Protokół Nr XXXII/2013
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 17 grudnia 2013 roku
Sesję rozpoczęto o godzinie dziesiątej, a zakończono o godzinie trzynastej piętnaście. Miejsce obrad sala konferencyjna w Urzędzie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady trzydziestej drugiej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Henryk Domeradzki stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnymi. W obradach uczestniczyło: 15 radnych, 23 przewodniczących rad sołeckich, goście zaproszeni oraz kierownictwo urzędu miasta i gminy.
(listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 3 do niniejszego protokółu).
Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał radnych czy są uwagi do protokółu
z XXXI Sesji Rady Miejskiej, który wyłożony był w biurze rady. Wobec braku uwag zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu z XXXI Sesji Rady Miejskiej, został przyjęty 15 głosami za, przeciw -0, wstrz. -0.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie przeczytał proponowany porządek obrad, po czym spytał czy są propozycje zmiany porządku obrad. Zmian nie zgłoszono.
do punktu 2
Odpowiedzi na złożone wnioski na trzydziestej pierwszej sesji udzielił Pan Ryszard Dobieszewski – Burmistrz MiG Dobrzyń nad Wisłą.
Następnie Przewodniczący zapytał czy są pytania do udzielonych odpowiedzi. Pytań brak.
/ treść odpowiedzi w załączeniu do protokółu /.
do punktu 3
Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą złożył sprawozdanie dot. budżetu miasta i gminy na rok 2014.
„Panie Przewodniczący, Wysoka Rado.
Działając na podstawie art. 238 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych, jako organ wykonawczy przedłożyłem w terminie określonym przepisami prawa organowi stanowiącemu Radzie Miejskiej na ręce Pana Przewodniczącego projekt uchwały budżetowej na rok 2014. Wraz z projektem uchwały budżetowej przedłożyłem uzasadnienie do projektu uchwały budżetowej i inne materiały informacyjne.
Celem zaopiniowania projekt został przedłożony Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Włocławku. Pod względem merytorycznym, formalnym, rachunkowym i prawnym projekt budżetu nie budzi zastrzeżeń. Projekt uchwały budżetowej zawiera wszystkie elementy obligatoryjne, których ustawa
o finansach publicznych wymaga, jak również elementy fakultatywne. Jest opracowany w wymaganej szczegółowości klasyfikacji budżetowej po stronie dochodów jak i wydatków. Zakres szczegółowości uchwały budżetowej jednostki samorządu terytorialnego określa art. 212 i art.235-237 ustawy
o finansach publicznych.
Projekt uchwały budżetowej obejmuje:
- łączną kwotę planowanych dochodów budżetu jednostki z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych wg ich źródeł,
- łączną kwotę planowanych wydatków budżetu jednostki, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych,
- kwotę planowanego deficytu wraz ze źródłami pokrycia deficytu,
- łączną kwotę planowanych przychodów,
- łączną kwotę planowanych rozchodów,
- limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na pokrycie przejściowego deficytu budżetu, planowanego deficytu budżetowego i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań,
- zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu dla jednostek sektora finansów publicznych,
- wyodrębnione dochody i wydatki na gospodarkę odpadami komunalnymi,
- wyodrębnione środki do dyspozycji sołectw,
- kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym,
- obligatoryjną rezerwę ogólną i celową na realizację zadań z zakresu
zarządzania kryzysowego,
- wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska,
- wykaz zadań inwestycyjnych,
- szczególne zasady wykonywania budżetu,
- inne postanowienia.
Projekt budżetu uwzględnia podstawowe źródła dochodów własnych oraz kwoty subwencji i dotacje celowe.
Subwencje i dotacje zostały ujęte w sposób prawidłowy w określonych kwotach i zgodnie z ich przeznaczeniem. Kwoty subwencji odpowiadają projektowanym kwotom określonym przez Ministerstwo Finansów. O ostatecznych wielkościach Minister Finansów powiadamia w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia Ustawy budżetowej na 2014 rok.
