Zarządzenie wewnętrzne nr 24/2007
Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 20 września 2007 roku
w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej
Zarządzam sporządzenie spisu:
- z natury
- poprzez potwierdzenie
- drogą weryfikacji
1. Rzeczowe składniki aktywów trwałych:
- środki trwałe
- środki trwałe w budowie
2. Wartości niematerialne i prawne
3. Rzeczowe składniki aktywów obrotowych:
- materiały jak paliwo i opał
4. Aktywa finansowe
- Środki pieniężne tj. gotówka w kasie, środki pieniężne na rachunkach bankowych.
5. Należności i zobowiązania
6. Pozostałe aktywa i pasywa
- obce składniki, które zostały powierzone innym jednostkom w celu użytkowania
- własne składniki aktywów, które zostały powierzone innym jednostkom w celu użytkowania
7. Rodzaj inwentaryzacji składnika majątkowego, osoby materialnie odpowiedzialne, termin rozpoczęcia i zakończenia wg załączonego planu inwentaryzacji – Załącznik nr 1.
8. Do składu komisji inwentaryzacyjnej powołuje się osoby wymienione w załączniku do Zarządzenia – Załącznik nr 2.
9. Do przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych wyznaczam zespół spisowy wg wykazu – Załącznik nr 1
Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
10. Inwentaryzację należy przeprowadzić wg planu inwentaryzacyjnego – Załącznik nr 1.
11. Arkusze spisowe ponumerowane wydano przewodniczącemu zespołu spisowego.
12. Arkusze spisowe wypełnia się w dwóch egzemplarzach.
13. Wycenę należy dokonać w cenach ewidencji księgowej.
14. Składniki majątku niepełnowartościowe, nadmierne należy spisać na oddzielnych arkuszach.
15. Po zakończeniu spisu komisja przekaże arkusze spisowe do działu księgowości (P. Renata Barucha) w celu wyceny arkuszy spisowych.
16. Osoby materialne odpowiedzialne zobowiązują się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji:
- oznaczenia wywieszkami, ułożenia wg asortymentów, spryzmowania materiałów masowych,
- przeprowadzenia protokolarnej kasacji środków trwałych, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych, oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej (OT – przyjęcie środka trwałego, PT 0 przekazania – przyjęcia środka trwałego, LT – likwidacja środka trwałego, MT, MN – zmiana miejsca użytkowania środka trwałego, przedmiotu nietrwałego)
- uporządkowanie ewidencji ilościowej środków trwałych i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.
17. Zawiesza się nieobecność wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisów w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
18. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
19. Wynik inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzony przez kierownika jednostki) winne być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
20. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacji spisów rocznych winny być dostarczone do skarbnika w terminach ustalonych w harmonogramie.
21. Za sprawny, terminowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
22. Nadzór nad prawidłowością, kompetentnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się skarbnikowi.
23. Zarządzenie obowiązuje od dnia 20.09.2007 r.
Załącznik nr 1
Plan inwentaryzacji
Lp. |
Pole spisowe |
Osoby materialnie odpowiedzialne |
Spis na dzień |
Termin rozpoczęcia Termin zakończenia |
Skład zespołu spisowego |
1. |
Świetlica –Niebieska Linia |
Renata Chęcka |
31.10.2007 |
03.11.2007 10.11.2007 |
Od poz. 1 do poz. 9 1.Ewa Witkowska 2.Paweł Szymański 3.Andrzej Stępczyński |
2. |
Świetlica – Zbyszewo |
Grzegorz Ryczkowski |
|
|
|
3. |
Klub Żeglarski |
Ryszard Przybytek |
|
|
|
4. |
Klub Żak |
Renata Chęcka |
|
|
|
5. |
Gimnazjum w Chalinie |
Kazimierz Żołnowski |
|
|
|
6. |
Klub sportowy MLKS w Dobrzyniu nad Wisłą |
Dariusz Kaczkowski |
|
|
|
7. |
Wodociągi wiejskie |
Andrzej Wyszyński |
|
|
|
8. |
Biblioteka w Dobrzyniu n. Wisłą |
Zbigniew Koprowski |
|
|
|
9. |
Biblioteka w Chalinie |
Agnieszka Chruściel |
|
|
|
10. |
Budynek Urzędu Gminy w Dobrzyniu n. Wisłą |
Jacek Nowakowski |
31.10.2007
|
03.11.2007 14.11.2007 |
1.Elżbieta Habasińska 2.Renata Chęcka 3.Tatiana Badaczewska |
11. |
Mienie komunalne |
Jacek Nowakowski Andrzej Stępczyński Roman Składanowski |
31.10.2007
|
03.11.2007 14.11.2007 |
Od poz. 11 do poz. 13 1.Andrzej Nawrocki 2.Grzegorz Ryczkowski 3.Agnieszka Zaborowska |
12. |
Mienie komunalne po Lecznicy dla zwierząt |
Jacek Nowakowski |
|
|
|
13. |
OSP budynki |
Edmund Ryczkowski |
|
|
|
14. |
Gotówka w kasie |
Małgorzata Wyczałkowska |
31.12.2007 |
31.12.2007 31.12.2007 |
1.Krystyna Furmańska 2.Ewa Witkowska 3.Grażyna Kiembłowska |
15. |
Grunty, wartości niematerialne i prawne, należności i zobowiązania, środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych, składniki majątkowe w magazynie urzędu K-to 310 |
Dział księgowości |
31.12.2007 |
02.01.2008 15.02.2008 |
1.Krystyna Furmańska 2.Ewa Witkowska 3.Grażyna Kiembłowska |
16. |
Muzeum Dobrzyńskie |
Grzegorz Ryczkowski |
31.10.2007 |
12.11.2007 20.11.2007 |
1.Ewa Witkowska 2.Paweł Szymański 3.Andrzej Stępczyński |
17. |
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Gmin Dobrzyńskich |
Ryszard Bartoszewsski |
31.10.2007 |
21.11.2007 23.11.2007 |
1.Ewa Witkowska 2.Paweł Szymański 3.Andrzej Stępczyński |
Załącznik nr 2
Wykaz powołanych członków komisji inwentaryzacyjnej na okres od dnia 20.09.2007 r. do odwołania.
Niniejszym powołuję na członków komisji inwentaryzacyjnej następujące osoby:
Lp. |
Imię i Nazwisko |
Stanowisko |
Funkcja w komisji |
1. |
Edmund Ryczkowski |
Inspektor ds. Obrony cywilnej i Zarządzania Kryzysowego |
Przewodniczący |
2. |
Ewa Sobocińska |
Kierownik USC |
Z-ca przewodniczącego |
3. |
Renata Kwiatkowska |
Inspektor ds. Obsługi Rady |
Sekretarz |
4. |
Maria Antonowicz |
Inspektor ds. Ewidencji Działalności Gospodarczej, Kadr i Archiwum |
Członek |
Metryka
- opublikował: Karol Kalinowskidata publikacji: 2014-04-08 12:23