Protokół Nr XVI/2012
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 25 maja 2012 roku
Sesję rozpoczęto o godzinie dziesiątej, zakończono, o godzinie czternastej. Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta i Gminy
w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady szesnastej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Henryk Domeradzki stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło: 15 radnych, 23 przewodniczących rad sołeckich, kierownictwo urzędu miasta i gminy oraz goście zaproszeni.
(listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 2 do niniejszego protokółu).
Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował radnych, że w biurze rady wyłożony był protokół z obrad piętnastej Sesji Rady Miejskiej i spytał czy są uwagi. Zastrzeżeń nie wniesiono w związku, z czym zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu. Rada jednogłośnie 13 głosami – za, przy 2 wstrz. przyjęła protokół piętnastej Sesji.
Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie odczytał proponowany porządek obrad, po czym spytał czy są propozycje zmian do porządku obrad.
Zmian nie zgłoszono.
do punktu 2
Odpowiedzi na wnioski złożone na piętnastej Sesji Rady Miejskiej udzielił Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą – Ryszard Dobieszewski.
Uwag nie wniesiono.
do punktu 3
Informację o pracy organu wykonawczego i pracy Urzędu przedstawił – z-ca Burmistrza – Ryszard Bartoszewski.
Pytań brak.
do punktu 4
Sprawozdanie z realizacji uchwały Nr V/25/2011 Rady Miejskiej z dnia 14 lutego 2011 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2011 złożyła Pani Krystyna Pawłowska – Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Ustalone ilości 37 punktów sprzedaży napojów alkoholowych poza miejscem sprzedaży / bez piwa / nie przekroczyły ustalonego limitu 45 punktów sprzedaży przyjętego uchwała Rady Miejskiej. Ilości te były wystarczające. Jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wydano ogółem 8 w tym: 2 dla przedsiębiorców posiadających zezwolenia i 6 dla jednostek OSP. W 2011 roku były 82 ważne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży / sklepy / oraz 14 zezwoleń w miejscu sprzedaży / lokale gastronomiczne /. Natomiast w roku sprawozdawczym wydano ogółem 17 nowych zezwoleń w tym: 12 na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży / sklepy / i 5 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w miejscu sprzedaży / lokale gastronomiczne /. W 2011 roku wydano 7 decyzji o wygaśnięciu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Na podstawie oświadczeń złożonych przez przedsiębiorców wartość alkoholu sprzedawanego w 2011 przedstawiała się następująco: ogółem 109.928 zł w tym: do 4, 5% / oraz piwa / 30.343 zł., od 4,5% do 18% /
z wyjątkiem piwa / 17.108 zł., powyżej 18% 62.477 zł. Zasady usytuowania miejsc sprzedaży przy wydawaniu zezwoleń były ściśle przestrzegane. Przestrzegane ściśle były warunki przy wydawaniu zezwoleń dotyczące wniesienia ustawowych opłat stanowiących źródło pozyskania środków na realizacje programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Przypadku cofnięcia zezwolenia z przyczyn nieprzestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi nie stwierdzono. Realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przebiegała zgodnie z przyjętym uchwała Gminnym programem i rekomendowanymi przez PARPA kierunkami działania określonymi Ustawą o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałania alkoholizmowi z dnia 26.10.1982 r. / ze zm. / i skierowana była na:
- pomoc komisji RPA dla osób uzależnionych w celu podjęcia przez nie leczenia odwykowego,
- udzielono pomocy prawnej i psychospołecznej ofiarom przemocy fizycznej
i psychicznej w rodzinie,
W roku 2011 z pomocy specjalistów skorzystało 10 osób z problemem alkoholowym, którym udzielono 25 porad, 7 osobom / ofiarom przemocy /, którym udzielono 15 porad oraz 14 osobom, które były sprawcami przemocy
w rodzinie udzielono 16 porad.
/ szczegółowa treść sprawozdania w załączeniu do protokółu /
W okresie sprawozdawczym w związku z realizacja programu i innymi wiążącymi się pracami Komisja RPA odbyła 15 posiedzeń udokumentowanych sporządzonymi protokółami z ich przebiegu.
