Protokół Nr XVI/08
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 30 czerwca 2008 roku.
Sesję rozpoczęto o godzinie dziesiątej, zakończono o godzinie czternastej. Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta
i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady szesnastej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Henryk Domeradzki stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło 14 radnych, 23 przewodniczących rad sołeckich, kierownictwo urzędu miasta i gminy oraz goście zaproszeni.
( listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 2 do niniejszego protokółu )
Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie zwrócił się z pytaniem czy są uwagi do protokółów z czternastej i piętnastej Sesji Rady Miejskiej, które były wyłożone w holu sali konferencyjnej. Radni uwag nie wnieśli, wobec czego przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółów.
Protokóły zostały przyjęte jednogłośnie - głosowało 14 radnych na 14 obecnych.
do punktu 2
Odpowiedzi na wnioski złożone na piętnastej Sesji Rady Miejskiej udzielił Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
(treść odpowiedzi jako załącznik nr 3 do niniejszego protokółu)
do punktu 3
Informacje o pracy organu wykonawczego i pracy urzędu przedstawił Ryszard Bartoszewski – z-ca burmistrza.
( treść informacji jako załącznik nr 4 do niniejszego protokółu)
do punktu 4
Sprawozdanie z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Dobrzyniu n/W za rok 2007.
Następnie Przewodniczący poprosił o pytania. Wobec braku pytań i dyskusji przystąpił do punktu następnego.
( szczegółowa treść informacji jako załącznik nr 5 do niniejszego protokółu)
do punktu 5 p-pkt „a”
Przewodniczący poinformował, że uchwała ta była podejmowana na poprzedniej sesji z uwagi na błędy merytoryczne musi być podjęta ponownie. Poprawka dotyczyła zapisu o publikacji, której uchwała nie podlega.
Jerzy Żurawski – radny. Czy projekt uchwały był akceptowany przez radcę.
Grażyna Habasińska – Sekretarz – tak była akceptowana.
Jerzy Żurawski – radny. To za co bierze pieniądze, to nie jest pierwszy raz.
Wobec braku dalszych pytań Przewodniczący odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Uchwała została podjęta większością głosów.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych. Obecnych – 14.
Za – 14 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących –0
(uchwała nr XVI/113/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 6)
do punktu 5 p-pkt „b”
Przewodniczący poinformował, że uchwała ta była podejmowana na poprzedniej sesji z uwagi na błędy merytoryczne musi być podjęta ponownie. Poprawka dotyczyła zapisu o publikacji, której uchwała nie podlega.
Wobec braku pytań Przewodniczący odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Uchwała została podjęta większością głosów.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych.
Za – 14 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących –0
(uchwała nr XVI/114/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 7)
do punktu 5 p-pkt „c”
Pani Celina Witkowska – Skarbnik poinformowała ta uchwała była również podejmowana na jednej z poprzednich sesji zawierała jednak błędy merytoryczne w związku z czym musi być wywołana ponownie.
Wobec braku pytań i dyskusji Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15 radnych, obecnych 14.
Za – 14 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących –0
(uchwała nr XVI/115/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 8)
do punktu 5 p-pkt „d”
Zmiany budżetu gminy na rok 2008 omówiła Pani Celina Witkowska – Skarbnik.
Informacja, którą Państwo otrzymali tuz przed sesją nie była ujęta w projekcie zmian budżetu na rok 2008 rok. Dotyczy ona planu wieloletniego na rok 2009,
a kwota 230.000 zł przeznaczona jest na remont ul. Zjazd.
600 – Transport i łączność
Przeniesienie 3.000,00 zł z bieżącego utrzymania dróg na inwestycję – zakup przystanków autobusowych.
700 - Gospodarka mieszkaniowa
Dochody
Zwiększenie –50.000,00 zł – zwiększenie sprzedaży składników majątkowych: zł 13.000,00 zł na dokumentację techniczną terenów zielonych i ścieżek, 20.000,00 zł na przygotowanie nabrzeża Wisły, 17.000,00 zł na inwestycję remont ulicy Zjazd w rozdziale 90078.
750 – Administracja
Dochody
Zwiększenie 7.000,00 zł – odsetek od środków na rachunku bankowym,
z przeznaczeniem na dotację dla Dobrzyńskiego Domu Kultury „Żak” – dofinansowanie zabezpieczenia technicznego podczas występu zespołu KOMBI.
Wniesienie 253,00 zł z nadwyżki budżetowej, z przeznaczeniem na zakup materiałów biurowych.
851 – Ochrona zdrowia
Zmniejszenie 10.000,00 zł dotacji dla szpitala w Lipnie.
