Protokół Nr IV/11
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 31 stycznia 2011 roku
Sesję rozpoczęto o godzinie dziesiątej, zakończono o godz. dwunastej.
Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady czwartej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Henryk Domeradzki stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło: 13 radnych, 23 przewodniczących rad sołeckich, kierownictwo urzędu miasta i gminy oraz goście zaproszeni.
(listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 2 do niniejszego protokółu).
Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował radnych, że w biurze rady wyłożony był protokół z obrad trzeciej Sesji Rady Miejskiej i spytał czy są uwagi. Zastrzeżeń nie wniesiono w związku z czym zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu. Rada jednogłośnie 13 głosami – za przyjęła protokół trzeciej Sesji.
Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie Przewodniczący odczytał proponowany porządek obrad, po czym spytał czy są propozycje zmian do porządku obrad. Zmian nie zaproponowano.
do punktu 2
Odpowiedzi na wnioski złożone na III Sesji Rady Miejskiej udzieliła Pani Grażyna Hasińska – Sekretarz.
Następnie Przewodniczący zapytał czy odpowiedzi są satysfakcjonujące dla wnioskodawców.
Ewa Tomczyk – radna. W związku z odmowną odpowiedzią z urzędu gminy dot. oświetlenia na skrzyżowaniu w Kamienicy postanowiłam dotrzeć do właściwych władz i uzyskać bardziej szczegółowych informacji na ten temat, ponieważ też się na tym nie znam. Informacji szczegółowych udzielił mi zarząd dróg. Reorganizacje organizuje właściciel drogi nie urząd gminy, akurat gmina nie ponosi żadnych kosztów. Dowiedziałam się również, dlaczego urząd gminy nie wystąpił z wnioskiem do odpowiednich władz. Przy współpracy z urzędnikami zarządu dróg przygotowałam wniosek do tegoż zarządu do zaopiniowania. Jest już gotowe pismo, które powinien zrobić urząd gminy Mnie nie satysfakcjonuje odpowiedź tak do końca w związku z tym przygotowany wniosek przekazuję na ręce Pani Sekretarz.
do punktu 3 p-pkt „a”
Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę” na terenie gminy Dobrzyń nad Wisłą z ujęcia w miejscowości Zaduszniki, gm. Wielgie omówił Pan Roman Składanowski – insp. ds. zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków.
Postawą do ustalenia taryf (cen i stawek) za dostawę i odprowadzanie ścieków są przepisy ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. 2006, Nr 123, poz. 858 ze zm.) oraz rozporządzenie Ministra Budownictwa z dnia 26 czerwca 2006 roku w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę
i zbiorowe odprowadzanie ścieków (Dz.U. 2006, Nr 127, poz.886) .
Stosownie do art. 24 ust 2 ww. ustawy Zakład Wodociągów i Kanalizacji, Andrzej Wyszyński, z siedzibą w Dobrzyniu nad Wisłą, przy ul. 22-go Stycznia 3, złożył w dniu 16-12-2010 r. wniosek o zatwierdzenie taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisła z ujęcia w miejscowości Zaduszniki, na okres od 1 marca 2011 r. do 29 lutego 2012 r., który zakłada wzrost taryfy za wodę o 14,7 % dla wszystkich odbiorców.
Zgodnie z 24 ust.4 ww. ustawy Burmistrz Miasta i Gminy w dniu 20 stycznia 2011 r. sprawdził zgodność wniosku z przepisami ustawy i dokonał weryfikacji kosztów związanych ze świadczeniem usług za poprzedni rok obrachunkowy pod względem celowości ich ponoszenia.
W trakcie postępowania sprawdzającego tut. Organ ustalił, że:
Wniosek został złożony terminowo tj. na 70 dni przed wejściem w życie nowych taryf.
Wniosek został opracowany zgodnie z zasadami określonymi ww. ustawą oraz zgodnie z ww. rozporządzeniem Ministra Budownictwa.
Aktualnie obowiązująca cena wody kupowanej przez Zakład Wodociągów
z ujęcia w miejscowości Zaduszniki, gm. Wielgie wynosi 1,85 zł/m3 brutto .
