Zarządzenie nr 33/09
Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą
Z dnia 02 października 2009 r.
W sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu na 2010 rok.
Na podstawie art. 20 ust. 2 z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity) Dz. U. nr 142 poz. 1591 z 2001r. z późniejszymi zmianami oraz Uchwały Nr VII/46/03 Rady Miejskiej w Dobrzyniu nad Wisłą z dnia 31 października 2003r.
Burmistrz Miasta i Gminy zarządza, co następuje:
§1.
Do przedłożenia projektu budżetu miasta i gminy na 2010 rok zobowiązane są:
- Jednostki organizacyjne gminy:
- Zespół Obsługi Szkół
- Biblioteka Publiczna
- Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
- Dobrzyński Dom Kultury „ŻAK”
§ 2.
W zakresie opracowania projektu budżetu na 2010 rok obowiązują zasady i materiały planistyczne zgodnie z uchwałą Nr VII/46/03 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 31 października 2003 roku, tj. zestawienie winno zawierać:
- Nazwę tytułu dochodowego czy wydatkowego wraz z §, wykonanie na 30.09 roku bieżącego, przewidywane wykonanie roku bieżącego, projekt planu opracowywanego budżetu,
- Wykaz zadań inwestycyjnych z uwzględnieniem m.in.:
- Nazwa i lokalizacja inwestycji,
- Termin realizacji,
- Wykonanie do końca bieżącego roku,
- Całkowita wartość kosztorysowa, w tym wartość robót budowlanych i zakupów,
- Dotychczas poniesione nakłady
- Informację o stanie mienia komunalnego przedstawioną zgodnie z załącznikiem do niniejszego zarządzenia z uwzględnieniem m.in.:
- Wyszczególnienie składników mienia komunalnego,
- Wartość początkowa na dzień 01.01.2009 roku wraz z ilością i wartością,
- Wartość na dzień 30.09.2009 roku wraz z ilością i wartością,
- Przychody i rozchody,
- Dane dotyczące rodzaju praw majątkowych,
- Planowanie dochodów na 2010 rok,
- Opis dokonanych zmian w mieniu komunalnym zaistniałych w ciągu roku (01.01.2009r. – 30.09.2009r.) i opis nieruchomości nieskomunalizowanych.
Ustala się następujące wskaźniki do opracowania planów finansowych:
Dochody:
- podatek od nieruchomości
wg załącznika nr 1
- podatek rolny
39,00 zł za 1 dt. X 2,5 dt tj. 97,50 zł od 1 ha przeliczeniowego
- podatek od środków transportowych
wg Uchwały Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą nr XVIII/128/08 z dnia 14.11.2008
- czynsze mieszkaniowe
Zgodnie z obowiązującą Uchwałą Nr XX/121/05 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia29 kwietnia 2005 roku ze zwyżką minimalną 10%
- czynsze za dzierżawy gruntu i lokale użytkowe
Zgodnie z Uchwałą Nr XV/78/04 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 25 sierpnia 2004 roku (§ 2 pkt 3, tj. raz w roku o wskaźnik zmian cen konsumpcyjnych zakłada się 1 %)
- opłata od posiadania psów
Stawka opłaty od jednego psa wynosi 10,00zł
Wydatki
- wynagrodzenia osobowe pracowników urzędu wzrost – 4 %
- wynagrodzenie nauczycieli – wzrost 7% od IX 2010
- składki na Fundusz Pracy – 2, 45%
- naliczenie Funduszu Świadczeń Socjalnych
Zgodnie z przepisami ustawy z 4 marca1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335, ost. Zm. Dz. U. z 2005 r. Nr 90, poz. 757) oraz ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, ost. Zm. Dz. U. z 2005 r. Nr 10, poz 71)
- Pracowników urzędu na 1 etat – 1.010,04zł
- Nauczycieli na 1 etat – 2.420,00zł
- Emeryci i renciści obsługo na 1 osobę – 169,00 zł
- Emeryci i renciści nauczyciele na 1 osobę 920,00 zł
- pozostałe wydatki bieżące planować należy stosując wzrost o 1% w stosunku do planowanych wydatków roku 2009.
Różne rozliczenia
- część wyrównawcza subwencji – wielkość wg danych z Ministerstwa Finansów
- część oświatowa subwencji – wielkość wg danych z Ministerstwa Finansów
- udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych – wielkość wg danych z Ministerstwa Finansów
§ 4.
Zobowiązuje się w/w jednostki do złożenia stosownych materiałów w nieprzekraczalnym terminie do 15 października 2009 roku.
§ 5.
Wykonanie zarządzenia zleca się Skarbnikowi Miasta i Gminy.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Załącznik Nr 1 - Podatki i opłaty lokalne od 1 m2 powierzchni użytkowej
Budynki i budowle |
2008 |
%obniżenia |
2009 |
% |
2010 |
% |
Budynki mieszkalne lub ich części |
0,44 Max 0,59 |
25 |
0,44 Max 0,62 |
29 |
0,44 Max 0,65 |
32,3 |
Budynki lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz budynki mieszkalne lub ich części zajęte na prowadzenie działalności |
13,00 Max 19,01 |
32 |
13,47 Max 19,81 |
32 |
13,47 Max20,51 |
34,3 |
Budynki lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym |
6,65 Max 8,86 |
25 |
6,93 Max 9,24 |
25 |
6,93 Max 9,57 |
27,6 |
Budynki lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych |
2,88 Max 3,84 |
25 |
3,00 Max 4,01 |
25 |
3,00 Max 4,16 |
27,9 |
Pozostałe budynki lub ich części, w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego |
3,50 Max 6,37 |
45 |
3,65 Max 6,64 |
45 |
3,65 Max 6,88 |
46,9 |
Budowle |
2% wartości |
|
2% wartości |
|
2% wartości |
|
Grunty |
|
|
|
|
|
|
Grunty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
0,53 Max 0,71 |
25 |
0.55 Max 0,74 |
25 |
0,55 Max 0,77 |
28,6 |
Grunty pod jeziorami, zajęte na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych |
2,80 Max 3,74 |
25 |
2,93 Max 3,90 |
25 |
2,93 Max 4,04 |
27,5 |
Pozostałe grunty, w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego |
0,16 Max 0,35 |
54 |
0,17 Max 0,37 |
54 |
0,17 Max 0,39 |
56,4 |
Podatek rolny 2008
Średnia cena skupu żyta – Komunikat Prezesa GUS – 58,29 zł za 1 dt
Uchwała Rady – 38,00 zł za dt
Podatek rolny 2009
Średnia cena skupu żyta – Komunikat Prezesa GUS – 55,80 zł za 1 dt
Zarządzenie Burmistrza – 39,00 zł za dt
Podatek rolny 2010
Zarządzenie Burmistrza – 39,00 zł za dt
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: marcin
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2009-11-24 10:54
- zmodyfikował: Karol Kalinowskiostatnia modyfikacja: 2014-04-04 14:07