Protokół Nr XX/2012
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 29 października 2012 roku
Sesję rozpoczęto o godzinie dziesiątej, zakończono, o godzinie czternastej trzydzieści. Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady dwudziestej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Henryk Domeradzki stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło: 14 radnych, 20 przewodniczących rad sołeckich, kierownictwo urzędu miasta i gminy oraz goście zaproszeni.
(listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 2 do niniejszego protokółu).
Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował radnych, że w biurze rady wyłożone były protokoły z obrad osiemnastej i dziewiętnastej /nadzwyczajnej/ Sesji Rady Miejskiej i spytał czy są uwagi. Zastrzeżeń nie wniesiono w związku, z czym zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółów. Rada jednogłośnie 14 głosami – za, przyjęła protokół osiemnastej Sesji. Następnie zapytał czy są uwagi do protokółu z XIX Sesji. Uwag nie wniesiono wobec czego Przewodniczący poddał protokół Nr XIX/12 pod głosowanie. Rada Miejska 14 głosami - za przyjęła protokół.
Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie odczytał proponowany porządek obrad, po czym spytał czy są propozycje zmian do porządku obrad.
Porządek obrad został przyjęty bez zmian.
do punktu 2
Odpowiedzi na wnioski złożone na osiemnastej Sesji Rady Miejskiej udzielił Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą – Ryszard Dobieszewski.
Uwag nie wniesiono.
/ treść odpowiedzi na wnioski w załączeniu do protokółu/
do punktu 3
Informację o pracy organu wykonawczego i pracy urzędu przedstawił Pan Ryszard Bartoszewski – z-ca Burmistrza.
/ informacja w załączeniu do protokółu/
do punktu 4
Stan oświaty w Mieście i Gminie Dobrzyń nad Wisłą w 2012 roku omówił Pan Grzegorz Mazurek – Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół.
Miasto i Gmina Dobrzyń nad Wisłą jest organem prowadzącym dla następujących jednostek organizacyjnych:
1. Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniu nad Wisłą – Dyrektor Ewa Statkiewicz, stanowisko powierzone do 31 sierpnia 2017 roku.
2. Szkoła Podstawowa w Dobrzyniu nad Wisłą – Dyrektor Katarzyna Nagórska, stanowisko pierzone do 31 sierpnia 2017 roku.
3. Szkoła Podstawowa w Krojczynie – Dyrektor Elżbieta Zalewska, stanowisko powierzone do 31 sierpnia 2015 roku.
4. Szkoła Podstawowa w Chalinie – Dyrektor Zbigniew Kaźmierkiewicz, stanowisko powierzone do 31 sierpnia 2016 roku.
5. Szkoła Podstawowa w Dyblinie – Dyrektor Anna Tomczyk, stanowisko powierzone do 31 sierpnia 2017 roku.
6. Publiczne Gimnazjum w Dobrzyniu nad Wisłą – Dyrektor Dariusz Kłobukowski, stanowisko powierzone do 31 sierpnia 2017 roku.
7. Publiczne Gimnazjum w Krojczynie – Dyrektor Edyta Bukowska, stanowisko powierzone do 31 sierpnia 2017 roku.
8. Publiczne Gimnazjum w Chalinie – Dyrektor Kazimierz Żołnowski, stanowisko powierzone do 31 sierpnia 2015 roku.
Subwencja za rok 2011 wynosiła 7.029.812,00 zł, na rok 2012 kwota 7.246.314,00 zł. Subwencja oświatowa w przeliczeniu na 1 ucznia za rok 2011 wynosiła 7.600,00 zł, na rok 2012 8.244,00 zł.
Prognozowana liczba uczniów w latach 2011-2016 przedstawia się następująco:
Szkoła Podstawowa w Dobrzyniu nad Wisłą:
rok szkolny 2011/2012 – 220 uczniów,
rok szkolny 2012/2013 - 261 uczniów,
rok szkolny 2013/2014 - 264 uczniów,
rok szkolny 2014/2015 – 273 uczniów,
rok szkolny 2015/2016 – 274 uczniów.
Szkoła Podstawowa w Chalinie:
rok szkolny 2011/2012 – 176 uczniów,
rok szkolny 2012/2013 – 184 uczniów,
rok szkolny 2013/2014 – 187 uczniów,
rok szkolny 2014/2015 – 180 uczniów,
rok szkolny 2015/2016 – 181 uczniów.