Udziały w podatku od osób fizycznych przyjęte zostały w wysokości wynikającej z pisma Ministerstwa Finansów. Wydatki na działania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych zostały zaplanowane w pełnej wysokości osiąganych wpływów za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Zabezpieczyliśmy dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych.
Budżet jest niezrównoważony, z planowanym deficytem budżetowym
w wysokości 471.509 zł. Spłata w 2014 roku kredytów i pożyczek wraz
z należnymi odsetkami wynosić będzie 1.278.491 zł., zaplanowaliśmy przychody w kwocie 1.500.000 zł z tytułu planowanych do zaciągnięcia kredytów i pożyczek z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu
i planowanych do spłaty zobowiązań. Kwota długu na koniec 2014 roku wyniesie 4.510.636 zł, co stanowi 17,43% planowanych dochodów. W 2014 roku obciążenie spłatą długu planuje się na poziomie 4,94%, przy wskaźniku maksymalnego zadłużenia wynoszącego 6,53%. Utrzymanie odpowiedniej relacji spłat zobowiązań do dochodów wymagać będzie szczególnej naszej uwagi i dużej ostrożności podczas realizacji budżetu. Wielkości dochodów i wydatków budżetowych obejmują środki niezbędne na sfinansowanie zadań własnych obligatoryjnych, zadań zleconych i odzwierciedlają nasze zamierzenia. Tak przyjęta struktura dochodów pozwala na prowadzenie gospodarki finansowej w 2014 roku. Tryb pracy nad projektem uchwały budżetowej przebiegał zgodnie z wcześniej przyjętymi ustaleniami z uwzględnieniem zmieniających się przepisów. Do projektu budżetu przedstawiły swoje sugestie, uwagi i opinie komisje Rady, które znalazły swoje odzwierciedlenie we wprowadzonych do projektu budżetu zmianach.
Wprowadzam do projektu budżetu autopoprawki:
Dochody
W dziale – dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek
Zmniejszenie podatku rolnego – 50.000 zł
Wydatki w dziale – Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa
Zwiększenie wynagrodzenia Komendanta Gminnego OSP o 2.400,00 zł
/ całkowity plan 4.800,00 zł / i jednocześnie zmniejszenie wydatków związanych z utrzymaniem operacyjnym OSP / całkowity plan 85.200,00 zł /.
W dziale Ochrona Zdrowia
Zwiększenie o 5.000,00 zł zwalczanie narkomanii / ostateczny plan 9.000,00 zł / i jednocześnie zmniejszenie wydatków związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi / ostateczny plan 106.000,00 zł/
W dziale – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska
Zmniejszenie o 5.000,00 zł wydatków związanych z oświetleniem ulic, placów
i dróg / ostateczny plan 250.000,00 zł /.
W dziale – Transport i łączność
Zmniejszenie inwestycji „Dokończenie budowy chodnika przy ulicy polnej”
o 50.000,00 zł / ostateczny plan 50.000,00 zł /;
Zwiększenie o 30.000 zł inwestycji „Ułożenie dywanika asfaltowego na ulicy Słowackiego” / ostateczny plan 50.000,00 zł/
Połączenie dwóch zadań inwestycyjnych: „Budowa chodnika przy drodze wojewódzkiej 562 w miejscowości Krojczyn – 50.000,00 zł” oraz „budowa chodnika przy drodze wojewódzkiej 562 w miejscowości Szpiegowo – 10.000,00 zł”. Ostateczna nazwa zadania to „Udzielenie pomocy finansowej Województwu Kujawsko-Pomorskiemu w ramach Drogowej Inicjatywy Samorządowej na budowę chodników i zatok autobusowych przy drodze wojewódzkiej 562 Szpetal Górny-Płock w miejscowościach Szpiegowo
i Krojczyn – 150.000,00 zł
W dziale – Kultura fizyczna i sport
Zwiększenie o 20.000 zł dotacji dla klubów sportowych / ostateczny plan 70.000,00 zł/ zgodnie z załącznikiem nr 6.
