Protokół Nr XII/04
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą, z dnia 31 marca 2004 r.
Sesję rozpoczęto o godzinie dziesiątej, a zakończono o godzinie trzynastej.
Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta i Gminy w Dobrzyniu n. Wisłą ul.Szkolna 1.
Otwierając obrady dwunastej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Jerzy Żurawski stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło 15 radnych, 23 przewodniczących rad sołeckich, goście zaproszeni oraz kierownictwo Urzędu Miasta i Gminy z Burmistrzem na czele.
( listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 3 do niniejszego protokółu )Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie zwrócił się z pytaniem, czy są uwagi do protokółu z jedenastej Sesji Rady Miejskiej, który był wyłożony w biurze Rady, a przed obradami w holu sali konferencyjnej. Żadnych uwag radni nie wnieśli, wobec czego Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu.
W wyniku głosowania protokół został przyjęty jednogłośnie – głosowało 15 radnych na 15 obecnych.
Przewodniczący przedstawił proponowany porządek obrad, który został przyjęty jednogłośnie 15 głosami.
do punktu 2Odpowiedzi na złożone wnioski na jedenastej Sesji Rady Miejskiej udzielił Burmistrz Miasta i Gminy.
( treść odpowiedzi w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załączniki od nr 4 do nr 6 )Przewodniczący zwrócił się do wnioskujących radnych Ludomira Bylickiego i Sławomira Kowalewskiego czy odpowiedź jest satysfakcjonująca.
Uwag nie zgłoszono.
do punktu 3Informację o pracy organu wykonawczego i pracy Urzędu przedstawił Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy – Grzegorz Ryczkowski.
( pełna treść informacji w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 7 )do punktu 4 p-pkt „a”Przewodniczący Jerzy Żurawski poprosił Panią Skarbnik o przedstawienie zmian do uchwały budżetowej.
(treść uchwały w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 8 )Pytań nie było w związku z czym Przewodniczący zarządził głosowanie nad projektem uchwały dotyczącej zmian budżetu na rok 2004.
Uchwała została podjęta jednogłośnie – 15 głosami.
do punktu 4 p-pkt „b”Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały dotyczącej zbycia nieruchomości zabudowanej stanowiącej mienie komunalne gminy.
Wobec braku pytań do przedstawionego projektu uchwały, przewodniczący zarządził głosowanie w wyniku, którego uchwała została podjęta jednogłośnie – głosowało 15 radnych.
(treść uchwały w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 9 )do punktu 4 p-pkt „c”Przewodniczący Rady odczytał treść projektu uchwały dotyczącej nabycia działek położonych w Dobrzyniu n. Wisłą. Wobec braku dyskusji nad przedstawionym projektem uchwały Przewodniczący zarządził głosowanie.
Uchwała został podjęta jednogłośnie – 15 głosami.
( treść uchwały w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 10 )do punktu 4 p-pkt „d”Przewodniczący Rady poprosił Grzegorza Mazurka - Przewodniczącego Komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych o odczytanie projektu uchwały dotyczącej określenia zasad usytuowania na terenie miasta i gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i warunki ich sprzedaży, ustalenia liczby punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych powyżej 4% alkoholu z wyjątkiem piwa przeznaczonych do spożycia poza miejscem jak i w miejscu sprzedaży tych napojów.
Wobec braku dyskusji nad przedstawionym projektem uchwały Przewodniczący zarządził głosowanie. Uchwałę podjęto jednogłośnie – 15 głosami.
( treść uchwały w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 11 )do punktu 4 p-pkt „e”Grzegorz Mazurek – Przewodniczący Komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych odczytał treść uchwały dotyczącej przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2004.
Wobec braku dyskusji Przewodniczący zarządził głosowanie. Uchwałę podjęto jednogłośnie – 15 głosami.
( treść uchwały w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 12 )do punktu 5Pan Grzegorz Mazurek – Przewodniczący Komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych przedstawił sprawozdanie z działalności gminnej komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych za rok 2003.
( pełna treść sprawozdania w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 13 )Radny Bogusław Żuchowski – wyraził słowa uznania dla Pana Grzegorza Mazurka za działalność na rzecz profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
do punktu 6Z uwagi na to, że nie mógł przybyć zaproszony na sesję Komendant Powiatowy Policji, Przewodniczący Rady poprosił Kierownika Posterunku Policji w Dobrzyniu n. Wisłą o przedstawienie oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Miasta i Gminy Dobrzyń n. Wisłą.
( pełna treść informacji w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 14 )Przewodniczący Rady poprosił o pytania do Kierownika Posterunku.