Szkoła Podstawowa w Krojczynie:
rok szkolny 2011/2012 – 123 uczniów,
rok szkolny 2012/2013 – 135 uczniów,
rok szkolny 2013/2014 – 138 uczniów,
rok szkolny 2014/2015 – 144 uczniów,
rok szkolny 2015/2016 – 148 uczniów.
Szkoła Podstawowa w Dyblinie:
rok szkolny 2011/2012 – 38 uczniów,
rok szkolny 2012/2013 – 42 uczniów,
rok szkolny 2013/2014 – 39 uczniów,
rok szkolny 2014/2015 – 47 uczniów,
rok szkolny 2015/2016 – 48 uczniów.
Publiczne Gimnazjum w Dobrzyniu nad Wisłą:
rok szkolny 2011/2012 – 136 uczniów,
rok szkolny 2012/2013 – 130 uczniów,
rok szkolny 2013/2014 – 123 uczniów,
rok szkolny 2014/2015 – 116 uczniów,
rok szkolny 2015/2016 – 121 uczniów.
Publiczne Gimnazjum w Chalinie:
rok szkolny 2011/2012 – 76 uczniów,
rok szkolny 2012/2013 – 73 uczniów,
rok szkolny 2013/2014 – 78 uczniów,
rok szkolny 2014/2015 – 79 uczniów,
rok szkolny 2015/2016 – 81 uczniów.
Publiczne Gimnazjum w Krojczynie:
rok szkolny 2011/2012 – 116 uczniów,
rok szkolny 2012/2013 – 114 uczniów,
rok szkolny 2013/2014 – 98 uczniów,
rok szkolny 2014/2015 – 92 uczniów,
rok szkolny 2015/2016 – 101 uczniów.
Wychowanie Przedszkolne:
rok szkolny 2011/2012 – 5-latki 82, 6-latki 86,
rok szkolny 2012/2013 – 5-latki 93
rok szkolny 2013/2014 – 5-latki 87
rok szkolny 2014/2015 – 5-latki 103
rok szkolny 2015/2016 – 5-latki 105
Źródła środków finansowych na oświatę:
Subwencja oświatowa
2010 rok 7.141.186 zł, co stanowi 75,32% planu,
2011 rok 7.029.182 zł, co stanowi 68,97 % planu,
2012 rok 7.246.314 zł, co stanowi 64,34 % planu.
Dotacje celowe
2010 rok 10.695,00 zł, co stanowi 0,11% planu,
2011 rok 17.920,00 zł, co stanowi 0,17% planu,
2012 rok 15.755,00 zł, co stanowi 0,14% planu.
Celowe dotacje inwestycyjne
2010 rok 129.374,00 zł, co stanowi 1,36% planu,
2011 rok 142.750,00 zł, co stanowi 1,40% planu,
2012 rok 5.000 zł, co stanowi 0,04% planu.
Pozostałe dochody budżetu gminy
2010 rok 2.200.338 zł, co stanowi 23,21% planu,
2011 rok 3.002.365 zł, co stanowi 29,46% planu,
2012 rok 11.262.756 zł, co stanowi 100% planu.
Wydatki bieżące gminy na zadania z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej w 2011r.
Zadania subwencyjne:
Szkoły podstawowe wykonanie za 2011 rok 4.762.030,67 zł, co stanowi 55,87% całości,
Gimnazja wykonanie za 2011 rok 2.933.412,56 zł, co stanowi 34,41% całości,
Stołówki szkolne wykonanie za 2011 rok 227.480,02, co stanowi 2,67% całości,
Świetlice szkolne wykonanie 148.085,66 zł, co stanowi 1,74% całości,
Doskonalenie i dokształcanie nauczycieli wykonanie 40.498,30 zł, co stanowi 0,47% całości,
Pomoc materialna dla uczniów wykonanie 13.561,60 zł, co stanowi 0,16% całości,
Zespól Obsługi Szkół wykonanie 398.758,68 zł, co stanowi 4,68% całości.
Zadania własne gminy
Przedszkole 628.522,72 zł, co stanowi 41,18% całości,
Oddziały Przedszkolne 470.688,87, co stanowi 30,84% całości,
Dowożenie 423.788,71 zł, co stanowi 27,77% całości,
Pozostała działalność 3.268,77, co stanowi 0,215 całości.
Kwota łączna wykonania w 2011 roku wyniosła 10.050.096.56 zł, co stanowi 100% , w tym subwencja 7.029.812,00 zł tj. 69,95%, różnica 3.020.284,56 zł, tj. 30,05%.