Z dniem 1 marca 2011 r. następuje podwyżka ceny wody kupowanej na 2,20 zł/m3 brutto. Powyższe regulacje wynikają z warunków umowy zawartej w dniu 01-08-1994 r. pomiędzy Urzędem Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą, a Sp. z o.o. Ekoflora, Słomczyn 51, 05-600 Grójec
Do ceny wody kupowanej doliczana jest dodatkowo cena 0,40 zł/m3 brutto, która służy na pokrycie kosztów eksploatacji i utrzymania sieci wodociągowej , zarządzanej przez wnioskującego Zakład Wodociągów i Kanalizacji Pana Andrzeja Wyszyńskiego.
Proponowana podwyżka ceny za wodę tj. 0,35 zł/m3 brutto obejmuje wyłącznie kwotę stanowiącą wzrost ceny zakupu wody od Sp. z o.o. Ekoflora. Tj., natomiast stawka za eksploatację sieci nie jest przedmiotem podwyżki.
Należy dodać, że do planowanej ceny wody w wysokości 2,41 zł/m3 netto+VAT zastosowanie będzie miała dopłata z budżetu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą w wysokości 0,25 zł/m3 netto +VAT zatwierdzona Uchwałą Nr XXII/154/09 Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą z dnia 23 marca 2009 roku
Przedmiotem analizy przeprowadzonej przez tut. Organ były także skutki finansowe, jakie dotkną mieszkańców w związku z wprowadzeniem nowych taryf. Przy założeniu średnim miesięcznym zużyciu wody 3 m3 na jednego mieszkańca, opłata z tytułu wprowadzenia nowej taryfy uwzględniając dopłatę Gminy wzrośnie o 1, 05 zł brutto w stosunku miesięcznym na osobę.
Uwzględniając powyższe uzasadnienie, proszę Wysoką Radę o podjęcie uchwały w proponowanym brzmieniu.
Następnie Przewodniczący rady poprosił o pytania i dyskusję.
Sławomir kowalewski – radny. Nie powinno być tak, że w jednej gminie są dwie różne ceny wody. Mam tu na myśli wodę z Ekoflory, którą kupujemy.
Wanda Hetflajsz – radna. Jeżeli wszyscy jesteśmy mieszkańcami jednej gminy, a tak jest to powinna być równość, jeśli chodzi o stawki za wodę. Nie jest nasza winą, że woda kupowana jest z innego ujęcia.
Teresa Orbaczewska – radna. Czy woda po zwiększeniu stawek będzie lepszej, jakości i czy będzie zapewniona ciągłość dostawy wody szczególnie w okresie letnim? Wolałabym płacić więcej uzyskując zapewnienie poprawy, jakości wody oraz ciągłości jej dostawy.
Kazimierz Janecki – radny. To, co powiedzieli koledzy radni zgadzam się,
że cena wody powinna być ujednolicona. W związku z tym uważam, że powinno się zmienić uchwałę i doprowadzić do jednolitej ceny w całej gminie.
Roman Składanowski – odnosząc się do tych pytań chce powiedzieć, że ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę mówi, że dopłata musi być, ale nie wskazuje, w jakiej wysokości. Dopłata z roku poprzedniego wyniosła 5.000 zł.
Temat Ekoflory był już w poprzedniej kadencji poruszany. Były takie zamiary, aby przyłączyć Krojczyn do ujęcia Grochowalsku. Zgadzam się, że stwierdzeniem p. Orbaczewskiej, że latem gdzie pobór jest większy są problemy z dostawą wody. Taka rozbudowa jest w kwestii inwestycji i myślę, że do takiej się przymierzymy. Jeśli chodzi, o jakość wody to w ujęciu Grochowalsk parametry są zgodne. Eksploatujący wodę zobowiązany jest do bieżących napraw.
Kazimierz Janecki – radny. Na moje pytanie nie było odpowiedzi ja pytałem
o możliwość uchylenia poprzedniej uchwały i ujednolicić stawki w całej gminie.
Radca prawny – w dzisiejszym porządku obrad zostały zaproponowane dwie uchwały zatwierdzenia taryf wody. Kwestia dopłat jest uregulowana w zupełnie innej uchwale, których dzisiaj w porządku obrad nie ma. Jest to debata na przyszłość. Dzisiaj jesteśmy zdeterminowani terminem przyjęcia tych taryf, jeżeli nie zostaną przyjęte to i tak będą nowe zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę.
Wobec braku dalszych pytań przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.
Ustawowy skład rady - 15 radnych, obecnych – 13
Głosowanie:
Za - 11
Przeciw - 0
Wstrz. - 2
do punktu 3 p-pkt „b”
Roman Składanowski zapoznał zebranych z projektem uchwały dot. zatwierdzenia „Taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę” na terenie gminy Dobrzyń nad Wisłą z ujęcia w miejscowości Chalin i Grochowalsk.
