sierpnia 2006 roku
Sesję rozpoczęto o godzinie dziewiątej, a zakończono o godzinie jedenastej.
Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta i Gminy w Dobrzyniu n. Wisłą ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady trzydziestej trzeciej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Jerzy Żurawski stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło 13 radnych, 20 przewodniczących rad sołeckich, goście zaproszeni oraz kierownictwo Urzędu Miasta i Gminy z Burmistrzem na czele.
( listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 3 do niniejszego protokółu )
Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie zwrócił się z pytaniem, czy są uwagi do protokółu z trzydziestej drugiej Sesji Rady Miejskiej, który był wyłożony
w biurze Rady, a przed obradami w holu sali konferencyjnej. Żadnych uwag radni nie wnieśli, wobec czego Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu.
W wyniku głosowania protokół został przyjęty jednogłośnie – głosowało 13 radnych na 13 obecnych.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił proponowany porządek obrad, który został przyjęty bez zmian.
do punktu 2
Odpowiedzi na złożony wniosek na trzydziestej drugiej Sesji Rady Miejskiej udzielił Burmistrz Miasta i Gminy – Czesław Bender
( treść odpowiedzi w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 4 )
do punktu 3
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił Pana Grzegorza Ryczkowskiego – Zastępcę Burmistrza o przedstawienie informacji o pracy organu wykonawczego i pracy urzędu.
( pełna treść informacji w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 5)
Pytań nie zgłoszono.
do punktu 4
Informację z wykonania budżetu za I półrocze 2006 roku przedstawiła Pani Celina Witkowska – Skarbnik.
Dochody budżetowe na zaplanowane 16.083.161,00 zł wykonano 9.172.963,00 zł, co stanowi 57,03% planu określonego uchwałami budżetowymi.
Poziom realizacji dochodów w jednostce przy podziale trójstopniowym kształtuje się następująco:
- dochody własne plan 4.280.318 zł wykonanie 2.257.473 zł co stanowi 52,70% wykonania,
- dotacje plan 3.637.720 zł wykonanie 2.156.828 zł co stanowi 59,30% wykonania,
- subwencja plan 8.165.123 zł wykonanie 4.758.662 zł co stanowi 58,30% wykonania, w tym:
· oświatowa plan 5.859.528 zł wykonanie 3.605.864 zł co stanowi 61,50% wykonania,
· ogólna plan 2.305.595 zł, wykonanie 1.152.798 zł co stanowi 50,00% wykonania.
W dochodach ogółem najbardziej znaczący udział w realizacji dochodów gminy maja odpowiednio: subwencje 51,9%, dochody własne 24,6%, dotacje 23,5%.
Najwyższe źródło dochodów stanowi subwencja oświatowa i wynosi 39,3% dochodów gminy.
Jeśli chodzi o wydatki to do planowanych kwot nie wystąpiło przekroczenie. Ogółem wydatki zrealizowano w wysokości 7.001.458,74 zł, co stanowi 42,11% planu.
Wynik finansowy przedstawia się następująco:
Uchwała Nr XXVI/148/04 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 30 grudnia 2005 roku Rada Miejska przyjęła:
- Dochody budżetu miasta i Gminy w wysokości 15.305.165,00 zł.
- Wydatki budżetu Miasta i Gminy w wysokości 17.556.219,00 zł.
- Ustalono deficyt budżetowy w wysokości 2.251.054,00 zł sfinansowany pożyczką z FOŚ – 661.725,00 zł inne pożyczki lub kredyty 1.450.000 zł, wolne środki 139.329,00 zł.
W trakcie I półrocza 2006 roku podjęto sześć uchwał Rady Miejskiej i cztery zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy w sprawie zmian budżetowych.
Po zmianach budżet gminy przedstawia się następująco:
- dochody budżetu Miasta i Gminy – 16.083.161,00 zł,
- wydatki budżetu Miasta i Gminy – 18.977.525,00 zł
w tym: wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami – 3.637.720,00 zł.
- Deficyt budżetowy w wysokości 2.894.364,00 zł. Źródłem pokrycia deficytu budżetu są przychody:
- pożyczka z WFOŚiGW – 1.561.725,00 zł,
- inne kredyty lub pożyczki – 550.000 zł,
- wolne środki z rozliczenia pożyczek – 508.500zł,
- nadwyżka budżetowa – 458.639,00 zł.
Rozchody budżetu 184.500,00 zł spłata pożyczek do WFOŚiGW.
Wykonanie
Planowane dochody – 16.083.161,00 zł
Planowane wydatki – 18.977.525,00 zł
Wykonane dochody – 9.172.963,00 zł
Wykonane wydatki – 7.991.459,00 zł
Nadwyżka budżetu – 1 .181.504,00 zł
Pytań do przedstawionego materiału nie było.
( szczegółowa treść informacji jako załącznik nr 6 do niniejszego protokółu)
Następnie Pani Grażyna Habasińska – Sekretarz Urzędu przedstawiła uchwałę Składu Orzekającego Nr 8 w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2006 roku.
( szczegółowa treść opinii stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokółu )
do punktu 5 p-pkt „a”
Przewodniczący porosił Panią Skarbnik Celinę Witkowską o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na rok 2006.