Z uzyskanej kwoty 109.928 zł za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu wydatkowana została kwota 104.845 zł tj. 95,4%. W roku sprawozdawczym komisja przeprowadziła 10 kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych, nie stwierdzono nieprzestrzegania zasad sprzedaży. Gminna komisja RPA współpracowała w ramach realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych z innymi samorządami, samorządem powiatu, samorządem województwa, organizacjami pozarządowymi w formie nieformalnej tj. w zakresie pomocy dorosłym z problemem alkoholowym, pomocy dzieciom z tych rodzin, edukacji publicznej / wydawnictwa, kampanie społeczne /, współpracowała także w formie merytorycznej tj. w zakresie wymiany informacji i poprzez konsultacje w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie jak również udział poszczególnych członków komisji
w szkoleniach i konferencjach.
Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o pytania do złożonego sprawozdania.
Ewa Tomczyk – radna. Interesuje mnie wynagrodzenie oraz jakie ma zadania komisja.
Pawłowska Krystyna – wszystkie zadania komisji ujęte są w sprawozdaniu, które Państwu przedstawiłam, a mianowicie:
- Pomoc komisji RPA dla osób uzależnionych w celu podjęcia przez nie leczenia odwykowego poprzez prowadzenie rozmów z wezwanymi na posiedzenie komisji, informowanie ich o możliwości skorzystania z pomocy finansowej na pokrycie kosztów dojazdu do lekarza oraz zakup leków
z MGOPS, oraz umówienia wizyty z lekarzem, a także kierowanie tych osób na rozmowy z terapeutą ds. uzależnień, który pełni dyżury w punkcie konsultacyjnym.
Wezwano 34 osoby z tego: z 17 osobami gminna komisja rozwiązywania problemów alkoholowych przeprowadziła rozmowy wyjaśniające, z 12 osobami przeprowadzono rozmowy interwencyjno-motywujace, w związku z nadużywaniem alkoholu i podjęto czynności zmierzające do orzeczenia o zastosowaniu obowiązku poddania się leczeniu w placówce leczenia uzależnień, wobec 1 osoby wystąpiono do sadu z wnioskiem o zobowiązanie osoby do podjęcia leczenia odwykowego, 4 osoby nie zgłosiły się na wezwanie komisji, zostały usprawiedliwione na wniosek członków rodziny (wyjazdy do pracy poza miejscem zamieszkania i zaprzestanie nadużywania alkoholu). W 2011r. członkowie KRPA kontaktowali się z 21 osobami, które były ofiarami przemocy w rodzinie i z 14 osobami, które były sprawcami przemocy.
- Udzielano pomocy prawnej i psychospołecznej ofiarom przemocy fizycznej i psychicznej w rodzinie poprzez:
kierowanie osób do punktu konsultacyjnego dla osób i rodzin dotkniętych przemocą w rodzinie, które mogły zasięgnąć pomocy specjalisty ds. przemocy w rodzinie - dyżury pełnione były 1 raz w miesiącu 2 godziny oraz do terapeuty – psychologa pracującego w punkcie konsultacyjnym 6 godzin w miesiącu.
Z danych uzyskanych z Posterunku Policji wynika, że w roku 2011 do Izby wytrzeźwień przewieziono 37 osób nietrzeźwych.
- Prowadzono profilaktyczną działalność informatyczno-edukacyjną szczególnie wśród dzieci i młodzieży szkolnej poprzez:
- Finansowanie organizowanych dla dzieci i młodzieży szkolnej wyjazdów na spektakle teatralne poruszające problemy wynikające z uzależnień od alkoholu i narkotyków oraz przedstawienia teatralne w szkołach podstawowych i gimnazjach.
- Zakup plakatów, ulotek i broszur traktujących o negatywnych skutkach uzależnień i bezpieczeństwa na drogach.