Wydatki bieżące gminy na zadania z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej w 2012r.
Szkoły podstawowe plan 5.158.238,00 zł, co stanowi 55,82% całości,
Gimnazja plan 3.140.137,00 zł, co stanowi 33,98% całości,
Stołówki szkolne plan 262.530,00 zł, co stanowi 2,84% całości,
Świetlice szkolne plan 175.355,00 zł, co stanowi 1,90% całości,
Doskonalenie i kształcenie nauczycieli plan 52.346,00 zł, co stanowi 0,57% całości,
Pomoc materialna dla uczniów plan 16.683,00 zł, co stanowi 0,18% całości,
Zespół Obsługi Szkół plan 435.646,00 zł, co stanowi 4,71% całości.
Zadania własne gminy
Przedszkole plan 787.971,00 zł, co stanowi 39,07% całości,
Oddziały Przedszkolne plan 720.511,00 zł, co stanowi 35,73% całości,
Dowożenie plan 462.748,00 zł, co stanowi 22,94% całości,
Pozostała działalność plan 45.591,00 zł, co stanowi 2,26% całości,
Łącznie plan na 2012 rok wynosi 11.257.756,00 zł, co stanowi 100%, w tym subwencja 7.246.314,00 zł tj. 64,37%, różnica 4.011.442,00 zł tj. 35,63%.
Koszty związane z uczęszczaniem uczniów spoza gminy do Szkoły Podstawowej i Publicznego Gimnazjum w Chalinie.
Rok szkolny 2011/2012
Szkoła Podstawowa w Chalinie – ogólna liczba uczniów 176, liczba uczniów spoza gminy 58,
Publiczne Gimnazjum w Chalnie ogólna liczba uczniów 76, liczba uczniów spoza gminy 36. Ogółem liczba uczniów 252, liczba uczniów ogółem spoza gminy 94.
Subwencja oświatowa na 2012 rok 7.246.314 zł.
- liczba uczniów, na których wyliczona została subwencja 879,
- subwencja na 1 ucznia 8.244 zł.
Otrzymana subwencja na uczniów spoza gminy:
94x8.244 zł=774.936 zł.
Zmniejszenie wydatków w przypadku przyjęcia tylko uczniów z naszej gminy: 261.742 zł.
Wydatki płacowe:
Szkoła Podstawowa w Chalinie
2 etaty+14 godzin ponadwymiarowych/tydzień – kwota/rok 154.439 zł.
Publiczne Gimnazjum w Chalinie
1 etat+6 godzin ponadwymiarowych/tydzień kwota 73.037 zł/rok.
Ogółem 3 etaty+20 nadgodzin, kwota 227.476 zł/rok.
Wydatki związane z dowożeniem:
Koszty dowożenia za okres od września 2011 r. do czerwca 2012r.: 116.858,56zł.
Dodatkowe koszty związane z dowożeniem uczniów spoza gminy:
116.858,56 złx29,33%=34.275 zł.
Saldo
- dodatkowa subwencja: 774.936 zł
- dodatkowe koszty: 261.742 zł
Łącznie 513.194 zł
Kadra nauczycielska wg stopnia awansu zawodowego
Szkoła Podstawowa w Dobrzyniu nad Wisłą
· Stażyści - 1, co stanowi 3,22%
· Kontraktowi – 4, co stanowi 12,90%
· Mianowani – 13, co stanowi 41,49%
· Dyplomowani – 13, co stanowi 41,94
Szkoła Podstawowa w Chalinie
· Stażyści – 1, co stanowi 4,77%
· Kontraktowi – 3, co stanowi 14,28%
· Mianowani – 7, co stanowi 33,33%
· Dyplomowani – 10, co stanowi 47,62%
Szkoła Podstawowa w Krojczynie
· Stażyści – 0
· Kontraktowi – 1, co stanowi 5,56%
· Mianowani – 10, co stanowi 55,56%
· Dyplomowani – 7, co stanowi 38,88%
Szkoła Podstawowa w Dyblinie
· Stażyści – 1, co stanowi 6,77%
· Kontraktowi – 3, co stanowi 20,00%
· Mianowani – 10, co stanowi 66,67%
· Dyplomowani – 1, co stanowi 6,66%
Publiczne Gimnazjum w Dobrzyniu nad Wisłą
· Stażyści – 0
· Kontraktowi – 0
· Mianowani – 11, co stanowi 64,71%
· Dyplomowani – 6, co stanowi 35,29%
Publiczne Gimnazjum w Chalinie
· Stażyści – 0
· Kontraktowi – 2, co stanowi 12,50%
· Mianowani – 7, co stanowi 43,75%
· Dyplomowani – 7, co stanowi 43,75%
Publiczne Gimnazjum w Krojczynie
· Stażyści – 3, co stanowi 13,64%
· Kontraktowi – 5, co stanowi 22,73%
· Mianowani – 8, co stanowi 36,36%
· Dyplomowani – 6, co stanowi 27,27%
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniu nad Wisłą
· Stażyści – 0
· Kontraktowi – 0
· Mianowani – 2, co stanowi 33,34%
· Dyplomowani – 4, co stanowi 66,66%
/ szczegółowa treść informacji w załączeniu do protokółu /
Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył dyskusję.