W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie 15.000,00 zł
z przeznaczeniem na badanie gruntu, ocenę terenu oraz lokalizację przyzagrodowych oczyszczalni ścieków na 2007 rok.
Transport i łączność zwiększenie 10.000,00 zł bieżące utrzymanie dróg gminnych.
Oświata i wychowanie zwiększenie dochody 45.000,00 zł opłata najmu
i dzierżawy, zwiększenie 20.000,00 zł sala komputerowa, zmniejszenie 60.000,00 zł inwestycja wymiana dachu – Gimnazjum w Krojczynie.
Pomoc społeczna zwiększenie 36.200,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie 119.000,00 zł
- dofinansowanie inwestycji: zakup zbiornika retencyjnego 55.000 zł,
- sieć wodociągowa ulica Jakuba z Płomian – prace dodatkowe 5.000,00 zł,
- wysypisko – bieżące utrzymanie 15.000,00 zł
- melioracja Skarpa Wiślana 6.000,00 zł,
- remont chodnika ulica Farna 30.000,00 zł
- remont chodnika ulica Robotnicza 8.000,00 zł
Zmniejszenie 46.000,00 zł Place zabaw.
Kultura i sztuka zwiększenie 7.500,00 zł
- dożynki w Grochowalsku 2.500 zł
- malowanie i elewacja budynku „Żak” 5.000,00 zł
zmiana przeznaczenia środków
- organizacja imprez kulturalnych na terenie Miasta i Gminy – zmniejszenie 1.000,00 zł na rzecz zakupu znaków informacyjnych.
Pozostałe przeniesienia spowodowane są zwiększeniem wydatków w trakcie realizacji budżetu.
Pytań do przedstawionego projektu uchwały nie było.
Następnie Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała została podjęta jednogłośnie – głosowało 13 radnych.
( uchwała nr XXXIII/178/06 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 8 )
do punktu 5 p-pkt „b”
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania imienia Publicznemu Gimnazjum w Chalinie.
Wnioskiem z dnia 19 czerwca 2006 roku Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców
i samorząd uczniowski publicznego Gimnazjum w Chalinie wystąpiła do Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą o nadanie imienia Publicznemu Gimnazjum
w Chalinie imienia Lecha Wałęsy.
Zgodnie z § 1 ust. 3 załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 roku w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół / Dz.U. Nr 61, poz. 624 ze zm. / szkole nadaje imię organ prowadzący na wniosek rady szkoły lub wspólny wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego. Wymóg ten został spełniony. W świetle powyższego podjecie uchwały jest
w pełni uzasadnione.
Wobec braku dyskusji Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem uchwały.
Uchwała została podjęta jednogłośnie – głosowało 13 radnych na 13 obecnych.
( uchwała nr XXXIII/179/06 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 9)
Następnie Dyrektor Publicznego Gimnazjum w Chalinie Pan Kazimierz Żołnowski odczytał podziękowanie Lecha Wałęsy za wybór Jego osoby na patrona szkoły.
do punktu 5 p-pkt „c”
Przewodniczący poprosił Panią Zofię Jóźwiak o przedstawienie projektu uchwały w sprawie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
Przedłożony projekt Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą zawiera niezbędne uregulowania wymagane ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, która była do tej pory zmieniana w sumie jedenaście razy. Ostatnia nowelizacja, która weszła w życie 13 października 2005r.zobowiązała gminy do uchwalenia nowych regulaminów.
Zgodnie z wymogami w/w ustawy projekt Regulaminu został pozytywnie zaopiniowany przez Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lipnie – pismo z dnia 21 lipca 2006r.
W projekcie zawarte zostały stosowne założenia wynikające z Planu gospodarki odpadami dla Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2004-2011, przyjętego Uchwałą Rady Miejskiej Nr XVI/84/04 z dnia 7 października 2004r.
Z powyższych względów przyjęcie Regulaminu w przedstawionym projekcie jest uzasadnione.
Wobec braku pytań Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała została podjęta jednogłośnie – głosowało 13 radnych.
( uchwała nr XXXIII/180/06 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 10)
do punktu 6
Żuchowski Bogusław – radny złożył wniosek w sprawie usunięcia krzewów
na wysokości posesji Pana Olszewskiego i Zielińskiego w Szpiegowie.
Zapytał również czy podatek od środków transportowych będzie zmniejszony.
Odpowiedzi udzielił Burmistrz Miasta i Gminy Czesłąw Bender. Jest podjęta uchwała, która musi być realizowana i w tej kwestii nic nie można zmienić. Natomiast w indywidualnych przypadkach może być umorzony ale to są przypadki szczególne.
Kolejny wniosek Pana Bogusława Żuchowskiego dotyczył braku oznakowania kierunku Dobrzyń nad Wisłą. Znak taki powinien się znajdować przed skrętem w prawo ze Szpetala Górnego.
do punktu 7
Zapytań nie było.
do punktu 8
Przewodniczący Rady – Jerzy Żurawski kończąc obrady trzydziestej trzeciej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził,
że zamyka obrady trzydziestej trzeciej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała : Przewodniczący Rady
Metryka
- opublikował: Stażystadata publikacji: 2006-11-02 09:57