852 – Pomoc społeczne
Przeniesienie 12.799,00 zł na zasiłki ceowe i pracę społecznie użyteczną do działu 853.
853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej
Zwiększenie 121.892,00 zł – na Program Operacyjny Kapitał Ludzki, z czego 109.093,00 zł dotacja rozwojowa, a kwota 12.799,00 zł środki własne gminy.
900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Zwiększenie – 20.000,00 zł. – na przygotowanie nabrzeża Wisły ze sprzedaży
i 13.000 zł na dokumentację techniczną terenów zielonych i ścieżek (środki ze sprzedaży składników majątkowych), 200.000,00 zł na inwestycję remont ulicy Zjazd (112.491,00 zł z inwestycji przebudowa chodnika Placu Wolności; 60.509,00 zł z bieżącego remontu tej ulicy, 10.000,00 zł z dotacji dla szpitala, 17.000,00 zł ze sprzedaży składników majątkowych).
Powstanie jednego zadania – konserwacja cieków wodnych i urządzeń stabilizacyjnych na skarpie wiślanej – 11.000,00 zł.
Zmiana zadania- remont ulicy Zjazd (część górna) na odwodnienie ulicy Zjazd – 35.077,00 zł
921 – Kultura i sztuka
Zwiększenie - 7.000,00 zł – dotacja dla D.D. „Żak” na zabezpieczenie techniczne podczas występu zespołu KOMBI.
926 – Kultura fizyczna i sport
Przeniesienie kwoty 5.000,00 zł z bieżących wydatków na dotacje dla klubów sportowych.
Pozostałe przeniesienia między paragrafami spowodowane są zwiększeniem wydatków w trakcie realizacji budżetu.
Jerzy Żurawski – radny. Dz. 926 przeniesienie kwoty 5000 zł z wydatków bieżących. Tam nie ma przecież wydatków bieżących.
Skarbnik – były wydatki bieżące i to trzeba przenieść do § 282 na dotacje.
Wobec braku pytań i dyskusji przewodniczący odczytał projekt uchwały
i zarządził głosowanie.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Wyniki głosowania. Ustawowy skład rady – 15radnych, obecnych 14.
Za – 14 głosów,
Przeciw – 0,
Wstrzymujących –0
(uchwała nr XVI/116/08 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 9)
do punktu 6
Tadeusz Pogorzelski – radny złożył wniosek w sprawie zabudowy zatoczki dla autobusu szkolnego przy dawnym budynku po zlewni mleka
w Szpiegowie.Stanisław Bazan – radny złożył wniosek w sprawie postawienia tablicy
z nazwą miejscowości, ponieważ dotychczasowa została strącona.Grzegorz Zych – radny złożył wniosek w sprawie utwardzenia wysepki na drodze powiatowej w Michałkowie dla autobusu szkolnego.
do punktu 7
Burmistrz Miasta i Gminy przekazała zebranych kilka bieżących informacji.
Na budynek po Szkole Podstawowej w Mokowie na razie nie ma chętnych. Mamy cały czas nadzieję, że w końcu to się zmieni.
Nie przekazaliśmy 10.000 zł złotych na Szpital w Lipnie ponieważ będzie reorganizacja.
Będą do odbioru wyniki z mammografii.
Z dniem 30 maja 2008 roku rozwiązana została umowa z Panem Zdzisławem Klińskim. Okres wypowiedzenia trwa 6 miesięcy. Będzie rozpisany konkurs.
Pani Zaborowska Agnieszka poinformowała o suszy na naszym terenie. Rolnicy powinni ten problem do 15 lipca .
Bożena Narowska – sołtys wsi Tulibowo złożył wniosek w sprawie wycięcia krzewów wzdłuż drogi w Tulibowie.
Wojciech Reznerowicz zapytał jak wygląda organizacja dotycząca podmiotu zajmującego się wywozem śmieci.
Pan Ryszard Bartoszewski – z-ca burmistrza odpowiedział, że tym zajmuje się Przedsiębiorstwo „SITA” z Płocka, a szczegółowo udzieli informacji Pani Agnieszka Zaborowska p. 25.
Remigiusz Onka – radny zapytał czy jest szansa aby ekipa wyjechała posprzątać przystanki autobusowe w naszej gminie.
Ryszard Bartoszewski – odpowiedział, że takie sprzątanie miało już miejsce ale jeśli jest ponowna potrzeba to tak.
do punktu 8
Przewodniczący Rady – Henryk Domeradzki kończąc obrady szesnastej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził,
że zamyka obrady szesnastej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała : Przewodniczący Rady
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-04-30 15:00