Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą
- Sekretarz Miasta i Gminy
I. Nazwa i adres pracodawcy:
Urząd Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą
ul. Szkolna1 87-610 Dobrzyń nad Wisłą
II. Miejsce świadczenia pracy:
Urząd Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą
ul. Szkolna1 87-610 Dobrzyń nad Wisłą
III. Stanowisko: Sekretarz Miasta i Gminy – 1 etat
IV. Wymagania niezbędne:
1. wykształcenie wyższe, preferowane administracyjne lub prawnicze,
2. 4 letni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej 2 letni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej 4 letni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych,
3. obywatelstwo polskie,
4. pełna zdolność do czynności prawnych,
5. korzystanie z pełni praw publicznych,
6. nieposzlakowana opinia,
7. stan zdrowia umożliwiający pełnienie obowiązków,
8. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
Ponadto kandydat na stanowisko Sekretarza Miasta i Gminy powinien posiadać umiejętność biegłej obsługi komputera w zakresie podstawowych programów pakietu Office oraz wykazać się znajomością przepisów n/w ustaw:
- o samorządzie gminnym,
- o pracownikach samorządowych,
- o finansach publicznych,
- Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
- o ochronie danych osobowych,
- Kodeksu Wyborczego,
- Kodeksu Pracy.
V. Wymagania dodatkowe:
a/ umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi,
b/ wysoka kultura osobista,
c/ odporność na stres,
d/ umiejętność skutecznej komunikacji oraz pracy w zespole,
e/ znajomość struktury organizacyjnej urzędu,
f/ kreatywność, samodzielność, inicjatywa,
g/ dyspozycyjność,
h/ zdolność podejmowania decyzji.
VI. Warunki pracy:
1.zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – przewidywane zatrudnienie od miesiąca kwietnia 2015 roku,
2.pełny wymiar czasu pracy,
3.praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6%.
VII. Zakres głównych zadań na stanowisku:
1.Sekretarz wykonuje zadania zgodnie z przydzielonym zakresem czynności, udzielonym upoważnieniem i poleceniami Burmistrza.
2.Sekretarz jest jednocześnie Kierownikiem Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
3.W zakresie ustalonym przez Burmistrza organizuje pracę urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i odpowiednie warunki działania.
4.Wykonuje funkcję zwierzchnika służbowego wobec pracowników i komórek organizacyjnych bezpośrednio podległych.
5.Wykonuje funkcję kierownika administracyjnego Urzędu i w tym zakresie:
a) tworzy jasne zasady działania Urzędu i przejrzyste procedury;
b) przygotowuje projekty oraz zmiany regulaminów i innych aktów
wewnętrznych w zakresie organizacji urzędu;
c) prowadzi nadzór nad poprawnością projektów przygotowanych pism, decyzji oraz projektów aktów prawnych Burmistrza i Rady;
d) nadzoruje przestrzeganie rzetelnego i terminowego załatwiania interpelacji skarg i wniosków;
e) nadzoruje przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz sprawnego obiegu dokumentów;
f)nadzoruje sprawy kadrowe, gospodarkę etatami oraz funduszem płac;
g)rozstrzyga spory kompetencyjne między pracownikami;
h)prowadzi sprawy związane z doskonaleniem kadr, inicjuje i tworzy warunki do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych;
i)koordynuje prace związane z okresową oceną pracowników samorządowych;
j)kompletuje materiały na sesje Rady;
k)odpowiada za właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji;
l)nadzoruje przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady;
m)prowadzi książkę kontroli zewnętrznych Urzędu;
n)przyjmuje ustne oświadczenia woli spadkodawcy;
o)prowadzi sprawy związane ze składaniem i analizą oświadczeń majątkowych i innych informacji z zakresu przepisów antykorupcyjnych przez pracowników samorządowych i kierowników jednostek organizacyjnych.
6. Jako pełnomocnik ds. wyborów wykonuje zadania związane z przeprowadzaniem wyborów samorządowych, do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP, referendum.
7. Organizuje i prowadzi spisy rolne.
8. Jest koordynatorem kontroli zarządczej w Urzędzie.
9. Wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza innych niż
związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz wynagrodzeniem Burmistrza.
10. Wykonuje inne zadania przewidziane przepisami prawa oraz zadania wynikające z poleceń i upoważnień Burmistrza.
VIII. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. życiorys – curriculum vitae,
3. kserokopia dowodu osobistego,
4. kserokopie świadectw pracy,
5. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
6. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, opinie, referencje,
7. oświadczenie kandydata:
a) posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwa
popełnione umyślnie (lub kserokopia aktualnego „zapytania o udzielenie informacji o osobie” z KRK),
b) o stanie zdrowia umożliwiającym wykonywanie obowiązków,
c) o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity, Dz. U. z 2014r. poz. 1182 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21.11.2008r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity, Dz. U. z 2014r. poz. 1202 ze zm.) oraz przyjmuję do wiadomości obowiązek publikacji w BIP danych osobowych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych".
8. oryginał kwestionariusza osobowego dla kandydata,
9. dokument potwierdzający niepełnosprawność (jeżeli kandydat taki posiada),
IX. Składanie dokumentów:
1. Miejsce składania dokumentów: sekretariat Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad
Wisłą ul. Szkolna 1 87-610 Dobrzyń nad Wisłą
2. Ostateczny termin składania dokumentów: 20 stycznia 2015r. do godz. 10:00; oferty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
3. Wzór kwestionariusza osobowego oraz oświadczeń jest dostępny w sekretariacie
Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą ul. Szkolna 1 87-610 Dobrzyń nad Wisłą oraz na stronie internetowej http://bip.dobrzyn.pl/.
4. Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z podpisem; „Nabór na wolne
stanowisko urzędnicze – Sekretarz Miasta i Gminy”.
5. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji,
zostaną dołączone do jego akt osobowych.
6. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów przechowywane będą zgodnie z
instrukcją kancelaryjną.
7. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację
publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi z wolnym stanowiskiem,
określonymi w ogłoszeniu o naborze.
X. Etapy naboru:
Postępowanie konkursowe przeprowadzi Komisja ds. Naboru, powołana przez Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
1. I etap naboru: wybór osób spełniających wymagania niezbędne i formalne;
osoby zakwalifikowane do II etapu naboru zostaną powiadomione telefonicznie.
2. II etap naboru: polegać będzie na merytorycznej ocenie kandydatów i może
składać się z testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami
spełniającymi wymagania formalne; rozmowy odbędą się najpóźniej do dnia
30 stycznia 2015r. w Urzędzie Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą.
Z wyłonionym w drodze naboru kandydatem do pracy zostanie zawarta umowa o pracę.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie.