Zarządzenie nr 29
Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 02 października 2007 r.
w sprawie: opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu na 2008 rok.
Na podstawie art. 30 ust. 2 z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity) Dz. U. nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późniejszymi zmianami oraz Uchwały nr VII/46/03 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 31 października 2003r.
Burmistrz Miasta i Gminy zarządza, co następuje:
§1
Do przedłożenia projektu budżetu miasta i gminy na 2008 rok zobowiązane są:
- Jednostki organizacyjne gminy:
- Zespół Obsługi Szkół
- Biblioteka Publiczna
- Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
§2
W zakresie opracowania projektu budżetu na 2008 rok obowiązują zasady i materiały planistyczne zgodnie z uchwałą nr VII/46/03 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 31 października 2003 roku, tj. zestawienie winno zawierać:
- Nazwę tytułu dochodowego czy wydatkowego wraz z §, wykonanie na 30.09 roku bieżącego, przewidywane wykonanie roku bieżącego, projekt planu opracowywanego budżetu,
- Wykaz zadań inwestycyjnych z uwzględnieniem m. In.:
-nazwa i lokalizacja inwestycji,
- termin realizacji,
- wykonanie do końca bieżącego roku,
- całkowita wartość kosztorysowa, w tym wartość robót budowlanych i zakupów.
- dotychczas poniesione nakłady,
- Informację o stanie mienia komunalnego przedstawioną zgodnie z załącznikiem do niniejszego zarządzenia z uwzględnieniem m.in.:
- wyszczególnienie składników mienia komunalnego
- wartość początkowa na dzień 01.01.2007 roku wraz z ilością i wartością,
- wartość na dzień 30.09.2007 roku wraz z ilością i wartością
- przychody i rozchody
- dane dotyczące rodzaju praw majątkowych,
- planowane dochody do uzyskania w bieżącym roku,
- plan dochodów na 2007 rok,
- opis dokonanych zmian w mieniu komunalnym zaistniałych w ciągu roku (01.01.2006 r. – 30.09.2007 r.) i opis nieruchomości nieskomunalizowanych.
Ustala się następujące wskaźniki do opracowania planów finansowych:
Dochody:
- podatek od nieruchomości
wg załącznika nr 1
- podatek rolny
40.00 zł za 1 dt x 2,5 dt. tj. 100,00 zł od 1 ha przeliczeniowego
- podatek od środków transportowych
wg Uchwały Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą nr XXXIV/90/06 z dnia 19.10.2006
- czynsze mieszkaniowe
Zgodnie z obowiązującą Uchwałą nr XX/121/05 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 29 kwietnia 2005 roku ze zwyżką minimalną 10 %
- czynsze za dzierżawy gruntu i lokale użytkowe
Zgodnie z Uchwałą Nr XV/78/04 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 25 sierpnia 2004 roku (§2 pkt. 3, tj. raz w roku o wskaźnik cen konsumpcyjnych zakłada się 2%)
- opłata od posiadania psów
Stawka opłaty wynosi 10,00 zł
Wydatki
- wynagrodzenia osobowe pracowników urzędu wzrost – 10%
- wynagrodzenia nauczycieli – wzrost 4,3%
- składki na Fundusz Pracy – 2,45%
- naliczenie Funduszu Świadczeń Socjalnych
Zgodnie z przepisami ustawy z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335, ost. Zm. Dz. U. z 2005 roku nr90, poz. 757) oraz ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, ost. Zm. Dz. U. z 2005 r. Nr 10, poz. 71)
- Pracowników urzędu na 1 etat – 883,00 zł
- Nauczycieli na 1 etat – 2.178,00 zł
- Emeryci i renciści obsługi na 1 osobę – 147,00 zł
- Emeryci i renciści nauczyciele na 1 osobę – 872,00 zł
Pozostałe wydatki bieżące planować należy stosując wzrost o 2,3 % w stosunku do planowanych wydatków roku 2007.
Różne rozliczenia
- część wyrównawcza subwencji – wielkość wg danych z Ministerstwa Finansów
- część oświatowa subwencji – wielkość wg danych z Ministerstwa Finansów
- udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych – wielkość wg danych z Ministerstwa Finansów
§4
Zobowiązuje się w/w jednostki do złożenia stosownych materiałów w nieprzekraczalnym terminie do 15 października 2007 roku.
§5
Wykonanie zarządzenia zleca się Skarbnikowi Miasta i Gminy.
§6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Załącznik nr 1
Podatki i opłaty lokalne od 1 m kwadratowego powierzchni użytkowej
|
|
|
|
|
|
|
Wersja I |
Wersja II |
obniżki |
Budynki i budowle |
2006 |
% |
2007 |
% |
2008 |
% |
2008 |
% |
|
1 |
Budynki mieszkalne lub ich części |
0,36 |
36 |
0,38 |
33 |
0,44 |
25 |
0,44 |
25 |
Max 0,56 |
Max 0,57 |
Max 0,59 |
|
||||||
2 |
Budynki lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz budynki mieszkalne lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej |
14 Max18,43 |
|
14,7 Max 18,60 |
|
14,26 max 19,01 |
|
13,00 |
|
24 |
21 |
25 |
32 |
||||||
|
|
|
|
||||||
3 |
Budynki lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym |
8,37 Max 8,58 |
|
8,66 Max 8,66 |
|
6,65 Max 8,86 |
|
6,65 |
|
2,5 |
0 |
25 |
25 |
||||||
|
|
|
|
||||||
4 |
Budynki lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych |
3,61 Max 3,71 |
|
3,75 Max 3,75 |
|
2,88 Max 3,84 |
|
2,88 |
|
2,7 |
0 |
25 |
25 |
||||||
|
|
|
|
||||||
5 |
Pozostałe budynki lub ich części, w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego |
3,5 Max 6,17 |
|
3,7 Max 6,23 |
|
4,78 Max 6,23 |
|
3,50 |
|
43 |
41 |
25 |
45 |
||||||
|
|
|
|
||||||
6 |
Budowle |
2% wartości |
|
2% wartości |
|
2% wartości |
|
2% wartości |
0 |
7 |
Grunty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób zakwalif. W ewidencji gruntów i budynków |
0,5 Max 0,68 |
|
0,53 Max 0,69 |
|
0,53 Max 0,71 |
|
0,53 |
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
25 |
||||||
8 |
Grunty pod jeziorami, zajęte na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych od 1 ha |
3,52 Max 3,61 |
|
3,65 Max 3,61 |
|
2,8 Max 3,74 |
|
2,80 |
25 |
9 |
Pozostałe grunty, w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publiczn. |
0,15 Max 0,33 |
55 |
0,15 Max 0,34 |
56 |
0,26 Max 0,35 |
26 |
0,16 |
54 |
10 Cena żyta przyjęta 30,3 przyjęta 40,0
Max 35,52
Zniżka 0 14,7%
Metryka
- opublikował: Karol Kalinowskidata publikacji: 2014-04-09 09:36