- Wspieranie działań profilaktycznych wśród dzieci i młodzieży szkolnej pokazujących zdrowy i trzeźwy styl życia, jako alternatywę w wyborze właściwego kierunku życia bez uzależnień przez:
Dofinansowywanie wypoczynku letniego i zimowego dzieci i młodzieży / wycieczek, obozów, biwaków, wyjazdów na basen, itp./, na których realizowano programy profilaktyczno-edukacyjne na temat szkodliwości zdrowotnych i groźbie uzależnienia się od picia alkoholu i zażywania narkotyków, z każdej imprezy, wycieczki itp. organizatorzy przedłożyli sprawozdanie z realizowanych programów do biura pełnomocnika.
- dofinansowanie modernizacji boiska w Krojczynie.
Ewa Tomczyk – radna, z jaką częstotliwością się spotykacie, jako komisja?
Krystyna Pawłowska – w zasadzie raz w miesiącu, natomiast, jeżeli zachodzi konieczność to częściej. Powodem dodatkowych spotkań jest zaopiniowanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu. Dieta dla członków komisji wynosi 80,00 zł
za posiedzenie.
do punktu 5 p-pkt „a”
Projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na rok 2012 omówiła Pani Celina Witkowska – Skarbnik
Dochody: · zmniejszenie – 483.189,00 zł
- podatek dochodowy od osób fizycznych – 98.672,00 zł,
- część oświatowa subwencji ogólnej dla j.s.t. – 384.517,00 zł.
Zwiększenie – 1.210.707 zł
- wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania – 130.000,00 zł z tego: 100.000,00 zł – sprzedaż kotłowni osiedlowej; 30.000,00 zł – sprzedaż działek
- wniesienie prowizji PZU za ubezpieczenie uczniów w szkołach: P.G. w Chalinie 788,00 zł; Szk. Podst. w Krojczynie 1.210,00 zł – łącznie 4.396,00 zł
- wniesienie opłat rodziców za korzystanie z usług Przedszkola Samorządowego – 3.600,00 zł
- dotacja celowa na realizację Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – 205.952,00 zł
- dotacja z WFOŚiGW w Toruniu na utylizację azbestu na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisłą – 64.600,00 zł
- zwrot dotacji za rok 2011: budowa „Dobrzyńskiego Centrum Sportu i Turystyki – Hala Sportowa” – 802.159,00 zł
Wydatki
Zmniejszenia – 906.936,00 zł
- dotacja przedmiotowa dla Gminnej Spółki Wodnej „Dobrzynianka” w Dobrzyniu nad Wisłą z przeznaczeniem na konserwację i naprawę urządzeń melioracyjnych wodnych – 40.000,00 zł / pozostaje 10.000,00 zł /,
- rezygnacja z inwestycji „Opracowanie koncepcji budowy nowych oczyszczalni ścieków w całej gminie” – 25.000,00 zł,
- rezygnacja z inwestycji „Wykonanie nawierzchni asfaltowej
na drodze gminnej w miejscowości Kisielewo” – 100.000,00 zł,
- zmniejszenie wydatków bieżących ADM – 20.000,00 zł,
- zmniejszenie wydatków bieżących w administracji – 58.013,00 zł,
- zmniejszenie wydatków bieżących w oświacie – 141.992,00 zł
- zmniejszenie inwestycji „Zakup pieca c.o. w Szkole Podstawowej
w Krojczynie” – 80.000,00 zł / pozostaje 5.000,00 zł /,
- zmniejszenie planowanego wkładu własnego w wysokości 20% na zasiłki stałe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne dla podopiecznych z dotacji Wojewody – 60.859,00 zł,
- zmniejszenie wydatków bieżących w świetlicach szkolnych – 1.072,00 zł,
- zmniejszenie inwestycji „Budowa studni głębinowej wraz
z obudową i instalacją pompową oraz włączeniem do istniejącego wodociągu publicznego w miejscowości Dobrzyń nad Wisłą - 230.000,00 zł / pozostaje 70.000,00 zł /,
- zmniejszenie wydatków na oświetlenie uliczne 50.000,00 zł,
- rezygnacja z inwestycji „Oświetlenie solarowe” – 40.000,00 zł,
- zmniejszenie wydatków bieżących w DCSiT – 60.000,00 zł.
