Uchwała Nr XV/102/08
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia19 maja 2008 roku
w sprawie: zmiany uchwały Nr XIII/85/08 z dnia 15 lutego 2008 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2008.
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 z późniejszymi zmianami),oraz art. 4¹ ust.1 i 2 ustawy z dnia 28 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciw działaniu alkoholizmowi ( tekst jednolity : Dz. U. z 2007 r. Nr 70 poz. 473 ze zm. )
uchwala się, co następuje:
§ 1
W Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
na rok 2008 wprowadza się następujące zmiany:
1) Pkt I ustęp 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Prowadzeniu profilaktycznej działalności informacyjno-edukacyjnej szczególnie wśród dzieci i młodzieży szkolnej przez:
- organizowanie i prowadzenie na terenie szkół programów profilaktycznych przez profesjonalnie przygotowanych do tego celu realizatorów; przeprowadzenie zajęć profilaktyczno-edukacyjnych i psychoedukacyjnych dla dzieci i młodzieży szkolnej w formie szkolnych programów w oparciu o pisemne programy zajęć prowadzone przez nauczycieli-wychowawców oraz pracownika świetlicy wychowawczej
i środowiskowej,
- zakup pomocy dydaktycznych do realizacji programów szkolnych głównie kaset video i broszur o tematyce nawiązującej do opracowanych programów; zakup plakatów, ulotek i broszur informujących o negatywnych skutkach picia alkoholu, palenia tytoniu i zażywania narkotyków oraz groźbie uzależnienia się od nich;
- współfinansowanie bieżącej działalności świetlicy wychowawczej i środowiskowej przy Dobrzyńskim Domu Kultury „Żak”,
- finansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla pedagogów-wychowawców
w zakresie profilaktyki i edukacji wśród dzieci i młodzieży dotyczących zagrożenia patologią.
Pkt I ustęp 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Tworzeniu dzieciom i młodzieży warunków do uprawiania sportu, rekreacji
i wypoczynku przez:
- finansowanie kosztów związanych z tworzeniem warunków do wykorzystania własnych walorów gminy, jakie stwarzają zalew i jezioro w Chalinie, jako bazy dla rozwoju żeglarstwa, sportów wodnych, rekreacji i wypoczynku;
- dofinansowanie wyjazdów młodzieży szkolnej na pływalnie w okresie jesienno-zimowym;
- dofinansowanie organizacji młodzieżowych i klubów sportowych (dofinansowanie zakupu sprzętu).
2)Pkt II ustęp 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Udzielaniu rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie przez:
- funkcjonowanie przy Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych punktu informacyjnego udzielającego ofiarom przemocy w rodzinie oraz ubóstwa wynikającego z uzależnienia pomocy w wyegzekwowaniu możliwości leczenia osoby uzależnionej, oraz wynagrodzenie specjalisty terapii uzależnień w punkcie informacyjnym w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
- współpracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie pomocy dzieciom z rodzin dotkniętych patologią alkoholizmu i ubóstwem;
- współpraca z izbami wytrzeźwień.
§ 2
Preliminarz wydatków otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2008-08-26 11:20
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr XV/102/08
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 19 maja 2008 roku
PRELIMINARZ WYDATKÓW
DZIAŁ 85154 – ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
Lp. | Wydatki | Plan na2008r. w zł. |
1. | Opłata szkoleń nauczycieli (wychowawców klas ), członków M-GKRPA i pracownika świetlicy wychowawczo-środowiskowej w zakresie profilaktyki uzależnień wśród młodzieży oraz opłata kosztów realizacji programów edukacyjnych, psycho-edukacyjnych i spektakli profilaktycznych w szkołach. | 7.000 |
2.
| Wydatki rzeczowe i inne związane z prowadzeniemświetlicy środowiskowej dla dzieci z rodzin dotkniętych patologią społeczną oraz utrzymanie biura komisji, | 11.500 |
3.
| Finansowanie kosztów związanych z tworzeniem warunków do trzeźwego i zdrowego trybu życia / miejsca do uprawiania sportu, zabawy, wypoczynku | 37.000 |
4.
| Dofinansowanie imprez sportowych, obozów, kolonii biwaków i wycieczek turystyczno- krajoznawczych, promujących czynny wypoczynek oraz kosztów dojazdów i korzystania z krytych pływalni. |
|
5.
| Zakup pomocy dydaktycznych, czasopism, kaset, | 500 |
6.
| Realizacja zadań statutowych M-GKRP wobec osóbuzależnionych i ewentualna pomoc socjalna ich rodzinom za pośrednictwem MGOPS | 4.000 |
7.
| Zakup sprzętu dla klubów i organizacji młodzieżowych promujących zdrowy tryb życia: sport, rekreacje | 4.000 |
8.
| Delegacje służbowe | 1.000
|
9.
| Wynagrodzenie komisji | 5. 000 |
10. | Razem | 100.000 |
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2008-08-26 11:21
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2008-08-26 11:23