Protokół Nr I/2014
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 1 grudnia 2014 roku
Sesję rozpoczęto o godzinie dwunastej, a zakończono o godzinie czternastej czterdzieści. Miejsce obrad sala konferencyjna w Urzędzie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Sesję prowadził Radny Senior – Pan Henryk Domeradzki.
Poprosił Panią Elżbietę Habasińską – Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Dobrzyniu nad Wisłą o złożenie informacji o przebiegu i wynikach głosowania do rady miejskiej. Następnie kolejno wg listy radnych ułożonej w porządku alfabetycznym wręczyła zaświadczenia radnym i złożyła gratulacje oraz życzenia owocnej pracy na rzecz mieszkańców Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
do punktu 1
Pan Henryk Domeradzki – prowadzący obrady przystąpił do otwarcia Sesji. Stwierdzam, że w sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi kworum niezbędne do prowadzenia obrad rady, umożliwia przeprowadzenie ważnych wyborów oraz podejmowanie prawomocnych uchwał.
Przywitał również przybyłych gości.
(lista obecności stanowi załącznik do niniejszego protokółu).
Poinformował zebranych, że pierwsza Sesja nowo wybranej rady została zwołana postanowieniem Komisarza Wyborczego we Włocławku z dnia 25 listopada 2014 roku wraz załączonym porządkiem obrad, które odczytał w pełnej szczegółowości.
Postanowienie
Komisarza Wyborczego
we Włocławku
z dnia 25 listopada 2014r.
w sprawie zwołania pierwszej sesji nowo wybranej Rady Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
Komisarz Wyborczy we Włocławku na podstawie art. 20 ust.2 ustawy
z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym / Dz.U. z 2013 r., poz. 594
z późn. zm./
postanawia:
- Zwołać pierwszą sesję nowo wybranej Rady Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na dzień 1 grudnia 2014r. o godz. 1200 w sali konferencyjnej
w Urzędzie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą w celu złożenia ślubowania przez radnych. - Porządek obrad sesji Rady Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą stanowi załącznik do postanowienia.
- Postanowienie przekazuje się do Urzędu Miasta i Gminy w celu zaproszenia radnych na zwołana sesję.
- Postanowienie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Uzasadnienie
Zgodnie z art.20 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, komisarz wyborczy zwołuje pierwsza sesję nowo wybranej rady na dzień przypadający w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do rad na obszarze kraju.
Obwieszczenie Państwowej komisji Wyborczej zawierające zbiorcze wyniki wyborów do rad na obszarze kraju zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 24 listopada 2014 roku.
Celem pierwszej sesji rad jest złożenie ślubowania przez radnych biorących udział w sesji, będącego wynikiem wykonywania mandatu zgodnie z art. 23a ust. 1i3 ustawy o samorządzie gminnym oraz wybór przewodniczącego rady / art. 20 ust.2c ustawy/.
Mając powyższe na uwadze, Komisarz wyborczy we Włocławku postanowił jak w sentencji.
Podpisał
Komisarz Wyborczy we Włocławku
Jolanta Górska
Porządek obrad
- Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Ślubowanie radnych.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Wybór Przewodniczącego Rady.
- Przejęcie przez Przewodniczącego Rady prowadzenia sesji od Radnego Seniora.
- Zakończenie obrad I Sesji Rady.
Radny Jerzy Wasiołek – zwrócił uwagę na zapis w postanowieniu Komisarza Wyborczego dot. zwołania pierwszej sesji, mianowicie chodzi o zapis w nazewnictwie jest „Rada Miasta i Gminy”, a winno być „Rada Miejska”.
W związku z tym prowadzący obrady zarządził kilkuminutową przerwę w celu
wyjaśnienia spornej sprawy.
Po przerwie radca prawny wyjaśnił, iż interpretacja Komisarza Wyborczego dot. zapisu jest taka, że postanowienie dot. zwołania pierwszej sesji Rady, a zapis Miasto i Gmina Dobrzyń nad Wisłą jest wskazaniem miejsca.
