Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9, lit. D oraz lit. I ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1241 ze zm.)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
I w uchwale Nr V/23/11 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 14 lutego 2011 roku
- w zarządzeniu Nr 1/11 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 04 marca 2011 roku
- w zarządzeniu Nr 2/11 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 14 marca 2011 roku
- w uchwale Nr VI/37/11 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 31 marca 2011 roku
- w zarządzeniu nr 10/11 burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 27 kwietnia 2011 roku
- w uchwale nr VII/42/11 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 28 kwietnia 2011 roku
- w zarządzeniu nr F.N.0050.14.2011 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 12 maja 2011 roku
- w zarządzeniu nr F.N.0050.16.2011 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 24 maja 2011 roku
- w zarządzeniu nr F.N.0050.17.2011 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 10 czerwca 2011 roku
- w uchwale nr VIII/53/11 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 15 czerwca 2011 roku
- w zarządzeniu nr F.N.0050.18.2011 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 21 czerwca 2011 roku
- w zarządzeniu nr F.N.0050.19.2011 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 30 czerwca 2011 roku
- w zarządzeniu nr F.N.0050.22.2011 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 26 lipca 2011 roku
- w zarządzeniu nr F.N.0050.24.2011 Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą z dnia 16 sierpnia 2011 roku
§ 2
1. Ustala się dochody budżetu Miasta i Gminy zgodnie z załącznikiem Nr 1 na kwotę 23.924.219,00 zł, zastępuje się kwotą 24.911.082,00 zł
- dochody bieżące w kwocie 23.821.501,00 zł
- dochody majątkowe w kwocie 1.089.581,00 zł.
2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami odrębnymi ustawami w wysokości 3.441.726,00 zł .
§ 3
1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2011 w wysokości 23.645.619,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2,zastępuje się kwotą 24.911.082,00 zł
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:
1) wydatki bieżące w wysokości 23.407.428,00 zł, w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 11.613.646,00 zł,
b) dotacje 591.532,00 zł,
c) wydatki na obsługę długu 357.120,00 zł,
2) wydatki majątkowe w 2011 r. w wysokości-załącznik nr 3 1.503.654,00 zł.
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości – 3.441.726,00 zł.
§ 4
Określa się plan przychodów i wydatków wydzielonego rachunku.
1) Przychody 309.393,00 zł,
2) Wydatki 309393,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 5
Przychody budżetu w wysokości 1.630.389,00 zł przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań:
- przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym – 1.155.389,00 zł
- wolne środki – 475.000,00 zł
Rozchody budżetu w wysokości 1.630.389,00 zł (1.155.389,00 zł z kredytów i pożyczek, 475.000,00 zł z wolnych środków).
- Spłaty pożyczek otrzymanych na sfinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – 771.058,00 zł
- Spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów – 859.331,00 zł
Przychody i rozchody określa załącznik nr 5.
§ 6
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 1.655.389,00 zł, w tym na:
a) Pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500.000,00 zł
b) Na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań (kredytów i pożyczek) w kwocie 1.155.389,00 zł
- Spłatę pożyczki na udział środków unijnych 296.058,00 zł
- Spłatę pożyczek i kredytów krajowych 859.331,00 zł.
§ 7
Upoważnia się Burmistrza do zaciągnięcia zobowiązań:
1) Na finansowanie programów i projektów realizowanych ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodległych zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) a także innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych , niepodlegających zwrotowi;
2) Z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty w roku następnym – 1.655.389,00 zł
§ 8
Upoważnia się Burmistrza do:
1) Zaciągnięcia kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.155.389,00 zł, w tym na:
a) Pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500.000,00 zł,
b) Na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań (kredytów i pożyczek) w kwocie 1.155.389,00 zł
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.
Uzasadnienie
Dochody
Zwiększenie – 986.863,00 zł
- 34.000,00 zł – wpływy z różnych opłat – administracja
- 16.000,00 zł – wpływy z różnych dochodów – administracja
- 8.500,00 zł – dotacja celowa z powiatu dla OSP
- 63.858,00 zł – podatek od nieruchomości ( wpływy od osób prawnych)
- 13.000,00 zł – odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat
- 18.319,00 zł – podatek dochodowy od osób prywatnych
- 2.605,00 zł – wpłaty rodziców na przedszkole
- 1.000,00 zł – dotacja ze Związku Miast Nadwiślańskich
- 529.581,00 zł – zwrot dotacji z 2010 roku – „Budowa instalacji wodno-kanalizacyjnej w Dobrzyniu nad Wisłą (zad.) zewnętrzna sieć kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej”
- 300.000,00 zł – zwrot dotacji z 2010 roku – „Remont stadionu sportowego w Dobrzyniu nad Wisłą – odprowadzenie wód drenażowych oraz boiska”
Wydatki
Dochody przeznacza się na następujące zadania:
- naprawa przepustu drogowego w Glewie – 1.500,00 zł
- bieżące naprawy pomostu i plaży w Chalinie – 1.000,00 zł
- diety dla radnych – 27.000,00 zł
- dotacja celowa z powiatu dla OSP – 8.500,00 zł:
1. OSP w Dobrzyniu nad Wisłą na sfinansowanie strażnicy – 1.000,00 zł
2. OSP w Płomianach na zakup specjalistycznego sprzętu pożarniczego – 5.000,00 zł
3. OSP w Krojczynie na dofinansowanie remontu i modernizacji strażnicy – 2.500,00 zł
- zwiększenie wydatków na koszty komornicze – 2.000,00 zł
- odsetki os pożyczek i kredytów – 200.000,00 zł
- malowanie Sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Krojczynie – 5.000,00 zł
-wpłaty rodziców przeznaczono na wydatki rzeczowe w przedszkolu – 2.605,00 zł
- dotacje ze Związku Miast Nadwiślańskich przeznaczona na wycieczkę dla dzieci z najuboższych rodzin – 1.000,00 zł
- zakup pompy do oczyszczalni ścieków w Dobrzyniu nad Wisłą – 15.000,00 zł
-dopłata do utrzymania toalety miejskiej – 1.000,00 zł
Przeniesienie 20.000,00 zł z wydatków rzeczowych w administracji na zakup przystanków autobusowych.
Pozostałe przeniesienia miedzy paragrafami spowodowane są zwiększeniem wydatków w trakcie realizacji budżetu.