Uchwała Nr XXV/148/2013
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 26 marca 2013 roku
w sprawie: zatwierdzenia „Taryfy dla zbiorowego odprowadzenia ścieków
do oczyszczalni typu ‘BIOCLERE” położonej w miejscowości
Dyblin”
Na podstawie art. 24 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 123 poz. 858 ze zm.) oraz art. 7 ust. 1 pkt 3 i art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz.U.Nr 142, poz. 1591 ze zm.)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Zatwierdza na okres od 1 maja 2013 r. do 30 kwietnia 2014 r. „Taryfę dla zbiorowego odprowadzenia ścieków w wysokości 7,85 zł netto za 1m3 odprowadzanych do lokalnej oczyszczalni ścieków typu „BIOCLERE” położonej w miejscowości Dyblin”
Do wyżej wymienionej taryfy będzie doliczony podatek VAT wg obowiązujących przepisów.
§ 2
Traci moc Uchwała Nr XV/86/2012 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 26 marca 2012 r.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
U Z A S A D N I E N I E
do uchwały w sprawie zatwierdzenia „Taryfy dla zbiorowego odprowadzenia ścieków do oczyszczalni typu „BIOCLERE” położonej w miejscowości Dyblin.
Zakład Usługowy „WOD-BUD” Zdzisław Kliński, Nasiegniewo 62a, 87-811 Fabianki – Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Sportowa 3, przedłożył wniosek o zatwierdzenie taryfy dla zbiorowego odprowadzenia ścieków odprowadzanych do lokalnej oczyszczalni ścieków typu „BIOCLERE” położonej w miejscowości Dyblin.
Burmistrz Miasta i Gminy w ramach obowiązku wynikającego z art. 24 ust 5 ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków dokonał oceny celowości ponoszenia kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem przedmiotowej oczyszczalni ścieków.
Podstawą opracowania taryfy stanowiły rzeczywiste koszty oczyszczania ścieków zrealizowane w okresie obrachunkowym poprzedzającym termin złożenia wniosku z uwzględnieniem planowanych zmian warunków ekonomicznych wpływających na poziom kosztów w roku obowiązywania nowych taryf dla zapewnienia ciągłości świadczenia usług.
W zakresie odbioru i oczyszczania ścieków podejmowanie działań oszczędnościowych jest trudne w realizacji z uwagi na to, że koszty utrzymania oczyszczalni mają w większości charakter kosztów stałych, niezależnych od ilości oczyszczonych ścieków, natomiast nakierowanych na uzyskanie efektu ekologicznego i utrzymania określonych parametrów dla ścieków oczyszczonych.
Proponowana taryfa zapewnia zbilansowanie przychodów i wydatków oraz gwarantuje w roku jej obowiązywania realizację na poziomie pozwalającym na zachowanie Standarów jakościowych usług związanych z oczyszczaniem ścieków.
W celu złagodzenia skutków wysokości taryfy może być zastosowanie dopłaty przez Radę Miejską, co umożliwia art.24 ust 6 cytowanej wcześniej ustawy.
Uwzględniając powyższe uzasadnienie, proszę Wysoką Radę o podjęcie uchwały w proponowanym brzmieniu.