Zwiększenie – 278.548,00 zł:
- prowizja PZU na ubezpieczenie uczniów w szkołach: P.G. w Chalinie 788,00 zł z przeznaczeniem na Zieloną Szkołę; Szk. Podst. w Chalinie 2.398,00 zł z przeznaczeniem na wycieczkę do Trójmiasta; P.G. w Krojczynie 1.210,00 zł z przeznaczeniem na usługi transportowe – łączna kwota 4.396,00 zł,
- opłaty rodziców za korzystanie z usług Przedszkola Samorządowego – 3.600,00 zł z przeznaczeniem na bieżącą działalność przedszkola,
- realizacja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – 205.952,00 zł,
- utylizacja azbestu na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisłą – 64.600,00 zł.
Pozostałe przeniesienia między paragrafami spowodowane są zwiększeniem wydatków w trakcie realizacji budżetu.
Wanda Hetflajsz- radna. Czy te wpłaty na przedszkola to są już pełne wpłaty miesięczne?
Celina Witkowska- Skarbnik. To są wypracowane dochody rodziców – czesne rodziców.
Teresa Orbaczewska – radna. Została wprowadzona wirtualna kwota 100.000,00 zł za sprzedaż kotłowni, która na dzień dzisiejszy nie jest sprzedana, co będzie jeżeli nie dojdzie do sfinalizowania tego jak będzie wyglądał wskaźnik?
Na dzień dzisiejszy to jest fikcja, tak być nie powinno.
Celina Witkowska – skarbnik. Przyznaje, że to jest ryzykowne jeżeli nie sprzedamy to wskaźnik będzie minusowy. W chwili obecnej to są pieniądze wirtualne.
Teresa Orbaczewska – radna. Jeżeli kotłownia była remontowana to, jaki sens jest to sprzedawać. Jestem przeciwna tej uchwale, ponieważ to jest nierealne
i niezgodne ze stanem faktycznym.
Mam wątpliwości do działu 853 – zakup usług pozostałych 113.966 zł tego w projekcie budżetu nie było.
Celina Witkowska – Skarbnik. Kwota 113.966 zł to są szkolenia pracowników.
Teresa Orbaczewska – rana. Nie zgadzają się również podliczenia
w niektórych działach np. dz. 854
Celina Witkowska – Skarbnik. Tak nie będę się zgadzały, ponieważ to są tylko zmiany. Pewne zmiany wprowadzane są zarządzeniami Burmistrza, które dopuszcza ustawa.
Teresa Orbaczewska – radna. Tak właśnie się to dzieje, my tych zmian nie znamy i robi się bałagan mówiąc wprost.
Maria Pruchniewska – radna. My do zarządzeń nie mamy nic, ponieważ p. Burmistrz ma takie prawo. Wystarczyłoby wcześniej nam o tym powiedzieć, w momencie weryfikacji zmian budżetowych tak naprawdę nie wiemy, o co chodzi.
Teresa Orbaczewska – radna. Jest tylko kilka zagadnień nam przekazywanych nie wiemy o wszystkim. Poza tym uważam, że przy tak dużych nakładach na komputeryzację w urzędzie, w BIP powinno być wszystko na bieżąco, aby ograniczać nakłady tzw. papierowe.
Wioletta Zajączkowska – radna. O tym, że balansujemy na krawędzi wiemy już od ubiegłego roku, gdzie RIO już o tym sygnalizowało.
Nie robi, p. Burmistrz nic, aby tą sytuację naprawić, która tak naprawdę się pogarsza.
Ewa Tomczyk- radna. Dz.801. rozdz. 4700 – szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej, o jakich pracowników chodzi?
Celina Witkowska – Skarbnik. To jest takie nazewnictwo tego rozdziału,
a dotyczy to szkoleń pracowników zatrudnionych w oświacie.
Teresa Orbaczewska – radna. Nie ukrywam, że liczyłam na podejście marketingowe. Liczyłam, że przedstawicie program oszczędnościowy, który powinien być dzisiaj nie później. Prosiłam o zawodowe podejście z całą odpowiedzialnością do sytuacji bardzo złej, jeśli chodzi o budżet.