Radca prawny wyjaśnił, że art. 11a ustawy o samorządzie gminnym mówi, że organami gminy są:
- rada gminy,
- wójt (burmistrz, prezydent miasta)
Natomiast art.15 ust.2 tejże ustawy mówi, że jeżeli siedziba rady gminy znajduje się w mieście położonym na terytorium tej samej gminy, rada nosi nazwę rady miejskiej.
Postanowienie jest skuteczne i ważnie zwołane.
do punktu 2
Prowadzący obrady poinformował zebranych, że nastąpi teraz ceremonia ślubowania. Zaproponował, aby ślubowanie odbyło się w następujący sposób. Odczyta rotę ślubowania, a następnie najmłodszy radny odczyta z listy obecności kolejno imiona i nazwiska radnych, którzy powstaną i wypowiedzą wg swojego wyboru, słowo „ślubuję”. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania „Tak mi dopomóż Bóg”.
Zapytał czy są inne propozycje wobec braku, przystąpił do ślubowania.
Odczytał rotę ślubowania:
„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”.
Następnie kolejno zostały odczytane imiona i nazwiska radnych, którzy złożyli ślubowanie.
Po ślubowaniu Pan Henryk Domeradzki pogratulował wszystkim i stwierdził, że radni, którzy złożyli ślubowanie objęli mandat radnego Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą.
do punktu 3
Prowadzący obrady Pan Henryk Domeradzki zaproponował, aby do porządku w miejsce punktu 6 wprowadzić punkt w sprawie wyboru wiceprzewodniczących rady, a punkt 7 będzie dotyczył zakończenia obrad I sesji.
Wobec powyższego zarządził głosowanie w sprawie zmiany porządku obrad.
Wyniki głosowania: ustawowy skład radnych – 15, obecnych 15.
Za – 15,
Przeciw -0,
Wstrz. -0.
Porządek obrad został zmieniony. Następnie Pan Henryk Domeradzki odczytał porządek obrad po zmianach, który przedstawia się następująco:
- Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
- Ślubowanie radnych.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Wybór Przewodniczącego Rady.
- Przejęcie przez Przewodniczącego Rady prowadzenia sesji od Radnego Seniora.
- Wybór wiceprzewodniczących rady miejskiej.
- Zakończenie obrad I Sesji Rady.
do punktu 4
Pan Henryk Domeradzki poprosił radnych o zgłaszanie kandydatów do wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej. Przypomniał również, że zgłoszony kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie, dlatego każdorazowo będzie zwracał się z zapytaniem do zgłoszonej osoby, czy wyraża zgodę.
Radny Henryk Domeradzki zgłosił radnego Jerzego Żurawskiego na kandydata na przewodniczącego rady, po czym zapytał czy wyraża zgodę. Radny wyraził zgodę.
Wobec braku dalszych zgłoszeń prowadzący obrady zarządził głosownie nad zamknięciem listy.
Następnie przystąpiono do powołania 3-osobowej Komisji Skrutacyjnej. Przypomniał, że osoby kandydujące nie mogą wchodzić w skład Komisji Skrutacyjnej.
Zgłoszeni zostali:
- Radny Mirosław Mierzejewski - wyraził zgodę,
- Radna Jadwiga Grudzińska – nie wyraziła zgody,
- Radny Sławomir kowalewski – wyraził zgodę,
- Radna Maria Waśko – wyraziła zgodę.
Wobec braku uwag do zgłoszonego składu komisji, prowadzący obrady zarządził głosowanie dot. składu komisji
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 15.
Za – 15,
Przeciw – 0,
Wstrz. – 0.
Komisja Skrutacyjna została powołana w składzie:
- radny Mirosław Mierzejewski,
- radny Sławomir kowalewski,
- radna Maria Waśko.
Następnie ogłosił 5 minutową przerwę w celu ukonstytuowania się komisji.
Po przerwie.
Komisja w składzie:
- Sławomir Kowalewski – Przewodniczący,
- Mirosław Mierzejewski – członek,
- Maria Waśko – członek.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poprosił Panią Grażynę Habasińską
o przedstawienie projektu regulaminu głosowania wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej.
Po odczytaniu regulaminu prowadzący obrady zapytał czy są uwagi. Uwag nie zgłoszono.