Stosownie do przepisów ustawy o finansach publicznych przed uchwaleniem budżetu, jestem zobowiązany przedstawić wysokiej Radzie opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Miasta
i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na 2014 rok.
Kończąc Panie Przewodniczący, wysoka Rado, przedstawiony projekt budżetu wraz z autopoprawkami na rok 2014 przedkładam do uchwalenia”.
/ treść sprawozdania w załączeniu do protokółu/.
Następnie Pani Grażyna Habasińska – Sekretarz odczytała Uchwałę Nr 4/2013 Składu Orzekającego Nr 8 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy
z dnia 2 grudnia 2013 roku w sprawie wyrażenia opinii o projekcie uchwały budżetowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na 2014 rok.
Skład Orzekający Nr 8 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy pozytywnie zaopiniował projekt uchwały budżetowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisła na 2014 rok.
/ pełna treść uchwały wraz z uzasadnieniem w załączeniu do protokółu/
Po odczytaniu treści uchwały Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył dyskusję.
Jerzy Wasiołek – radny. Uchwalanie budżetu jest bardzo ważną sprawą dla nas wszystkich. Moje odczucie jest takie, że ten budżet jest „smutny” i tak np. inwestycje kwota 1.600.000 zł jest to bardzo mało jak na gminę. Zaczęte mamy na kwotę 7000.000 zł. Kwota 12.800.000 zł to płace, które są największym wydatkiem. Ponad połowa budżetu idzie na płace. Uchwalając budżet trzeba oszczędzać, ponieważ nie jest z gumy. Musimy myśleć intensywnie o inwestycjach. Rozpoczęte inwestycje to okres 5 lat.
Zauważalny jest wzrost kosztów w administracji dot. to np. rozmów telefonicznych czy zakupu energii. Skąd się to wzięło, przecież energia nie zdrożała, a być może jest to ukrycie przyszłościowe pieniędzy.
Mam również żal do Pani Sekretarz, a mianowicie pytałem wcześniej o ocenę pracowników. Pani mi odpowiedziała, że była zrobiona. Z tego, co wiem to dawno nie było. Na jakiej w takim razie podstawie pracownicy są wynagradzani. Gołym okiem widać, że jedni mają, co robić inni się nudzą. Nie jestem przeciwnikiem nagradzania pracowników, ale niech to będzie robione rzetelnie.
Uważam również, że trzeba zatrudnić specjalistę ds. pozyskiwania środków unijnych.
Grażyna Habasińska – Sekretarz. Ustawa o pracownikach samorządowych nakłada na pracownika pewne obowiązki. Jeżeli chodzi o dociążenie pracowników, my pracujemy, na co dzień i wiemy ile pracy maja Ci pracownicy. Są sprawozdania, z których wynika realizacja zadań. Jeżeli dobrze pamiętam to ocena pracowników była przeprowadzona. Dzieje się to raz na dwa lata.
Jerzy Wasiołek – radny. Chodzi o reguły pisane. Jeżeli jest ocena to widać czy pracownik dobrze wykonał pracę i czy mógł wykonać np. więcej. Chodzi o każdy grosz publiczny, aby był dobrze wydany.
Dział Kultura Fizyczna i Sport. Gnina „wpakowała” się niesamowicie. Koszty są ogromne, jeżeli chodzi o halę, która jest piękna. Należy zadać jednak pytanie czy te obiekty są należycie wykorzystane? To musi na siebie zarabiać widać, że wzrastają koszty ogrzewania czy energii. Natomiast na imprezy masowe tylko przeznaczone jest 2000 zł. Czyli w ogóle ich nie będzie. Jeżeli Gmina ponosi takie koszty jak np. budowa boiska, jeżeli przeznacza się pieniądze na kluby sportowe to powinno być cos w zamian. Czy są jakieś założenia, aby kluby sportowe miały znaczące osiągnięcia? Zdejmujemy z inwestycji przeznaczamy na sport. Pytam, jakie stawiamy zadania tym klubom, jaki jest z tego pożytek. To pozostawiam do Państwa oceny.