Najłatwiej zabrać z inwestycji. Skończyły się czasy prowizorki. Wasze pensje zobowiązują do rzetelnego podejścia. Analizując budżet jest wiele niejasności. Nie wiemy tak naprawdę jak zorganizowana jest dostawa opału, czy są czujniki
w szkołach, czy jest ważony. To samo dotyczy Przedszkola, stołówek szkolnych, ADM-u, do którego dokładamy bardzo duże pieniądze, a nie robi się nic, aby temu zapobiec. Gospodarka finansowa, za którą jesteście Panowie Burmistrzowie odpowiedzialni jest przez Was źle prowadzona. Nie możemy się doprosić programu oszczędnościowego od Panów i Pana Mazurka.
W prywatnych firmach jest to nie do pomyślenia. Pani Celino proszę powiedzieć wprost czy jest zagrożenie finansowe, jeśli usuniemy z projektu uchwały wirtualny zapis o sprzedaży kotłowni.
Celina Witkowska – Skarbnik. Nie mam powodów, aby to ukrywać, powiem, że tak sytuacja nie będzie ciekawa, ponieważ zagrożenie jest.
Ryszard Dobieszewski - Burmistrz M i G, budżet jest to pewnego rodzaju fikcja przykładem są podatki, których nie wiemy ile wpłynie. Jest grupa ludzi, która ciągle narzeka. Zaciągane były kredyty, liczyliśmy się z tym, że trzeba to będzie spłacić. Na dzień dzisiejszy trzeba tak skonstruować budżet, żeby go zamknąć. Nie ma sensu biadolenia. Wiedzieliśmy, że będą potrzebne pieniądze. Podjąłem decyzje o łączeniu klas w Dyblinie, ale spotkałem się z oporem. Idziemy w kierunku stowarzyszenia. Wiele jest takich spraw, że ciągle do pewnych spraw możemy wracać.
Wanda Hetflajsz- radna. Z całym szacunkiem nie mamy do pana pretensji, jako osoby. Pan jednak wierzy w to, że są dobre duszki i to wszystko się zmieni. Nie robi Pan wielkiej łaski, jeżeli chodzi o podatki i niech Pan nie uderza w tą wieś ciągle. Możliwości przeniesień budżetowych też się skończą i mam wrażenie, że wtedy przestaniemy istnieć.
Ewa Tomczyk – radna. Jeżeli Pan weryfikuje to, co my otrzymujemy to jest śmieszne.
Kazimierz Janecki – radny. Jeżeli my, jako radni nie pomożemy burmistrzowi to będzie źle. Otrzymujemy okropne cięgi od społeczeństwa, jako radni. Trzeba chcieć zrobić cięcia wszędzie.
Nasze spotkania są bezcelowe, bo żadne wnioski nie są opracowane. Czy to takie trudne, żeby p. Mazurek napisał wyjaśnienia, jeżeli chodzi o subwencję, bo może on nie zawinił, a my go atakujemy?
Uważam, że o kwotę 384.000,00 zł powinniśmy zmniejszyć w oświacie w oświacie są od dyrektorzy szkół niech się o to martwią.
Ja wyliczyłem ile gmina musi dołożyć do oświaty- 2.500.000zł. Pytam gdzie jest 1.000.000. My na to wszystko dajemy przyzwolenie.
Sławomir Kowalewski – radny. Problem jest złożony. Początkiem jest Ministerstwo. Jeżeli nie będziemy otrzymywać dofinansowania od góry to na pewno nie damy rady.
Celina Witkowska – Skarbnik. Wydatki są i mamy obowiązek wynikający
z ustawy dofinansowywania tych zadań np. dokładamy do dodatków mieszkaniowych 100% i stypendiów, to dotyczy roku 2012.
Wanda Hetflajsz – radna. Cały czas gdybamy, ale administracja też jest rozbudowana, zatrudniamy jak nie mamy pieniędzy. Na sport idzie też dużo pieniędzy. Może by to jakoś zawiesić. To samo ze staże, które są beczką bez dna.
Kazimierz Janecki – radny. To, co było ustalone przez tamtą radę w poprzednich latach nie było wzięte pod uwagę obciążenie finansowych przyszłych lat. Jeżeli już jest to trzeba to utrzymać. To trzeba wszystko teraz utrzymać.