Postawą do ustalenia taryf (cen i stawek) za dostawę i odprowadzanie ścieków są przepisy ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. 2006, Nr 123, poz. 858 ze zm.) oraz rozporządzenie Ministra Budownictwa z dnia 26 czerwca 2006 roku w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (Dz.U. 2006, Nr 127, poz.886) .
Stosownie do art. 24 ust 2 ww. ustawy Zakład Wodociągów i Kanalizacji, Andrzej Wyszyński, z siedzibą w Dobrzyniu nad Wisłą, przy ul. 22-go Stycznia 3, złożył w dniu 16-12-2010 r. wniosek o zatwierdzenie taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Dobrzyń nad Wisła z ujęcia w miejscowości Chalin i Grochowalsk, na okres od 1 marca 2011 r. do 29 lutego 2012 r., który zakłada wzrost taryfy za wodę o 5, 9 % dla wszystkich odbiorców.
Zgodnie z 24 ust.4 ww. ustawy Burmistrz Miasta i Gminy w dniu 20 stycznia 2011 r. sprawdził zgodność wniosku z przepisami ustawy i dokonał weryfikacji kosztów związanych ze świadczeniem usług za poprzedni rok obrachunkowy pod względem celowości ich ponoszenia.
W trakcie postępowania sprawdzającego tut. Organ ustalił, że:
Wniosek został złożony terminowo tj. na 70 dni przed wejściem w życie nowych taryf.
Wniosek został opracowany zgodnie z zasadami określonymi ww. ustawą oraz zgodnie z ww. rozporządzeniem Ministra Budownictwa.
Wysokość opłaty za wodę pobieraną z wodociągów gminnych z ujęcia w miejscowości Chalin i Grochowalsk wyniesie 1,80 zł za m3 netto , plus należny podatek VAT w wysokości 8%, co będzie stanowić 1,94 zł za m3 brutto.
Koszty ujęte w taryfie ustalone zostały z uwzględnieniem wzrostu poszczególnych pozycji kosztowych, jako efekt zastosowania wskaźnika inflacji na optymalnie niskim poziomie dla odbiorców usług i równocześnie na poziomie bezpiecznym dla prowadzenia działalności Zakładu Wodociągowo kanalizacyjnego.
Zakładana marża zysku wynosi 9,4 %
Przedmiotem analizy przeprowadzonej przez tut. Organ były także skutki finansowe, jakie dotkną mieszkańców w związku z wprowadzeniem nowych taryf. Przy założeniu średnim miesięcznym zużyciu wody 3 m3 na jednego mieszkańca, opłata z tytułu wprowadzenia nowej taryfy wzrośnie o 0,32 zł
w stosunku miesięcznym na osobę.
Uwzględniając powyższe uzasadnienie, proszę Wysoką Radę o podjęcie uchwały w proponowanym brzmieniu.
Wobec braku pytań Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie
Ustawowy skład rady - 15 radnych, obecnych – 13
Głosowanie:
Za - 12
Przeciw - 0
Wstrz. - 1
do punktu 3 p-pkt „c”
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o zapoznanie rady z opinią komisji rewizyjnej w sprawie: rozpatrzenia wniosku o unieważnienie postępowania konkursowego na stanowisko Dyrektora Dobrzyńskiego Centrum Sportu i Turystyki wniesionego przez Pana Ryszarda Przybytka.
Opinię Komisji Rewizyjnej odczytała Pani Teresa Orbaczewska – z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Następnie Pani Grażyna Habasińska – Sekretarz UMiG odczytała odpowiedź udzieloną wojewodzie w tejże sprawie.
Sławomir Kowalewski – radny. Jeżeli nie mamy wpływu na rozstrzygnięcie to nie ma to sensu.