Jeżeli chodzi o oświatę to zauważalny jest wzrost etatów, w dowozie dzieci do szkół również mamy zwiększenie.
Jeżeli chodzi o autopoprawkę to proponuje, aby głosowanie odbyło się w dwóch turach, a mianowicie zmiany zaproponowane przez p. burmistrza powinny być głosowane oddzielnie.
Wanda Hetflajsz – radna. Chcę podziękować koledze radnemu za włożenie ogromu pracy, jeśli chodzi o analizę budżetu na 2014 rok. Jeśli chodzi o kluby to nie mają żadnych osiągnięć.
Ewa Tomczyk – radna. Mnie oburzył punkt drugi autopoprawki, który nastąpił już po naszym posiedzeniu stałych komisji. Proszę w takim razie o informację, które wnioski zostały wprowadzone do projektu budżetu na 2014 rok. Czy podmiot OSP w Michałkowie może otrzymać f-sz sołecki?
Agnieszka Ziółkowska – Skarbnik. OSP Michałkowo nie może korzystać z funduszu sołeckiego.
Ryszard Dobieszewski – Burmistrz. To jest stowarzyszenie i maja prywatną działkę.
Ewa Tomczyk – radna, czy finanse z tym związane są tajemnicą?
Ryszard Dobieszewski – Burmistrz. Nie jest to tajemnica.
Sławomir Kowalewski – radny. Budowa hali DCSiT była finansowana ze środków unijnych i przez okres 5 lat nie może na siebie zarabiać.
Ludomir Bylicki – radny. Projekt budżetu był analizowany na komisjach. Dzisiaj takie wyrywkowe „zabieranie” tych pieniędzy nie jest na miejscu. Oświatę np. chroni karta nauczyciel. Nikogo nie chce faworyzować. Rada może wskazać pewne zmiany. Jestem ciekawy czy zmiany zaproponowane przez Pana Wasiołka mogą być wprowadzone. Są dyrektorzy jednostek niech się odniosą do tego czy te zmiany są wskazane. Niech wskażą swoje plany na przyszłość. Chciałem jednak zauważyć, że priorytetem na przyszłość jest woda.
Mirosław Mierzejewski – radny. My już to wszystko przerabialiśmy i czy teraz mamy zaczynać wszystko od początku?
Chciałem poddać wniosek pod głosowanie o zakończeniu tej dyskusji.
Jerzy Wasiołek – radny. Jeżeli słyszę, że ta dyskusja jest nie potrzebna to w takim razie, po co my tu jesteśmy? Nie można mówić, że są to pobożne życzenia. Mówienie, że nie można zrobić przeniesień to w takim razie ta nasza dyskusja jest bez sensu. Naszą rolą jest pomaganie, a nie szkodzenie. Myślę, że w interesie nas wszystkich jest to, aby nasz budżet był przyjęty w jak najlepszym kształcie.
Kazimierz Janecki – radny. Siedzimy na komisjach wszystko to przerabiamy i odnoszę wrażenie, że dzisiejsze wystąpienia to nic innego jak popisy. Jeżeli chodzi o sport to nie ta rada zdecydowała, że takie inwestycje powstały. Każdy ma prawo z tych obiektów korzystać. Te obiekty tętnią życiem. Przecież od młodzieży nie będziemy brać pieniędzy. Uważam również, że kluby, które istnieją powinny dalej funkcjonować i nie powinniśmy spłaszczać dofinansowania na sport. Pieniądze nie Ida na marne.
Wanda Hetflajsz – radna. Dlaczego w takim razie kolega Janecki nie zrobił nic, aby powstało boisko przy szkołach w Krojczynie?