Paweł Bielicki – radny. Powinno to być dumą gminy, to, co mamy. Jeżeli chodzi o dofinansowanie sportu to tam za dużo naprawdę nie mamy, bo dostaliśmy tylko 25.000 zł. Młodzi ludzie mają jakiś sposób na siebie, nie spędzają tego wolnego czasu na ulicy.
Wanda Hetflajsz – radna. Dlaczego ten sport jest tylko w Dobrzyniu na wsiach jest również młodzież. Jest odczuwalny podział wsi i miasta.
Maria Pruchniewska – radna. Na radnych ubiegłej kadencji, do których ja należałam został wylany kubeł zimnej wody. Były możliwości czy budować zwykłą salę gimnastyczną za ok.3.000.000 zł, czy taką, na którą mamy dofinansowanie. Wybraliśmy pełnowymiarową salę. Powinniśmy być z tego dumni.
Teresa Orbaczewska – radna. Jestem zdziwiona wyższością nauki nad techniką. Jeżeli mówimy o hali w formie zarobku, to np. sauna zakupiona póki, co nie spełnia swojej roli. Stwórzmy z tego centrum żeby ludzie nie jeździli do innych miast. Nie udowadniajcie nam, że p. Burmistrz jeden i drugi to dobrzy ludzie. Tak jednak nie jest, są złymi menagerami.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na rok 2012
i zarządził głosowanie:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14 / radny Bylicki opuścił za zgoda Przewodniczącego obrady Sesji z uwagi na ważne inne sprawy służbowe /
Głosowanie:
Za-8
Przeciw-0
Wstrz. - 6
Uchwała została podjęta.
do punktu 5 p-pkt „b”
Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2012-2019 odczytała Przewodniczący Rady Miejskiej. Wobec braku pytań zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14
Wyniki głosowania:
za – 9
przeciw - 0
wstrz. - 5
Uchwala została podjęta.
do punktu 5 p-pkt „c”
Projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne położonej w Dobrzyniu nad Wisłą działka, nr geod.1782 omówiła Pani Agnieszka Zaborowska – podinsp. ds. gospodarki gruntami i rolnictwa.
Działka Nr 1782 położona w Dobrzyniu nad Wisłą przy ul. Polnej stanowiła do tej pory współwłasność Gminy Dobrzyń nad Wisłą i Pani Franciszki Zgryziewicz i była uprawiana rolniczo. Współwłasność ta została zniesiona poprzez podział działki. Nieruchomość obecnie nie jest użytkowana.
W dniu 14 maja 2012r. rzeczoznawca majątkowy Pan Bogumił Czyżak wykonał operat szacunkowy nieruchomości – wartość rynkowa 26.874,00zł
Zbycie może nastąpić w wyniku przetargu nieograniczonego.
Biorąc powyższe pod uwagę wyrażenie zgody na zbycie przedmiotowej nieruchomości gruntowej jest uzasadnione.
Pytań brak.
Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych, obecnych 14
za – 14,
przeciw – 0,
wstrz. - 0
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
do punktu 5 p-pkt „d”
Projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości położonej w Dobrzyniu nad Wisłą działka nr geod.1627 omówiła Pani Agnieszka Zaborowska – podinsp. ds. gospodarki gruntami i rolnictwa.
Przedmiotowa działka stanowi pas zieleni u zbiegu ulic Polnej i Płockiej
i jest własnością Pana Leonarda Góreckiego. Gmina planuje wykonać na przedmiotowej działce chodnik, który połączy ul. Polną i ul. Płocką.
Z uwagi na istniejącą u zbiegu ulic figurkę nie ma możliwości wykonania wskazanego chodnika wyłącznie na gruntach gminnych. Pan Górecki zgodził się wstępnie na sprzedaż działki za kwotę 5.000,00zł.
Z uwagi na powyższe podjęcie uchwały jest uzasadnione.
Pytań brak.
Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady 15 radnych, 14 obecnych.
za- 14,
przeciw – 0,
wstrz. – 0.
