Uchwała Nr XX/133/08
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 30 grudnia 2008 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy na rok 2009
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 165, 166, 166a, 173, 182, 184, 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r.
o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.), art. 420 ustawy z dnia 27 czerwca 2001 roku Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z 2001 roku ze zmianami).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu na rok 2009 w wysokości 20.955.959,00 zł, z tego:
- dochody bieżące w kwocie 20.241.663,00 zł
- dochody majątkowe w kwocie 714.296,00 zł.
2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały.
3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami odrębnymi ustawami w wysokości 4.009.550,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2009 w wysokości 26.227.241,00 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 2.
Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:
wydatki bieżące w wysokości 18.586.376,00 zł, w tym na:
wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 9.805.403,00 zł,
dotacje 363.300,00 zł,
wydatki na obsługę długu 35.139,00 zł,
wydatki majątkowe w 2008 r. w wysokości – załącznik Nr 4 7.690.865,00 zł.
Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów w latach 2010 2011 , zgodnie z załącznikiem Nr 5.
Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:
wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 4.009.550,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3;
§ 3
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 100.000,00 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 100.000,00 zł.
§ 4
1. Deficyt budżetu w kwocie 5.321.282,00 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów .
2. Przychody – 5.610.352,00 zł i rozchody – 289.070,00 zł budżetu określa załącznik Nr 6.
§ 5
Tworzy się rezerwy:
celową w wysokości – 89.296,00 zł na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego
ogólną w wysokości - 100.000,00 zł.
§ 6
Dotacje przekazywane podmiotowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 30.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 7
Określa się plany przychodów i wydatków:
rachunku dochodów własnych: dochody w wysokości 277.860,00 zł, wydatki w wysokości 277.860,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 8
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:
przychody 30.000,00 zł;
wydatki 30.000,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 9
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 5.621.282,00 zł
z tego na:
finansowanie planowanego deficytu budżetu 5.321.282,00 zł
finansowanie przejściowego deficytu – 300.000,00 zł
§ 10
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określonych w załączniku Nr 5;
z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 11
Upoważnia się Burmistrza do:
zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 300.000,00 zł;
%3
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-04-28 14:40
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-04-28 14:41