Grzegorz Mazurek – Dyrektor ZOS. Pewne sprawy chciałem wyjaśnić nie w celu polemiki oczywiście.
Koszty dowożenia na 2014 plan 474.162 zł, na 2013 plan 475.140 zł. Wiemy z praktyki, ze plany są zmieniane. Jeżeli chodzi o niepubliczne przedszkola to w tym roku mamy 1, łącznie są trzy. W związku z tym jest zwiększenie na 2014 rok. Wynagrodzenia – specyfika w oświacie jest inna niż w administracji tzn. jest awans zawodowy, co jest związane z wynagrodzeniem. Kwoty na wynagrodzenia dla nauczycieli były rzetelnie i uczciwie policzone.
Jerzy Wasiołek – radny. Ja tego nie negowałem, wskazałem natomiast ile pieniędzy idzie na oświatę. Uważam również, że awans zawodowy wśród nauczycieli jest już w 80%. My za mało mówimy o finansach. Zapadają pewne decyzje i mam wrażenie, że nam pozostaje tylko się z tym zgodzić. Jeżeli reorganizacja ma polegać na tym, że co roku przybywa nam kosztów to chyba idzie nie w tą stronę. Jeżeli chodzi sport to uważam, że wyniki muszą być namacalne. Dbajmy również o ten sport w terenie nie tylko w Dobrzyniu. Wszędzie musi być jakiś umiar.
Stanisław Niekraś – Dyrektor DCSiT. Chciałem podziękować Panu Janeckiemu za wsparcie sportu. Uważałem, że wyjaśniliśmy sobie już wszystko panie Wasiołek. Jeżeli chodzi o halę to pracujemy od poniedziałku do piątku. Koszty z usług są dość niskie. Jesteśmy otwarci na zgrupowania również w soboty i niedziele. Myślę, ze efekty są widoczne. My świadczymy usługi dla klubów jak i dla społeczeństwa.
Jerzy Wasiołek – radny. To rzeczywiście są piękne obiekty nawet za duże jak na naszą gminę. Jeżeli przeznaczamy pieniądze to oczekujemy efektów i wymagajmy tego w każdej dziedzinie.
Ryszard Bartoszewski – z-ca Burmistrza. Poprzednia rada dokonała zapisów w strategii odnośnie sportu. Jeżeli chodzi o boisko w Krojczynie to były takie plany, ale rada nie wyraziła na to zgody.
Wanda Hetflajsz – radna. Niech się koalicja teraz uderzy w piersi. Straciliśmy bardzo dużo. O co my teraz walczymy. Uważam, że było to złe posunięcie.
Ryszard Bartoszewski – z-ca burmistrza. Jeżeli chodzi o pozyskiwanie środków unijnych to koordynacja zajmuję się ja. Pracownicy na poszczególnych stanowiskach również tez się zajmują tymi sprawami. Natomiast koordynacja zamówień publicznych zajmuje się Pan Nowakowski.
Ryszard Dobieszewski – Burmistrz. Ja uważam, że dobrze jest, że taka dyskusja ma miejsce. Jednak pewne zagadnienia są wyrwane z kontekstu. Myślę, że Pan radny Wasiołek jest jasnowidzem, ponieważ szybko zauważył, że np. jest za dużo pracowników. Jestem również przekonany, że jeżeli będzie brakowało na wodę to na pewno z pewnych zadań trzeba będzie się wycofać. Zgadzam się również z opinią, że woda jest priorytetem.
Kazimierz Janecki – radny. Byłem osobiście w Krojczynie zaproponowałem swoją wizję boiska jednak nie została ona przyjęta.
Jerzy Wasiołek – radny. Zostałem wywołany do przez Pana Burmistrza. Nie jestem jasnowidzem i nigdy nim nie byłem. Proszę nie przedstawiać mnie w świetle człowieka „nowego”, który się pojawił i chce namieszać. Uważam również, że przy zmianach, które zaproponowałem można to boisko w Krojczynie zrobić przy odrobinie dobrej woli.