Żuchowski Bogusław – radny stwierdził, że stopień wykrywalności przestępstw jest mniejszy w stosunku do lat ubiegłych. Działania policji są coraz bardziej widoczne.
Kierownik Posterunku Policji – Sławomir Kwiatkowski zwrócił się z apelem do wszystkich zebranych aby zwracali w swoich środowiskach uwagę na działania związane z ewentualnym rozprowadzaniem narkotyków. Ten proceder zdarza się coraz częściej na naszym terenie. Jest to wielkie zagrożenie dla naszych dzieci.
do punktu 7Ryszard Bartoszewski – insp. ds. kultury, strategii i promocji gminy przedstawił plan operacyjny do strategii miasta i gminy na rok 2004.
( pełna treść informacji w załączonych materiałach do protokółu – jako załącznik nr 15 )Przewodniczący zarządził dyskusję w tym temacie.
Ludomir Bylicki –radny. Uważam, że w strategii zabrakło pomysłu na utworzenie dla gminy targowicy dla rolników. Obecne warunki tzw. „rynku końskiego” to wielki wstyd dla władz gminy. Tym bardziej, że rejon jest w większości rolniczy.
Bogusław Żuchowski – radny. Nie zauważyłem w strategii planów dotyczących likwidacji dzikiego wysypiska na granicy Szpiegowo-Krojczyn. Ten problem istnieje już od wielu lat.
Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem planu operacyjnego do strategii miasta i gminy na rok 2004.
Plan został przyjęty jednogłośnie – 15 głosami.
do punktu 8Jerzy Żurawski – Przewodniczący Rady przedstawił proponowany skład Komisji do spraw aktualizacji strategii rozwoju Miasta i Gminy Dobrzyń n. Wisłą:
1. Piasecki Zbigniew – V-ce Przewodniczący Rady Miejskiej zam. Dobrzyń n. Wisłą,
2. Gęsicki Tomasz – Radny Rady Miejskiej zam. Krojczyn,
3. Wojciechowski Stanisław - Radny Rady Miejskiej zam. Mokówko,
4. Ryczkowski Grzegorz – Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń n. Wisłą,
5. mazurek Grzegorz – Dyrektor Zespołu Obsługi Szkół,
6. Stępczyński Andrzej – Inspektor ds. dróg – Referat Urbanistyki,
7. Bartoszewski Ryszard – Inspektor ds. kultury, sportu i turystyki, Referat spraw społecznych,
8. Sadowski Stanisław – Przedstawiciel Izb Rolniczych, zam. Chudzewo,
9. Bruliński Bogdan – Przedsiębiorca zam. Dobrzyń n. Wisłą,
10. Czarnowska Anna – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Dyblinie.
Zastrzeżeń do składu komisji nie było. Rada jednogłośnie przyjęła skład komisji – 15 głosami.
do punktu 9Przewodniczący Rady poprosił Pana Artura Rybickiego, który reprezentował Prezesa Towarzystwa Rozwoju Powiatu – Jana Wadonia, który z powodów służbowych nie mógł wziąć udziału w Sesji.
Pan Artur Rybicki przedstawił informację na temat działalności Towarzystwa. Podziękował władzom samorządowym za członkostwo wspierające Towarzystwo Rozwoju Powiatu Lipnowskiego.
do punktu 10Żuchowski Bogusław – radny ponowił wniosek w sprawie obniżenia pobocza przy trasie Szpiegowo od skrzyżowania w kierunku Grochowalska Droga się po prostu zapadła, tworzą się zastoiska wodne. Jakie są tego konsekwencje szczególnie dla pieszych możemy się domyśleć.
Bylicki Ludomir radny – złożył ponownie wniosek w sprawie:
1. Ustawienia gabloty ogłoszeniowej we wsi Zbyszewo.
2. Stworzenia miejsca utwardzonego na targowicę dla rolników.
do punktu 11Sławomir Kowalewski – radny poinformował wszystkich zebranych o uruchomieniu w miesiącu kwietniu br. biura w Lipnie ramienia Izb Rolniczych. Będzie służyło pomocą wszystkim rolnikom w związku z dopełnianiem obowiązków związanych z wejściem do Unii.
Przewodniczący rady na zakończenie złożył życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych.
do punktu 12Przewodniczący Rady – Jerzy Żurawski kończąc obrady dwunastej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził, że zamyka obrady dwunastej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała: Inspektor ds. obsługi organów gminy - Renata Kwiatkowska
Przewodniczył: Przewodniczący Rady Miejskiej - Jerzy Żurawski
opublikował: brak informacji
data publikacji: 2006-03-22 13:45
zmodyfikował: brak informacji
ostatnia modyfikacja: 2006-03-28 11:05