Wobec powyższego zarządził głosowanie w sprawie podjęcia uchwały przyjęcia regulaminu głosowania wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład rady:15 radnych, obecnych 15.
Za- 15,
Przeciw – 0,
Wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania.
Została ogłoszona przerwa z uwagi na to, aby Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przygotowania kart do głosowania.
Po przewie.
Komisja rozdała karty do głosowania i w kolejno wyczytywani radni podchodzili do urny oddając swój głos.
Po obliczeniu głosów przewodniczący Komisji skrutacyjnej odczytała protokół z wyborów przewodniczącego rady miejskiej.
Na Przewodniczącego Rady Miejskiej został wybrany w głosowaniu tajnym jednogłośnie radny Pan Jerzy Żurawski.
/ protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu do niniejszego protokółu/
Następnie Pan Henryk Domeradzki odczytał uchwałę o wyborze Przewodniczącego Rady Miejskiej Pana Jerzego Żurawskiego i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania: ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 15.
Za – 15,
Przeciw – 0,
Wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta.
do punktu 5
Dalsze prowadzenie sesji objął nowo wybrany Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Jerzy Żurawski, który podziękował radnym za wybór i złożył obietnicę, że swoja funkcję pełnić będzie godnie dla dobra wszystkich mieszańców Miasta
i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
do punktu 6
Przewodniczący Rady Miejskiej Jerzy Żurawski poprosił o zgłaszanie kandydatów do funkcji pierwszego wiceprzewodniczącego rady miejskiej.
Zgłoszony został:
- radny Przemysław Mariusz Piekarski – wyraził zgodę,
- radny Jerzy Piotr Wasiołek – wyraził zgodę.
Wobec braku dalszych zgłoszeń, Przewodniczący Rady Miejskiej zarządził głosowanie nad zamknięciem listy zgłaszanych kandydatów.
Jednogłośnie 15 głosami „za” zamknięta została lista zgłoszeń.
Za zgodą rady skład Komisji Skrutacyjnej pozostał bez zmian.
Projekt regulaminu głosowania odczytała Pani Grażyna Habasińska, wobec braku uwag Przewodniczący Rady Miejskiej zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania. Regulamin został przyjęty jednogłośnie 15 głosami „za”.
Następnie Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania i radni przystąpili do czynności głosowania na wybór pierwszego wiceprzewodniczącego. Następnie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół z wyboru pierwszego wiceprzewodniczącego rady miejskiej.
W wyniku tajnego głosowania pierwszym wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej został radny Przemysław Mariusz Piekarski.
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał uchwałę w sprawie wyboru I Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej i zarządził głosowanie.
Za – 15,
Przeciw – 0,
Wstrz. – 0.
Uchwala została podjęta.
Następnie przystąpiono do wyboru II Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.
Za zgodą rady skład Komisji Skrutacyjnej pozostał bez zmian. Regulamin dla wyboru II wiceprzewodniczącego został przyjęty bez zmian jednogłośnie.
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o zgłaszanie kandydatur na funkcję II wiceprzewodniczącego rady miejskiej.
Zgłoszeni kandydaci to:
- Radna Jadwiga Grudzińska – wyraziła zgodę
- Radny Jerzy Wasiołek – wyraził zgodę.
Wobec braku dalszych zgłoszeń lista kandydatów została zamknięta.
Następnie Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania i radni przystąpili do czynności głosowania wyboru drugiego wiceprzewodniczącego.
Następnie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół z wyboru drugiego wiceprzewodniczącego rady miejskiej.
W wyniku tajnego głosowania drugim wiceprzewodniczącym rady miejskiej została radna Jadwiga Grudzińska.
/Protokoły komisji skrutacyjnej w załączeniu do niniejszego protokółu/
Wobec powyższego Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał uchwałę w sprawie wyboru drugiego wiceprzewodniczącego i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych obecnych 15.
Za – 15,
Przeciw – 0,
Wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta.
do punktu 7
Przewodniczący Rady – Jerzy Żurawski kończąc obrady pierwszej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził, że zamyka obrady pierwszej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała : Przewodniczący Rady Miejskiej
Renata Kwiatkowska Jerzy Żurawski