Uchwała została podjęta jednogłośnie.
do punktu 5 p-pkt „e”
Radni rozpatrzyli skargę Pani Agnieszki Rzęsiewicz na działanie Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą dotyczącej przydziału mieszkania.
Wyjaśnienia złożyła Pani Zofia Jóźwiak – insp. ds. ochrony środowiska
i gospodarki lokalowej. Odczytała protokół z posiedzenia w/w sprawie.
Wioletta Zajączkowska – radna, jaka jest pow. mieszkania?
Pani Zofia Jóźwiak – powierzchnia mieszkania wynosi 26,24 m2.
Teresa Orbaczewska – radna, czy jest to mieszkanie socjalne?
Ryszard Bartoszewski – Przewodniczący komisji mieszkaniowej. Tak jest to mieszkanie socjalne zostało na takie przekształcone.
Kazimierz Janecki – radny, generalnie jest ciężka sytuacja wszystkich rodzin ubiegających się o przydział mieszkania.
Radni w oparciu o przedłożone dokumenty / według wykazu i wyjaśnienia Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą / ustalono następujący stan faktyczny; lokal mieszkalny Nr 1/3a położony w Dobrzyniu nad Wisłą, przy ul. Wojska Polskiego 1 o powierzchni 26,24 m2 został wynajęty przez gminę, Pani Katarzynie Nowickiej.
Podstawą do podjęcia decyzji o wynajęciu lokalu w/w osobie była opinia komisji mieszkaniowej. Komisja rozpatrzyła 16 wniosków o przydział w/w lokalu.
Komisja uznała, że najbardziej uzasadnione będzie zawarcie umowy najmu
z Panią Katarzyną Nowicką, uzasadniając to faktem samotnego wychowywania dziecka, bezdomności w/w i biorąc pod uwagę jej trudną sytuację materialną.
W przedstawionym wyżej stanie faktycznym nie stwierdza się naruszenia prawa. Zarzut o podjęciu decyzji przez organ do tego nieuprawniony nie znalazł potwierdzenia w zgromadzonym materiale dowodowym. O zawarciu umowy najmu zdecydował Burmistrz, a nie Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi i zarządził głosowanie.
Wyniki głosowania:
Ustawowy skład rady 15 radnych, 14 obecnych
Za – 11
Przeciw – 0
Wstrz. – 3
Radni uznali skargę za bezzasadną.
do punktu 6
Pan Sylwester Kluszczyński – lekarz weterynarii poinformował zebranych o zbliżających się obowiązkowych szczepieniach psów. Uczulił sołtysów aby przekazali informację, że jest to w interesie wszystkich mieszkańców.
Pan Stanisław Niekraś – Dyrektor DCSiT w Dobrzyniu nad Wisłą udzielił wyjaśnień dotyczących funkcjonowania tego obiektu.
Wioletta Zajączkowska – radna złożyła wniosek w sprawie oczyszczenia rowu w centrum Chalina.
Kazimierz Janecki – radny złożył wniosek w sprawie poinformowania rady o ilości działek będących w zasobach gminy z podaniem powierzchni oraz użytkowników tych działek oraz czy jest płacony podatek.
Paweł Bielicki – radny złożył wnioski w sprawie naprawy chodnika u podnóża tzw. „góry zamkowej” oraz uhonorowania Pana Łukasza Przybytka sportowca zakwalifikowanego do udziału w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie.
Wiesław Jaworski – radny złożył wniosek w sprawie zobowiązania właściciela spichrza w Płomianach o zabezpieczenie tego obiektu z uwagi na zły stan techniczny budynku.
Krzysztof Sulkowski – sołtys sołectwa Mokowo złożył zapytanie, „Dlaczego nie jeździ autobus szkolny na trasie Wierznica-Kochoń w celu zabierania dzieci
z Wierznicy, Wierzniczki do szkoły w Chalinie?
do punktu 7
Przewodniczący Rady – Henryk Domeradzki kończąc obrady szesnastej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził, że zamyka obrady szesnastej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała : Przewodniczący Rady
Renata Kwiatkowska Henryk Domeradzki