Zameldowanie noworodka
- zameldowania noworodka na pobyt stały dokonuje się z urzędu w miejscu pobytu stałego matki lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, albo w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy, na podstawie odpisu skróconego aktu urodzenia, przekazanego przez urząd stanu cywilnego, który sporządził akt, bez konieczności wypełniania formularza „ zgłoszenie pobytu stałego”, datą zameldowania jest data sporządzenia aktu urodzenia ( dotyczy dzieci urodzonych na terenie RP),
- w zastępstwie osoby zobowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny, albo inna osoba,
- za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę,
- dzieci urodzone poza granicą RP melduje się na ogólnie przyjętych zasadach,
- osobom meldowanym na pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące numer PESEL nadawany jest z urzędu.
Wymeldowanie z pobytu stałego osoby zmarłej
- wymeldowania z pobytu stałego osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy
na podstawie odpisu skróconego aktu zgonu, przesłanego przez urząd stanu cywilnego, który akt ten sporządził, bez konieczności wypełniania formularza „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”.
Metryka
- opublikował: Dawid Gruszczyńskidata publikacji: 2011-03-07 13:27
Metryka
- opublikował: Jarosław Nowińskidata publikacji: 2012-09-28 09:01