Wanda Hetflajsz – radna. Tak się składa, że ilość komputerów w szkole w stosunku do ilości dzieci Krojczynie jest na szarym końcu.
Grzegorz mazurek – Dyrektor ZOS. Ta sytuacja nie wynika z tego, że po uważaniu któraś ze szkół otrzymuje komputery. Wiele komputerów szkoły otrzymały z różnych instytucji. Do tego każda ze szkół doposażała się w sprzęt komputerowy indywidualnie. Komputery są niezbędne aby prawidłowo realizować przedmiot jakim jest informatyka. Obecny stan / liczba / komputerów wystarcza aby ten plan realizować.
Teresa Orbaczewska – radna. Wydatki bieżące w zadaniach własnych gminy jeśli chodzi o Przedszkole rok 2011 kwota 628.522,72 zł, natomiast w roku 2012 kwota na to samo zadanie wynosi 787.971,00 zł. Wzrost wynosi 159.448,28 zł. Analogiczna sytuacja jest jeśli chodzi o samo dotyczy „pozostałą działalność” w 2011 roku kwota wynosi 3.268,77 zł, natomiast w roku 2012 ponownie jest widoczny wzrost kwoty, która wynosi 45.591 zł chce zapytać czym to jest spowodowane?
Grzegorz Mazurek – Dyrektor ZOS. Wynika to z tego, że rozpoczęło swoja działalność Niepubliczne Przedszkole w Krojczynie, dla którego płacimy dotację. Jeśli chodzi o pozostałą działalność to od 2012 roku wpisana została ASTRO-BAZA.
Teresa Orbaczewska – czym spowodowany był wzrost wynagrodzenia nauczycieli.
Grzegorz Mazurek – Dyrektor ZOS. Szczegółowe zaplanowanie w szkołach jeśli chodzi o wynagrodzenie jest dość trudne. Wiąże się to z tym, że wynagrodzenie nauczycieli związane jest z ich wykształceniem, podwyższaniem stopnia awansu zawodowego czy zastępstwa. Jeśli Pani radna sobie życzy szczegółowych wyjaśnień ja to zrobię ale nie w tej chwili.
Maria Pruchniewska – radna. Można zauważyć znaczny wzrost w oddziałach przedszkolnych i to o 100% na jednego ucznia. Z czego to wynika ponieważ liczba oddziałów przedszkolnych się nie zmieniła, a nastąpił wzrost wydatków.
Grzegorz Mazurek – Dyrektor ZOS. Wynika to z tego, że do oddziałów przedszkolnych poszły 5-latki. Nie było ich przez 8 miesięcy, tylko 4 miesiące.
Wioletta Zajączkowska – radna. Gdzie chce Pan szukać oszczędności. Chciał nam tzn. komisji Pan pokazać jak dużo obowiązków ma ZOS zapraszając prelegenta w temacie dotyczącym kontroli zarządczej. Sądził Pan chyba, że komisja jest tak mało kompetentna i uwierzy, że zespół obsługi szkół jest tak potrzebny. Szkoda, że na komisji nie było Pana burmistrza. Do tej pory nie usłyszałam żadnych propozycji. Z protokółu kontroli RIO wynika, że zostało popełnionych wiele wykroczeń jeśli chodzi o pracę np. jedno z nich to nieprawidłowe naliczenie dodatków dla nauczycieli. Nie robi Pan nic aby tych oszczędności szukać.
Metryka
- opublikował: Jarosław Nowińskidata publikacji: 2012-11-20 14:49
Metryka
- opublikował: Jarosław Nowińskidata publikacji: 2012-11-20 14:52