Mirosław Mierzejewski – radny. Zgłaszam wniosek o zamknięcie dyskusji.
Wobec powyższego przewodniczący Rady Miejskiej zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania: ustawowy skład rady 15 radnych, podczas głosowania 1 osoba nieobecna usprawiedliwiona.
Za-11,
Wstrz. – 3
Przeciw – 0
Dyskusja została zamknięta.
Wnioski zgłoszone przez radnego Jerzego Wasiołka
- Zmniejszenie dz. 854 wynagrodzenia i pochodne, zmniejszenie o 22.556 zł przeniesienie – modernizacja boiska w Krojczynie.
- Zmniejszenie dz. 801 wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń o 354.989 zł i zwiększenie o 300.00 zł inwestycji:
– wykonanie nawierzchni asfaltowej Grochowalsk – Glewo, ostateczny plan 500.000 zł,
- przeniesienie 54.989,00 zł na zadanie modernizacja boiska w Krojczynie.
3. Oddzielnie głosować autopoprawkę pkt 1 i pkt 2
Następnie Przewodniczący Rady zarządził glosowanie na poszczególnymi wnioskami:
Ad 1. Wynik głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14
Za – 4,
Przeciw -10,
Wstrz. – 0.
Wniosek nie przeszedł.
Ad. 2
Wynik głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14
Za – 3,
Przeciw -10,
Wstrz. – 1.
Wniosek nie przeszedł.
Ad.3
Wynik głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14
Za – 4,
Przeciw -10,
Wstrz. – 0.
Wniosek nie przeszedł.
Następnie Przewodniczący zarządził glosowanie nad autopoprawką:
Wynik głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14
Za – 10,
Przeciw -4,
Wstrz. – 0.
Autopoprawka została przyjęta.
do punktu 4 p-pkt „a”
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2014 i zarządził głosowanie:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14.
Wyniki głosowania:
Za – 11,
Przeciw – 0,
Wstrz. – 3.
Uchwała została podjęta.
do punktu 4 p-pkt „b”
Przewodniczący rady Miejskiej odczytał Projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2014-2027. Wobec braku pytań zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 12.
Wyniki głosowania:
Za – 12,
Przeciw – 0,
Wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta
do punktu 4 p-pkt „c”
Pani Krystyna Pawłowska omówiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2014.
Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii stanowi podstawę do praktycznej realizacji zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2012 r., poz. 1356 ze zm.) i ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U.z 2012r., poz.124 ze zm.), na terenie Gminy.
Występowanie problemów alkoholowych i problemów dotyczących narkomanii w środowisku stwarza poważne zagrożenie dla kondycji zdrowotnej i moralnej społeczeństwa oraz niesie z sobą ogromne skutki społeczne i ekonomiczne. Przeciwdziałanie tym zagrożeniom wymaga systematycznej i właściwie zorganizowanej działalności w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałanie narkomanii.
Podejmowanie tych działań jest ustawowym zadaniem własnym gminy.
W związku z powyższym zasadne jest uchwalenie Uchwały Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą w tej sprawie.
Wobec braku pytań Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały
i zarządził glosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych12.
Za- 12,
Przeciw – 0,
Wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta.
do punktu 5
Ewa Tomczyk – radna złożyła zapytanie w sprawie: „Czy można finansować
z budżetu gminy prywatny obiekt, jakim jest OSP Michałkowo i jak wygląda stan prawny tego obiektu?
do punktu 6
Przewodniczący poinformował o następnym terminie sesji oraz złożył wszystkim zebranym życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
do punktu 7
Przewodniczący Rady – Henryk Domeradzki kończąc obrady trzydziestej drugiej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził, że zamyka obrady trzydziestej drugiej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała : Przewodniczący Rady Miejskiej
Renata Kwiatkowska Henryk Domeradzki
Metryka
- opublikował: Karol Kalinowskidata publikacji: 2014-04-16 08:21