Radca prawny – moim zdaniem rada przyjęła słuszne stanowisko, które z resztą zostało zawarte w uzasadnieniu komisji rewizyjnej, że ponieważ wniosek o stwierdzenie nieważności wpłynął do dwóch organów, czyli do wojewody, jako organu uprawnionego i rady, jako organu, który nie ma kompetencji w zakresie stwierdzenia nieważności, to ten wniosek złożony do rady został uznany za skargę na działanie organu tak jak tutaj to zostało stwierdzone. Postępowanie zostało przeprowadzone zgodnie z wszystkimi przepisami z dodatkowa możliwością analizowania tego przez komisję rewizyjną. Nie jest jednak to tryb obligatoryjny dla rozpatrywania skargi na burmistrza. Równie dobrze może się to odbywać na spotkaniach plenarnych i nie ma żadnych ku temu przeciwwskazań. Co do wniosku mamy dwa różne stanowiska i mogę powiedzieć, że popieram stanowisko burmistrza, nie chce tutaj powiedzieć, że dezawuuję tutaj wszystkie działania komisji rewizyjnej? Pan Przybytek w swojej skardze dosyć precyzyjnie określił zarzuty. Stąd też ustosunkowanie się burmistrza dotyczyło tych zarzutów. Mamy dokument, że przez pracownika urzędu zostało wywieszone ogłoszenie, natomiast Pan Przybytek twierdzi, że nie. Jest to kwestia wiarygodności przedstawionych dowodów. Nie mi jednak to rozstrzygać. Termin ukazania się ogłoszenia w Internecie też jest sprawą dyskusyjną. Nie mogę mówić o uchybieniu, jeżeli nie ma rozstrzygnięcia ustawowego. Jeżeli chodzi o nabór to dwa art. 13 i 14 ustawy o pracownikach samorządowych mówią o tym dokładnie. On nie mówi czy postępowanie ma być jednoetapowe, dwuetapowe czy np. trzyetapowe. Jest również kwestia zaświadczenia, które Pan Przybytek wystawił sobie sam, że prowadzi działalność gospodarczą i tutaj jest zatrudniony. Moje stanowisko jest tutaj bardzo rygorystyczne i powiedziałbym pryncypialne. Nikt sobie sam nie może wystawić zaświadczenia. To jest w teorii prawa administracyjnego niekwestionowane. Do wystawiania zaświadczeń są powołane organy, które same sobie też nie mogą sobie wystawiać zaświadczenia. Ten brak formalny w przypadku Pana, Przybytka występował. Jeśli chodzi o skład komisji konkursowej. Żaden przepis nie mówi, kto ma wchodzić w skład komisji konkursowej. Nie mówi się o tym, ze nie może być to osoba podporządkowana bezpośrednio burmistrzowi czy osoba pozostająca w jakichkolwiek zależnościach z kandydatami. Nie ma takiej regulacji. Dlatego nie mogę powiedzieć, że ta regulacja została naruszona. We wniosku mowa jest o tym, że miały w skład komisji konkursowej wchodzić osoby typowane przez poprzednią radę. Skład komisji nie jest określony przez żadne przepisy i skład komisji ustala burmistrz. Co do wskazania osób z poprzedniej rady, to tak jak burmistrz tutaj pisze odbyło się to na zasadzie wskazania przewodniczących komisji? Komisje przestały działać, dlatego, że mandaty wygasły wobec powyższego żadnego z przewodniczących komisji nie można było powołać.
Z tego, co jest mi wiadomo, bo nawet byłem świadkiem rozmowy z osobami, które zajmowały te stanowiska nawet nie wyrażały chęci uczestniczenia. Ponadto gdyby nawet przyjąć, że jakieś wskazania były to nie mogły być dla nikogo wiążące, dlatego, że rada obraduje, jako organ z uprawnieniem dla całości. Dla rady komisje są jednostkami pomocniczymi. Trzeba zdanie komisji szanować, ale nie jest to przepis prawa, który obowiązuje. Gdyby rada podjęła uchwałę w sprawie składu komisji konkursowej to ta uchwała podlegałaby kontroli ze strony wojewody. Mam poważną obawę, że taka uchwała zostałaby zakwestionowana, ponieważ ingerowałaby w kompetencje burmistrza. Ponieważ to nie rada, a burmistrz ma powołać komisję. Na tym kończą się zarzuty Pana Przybytka. Tak jak powiedziałem nie zaprzeczam i nie dezawuuję ustaleniom komisji rewizyjnej. To, co Pan Przybytek przywołał nie stanowi naruszenia prawa. Oczywiście mogę się mylić, być może wojewoda wyrazi inne stanowisko. Państwo macie tutaj pełną swobodę czy skargę uznacie za zasadną czy bezzasadną. Dlaczego jest taka odpowiedź Pana Burmistrza, ponieważ burmistrz skupia się na zgodnie z przepisami kpa na zarzutach skargi. Nie bada niczego poza tym, co zostało zbadane przez komisję rewizyjną, że wystąpiły inne braki formalne. Rada może badać skargę z punktu widzenia prawa. Natomiast wojewoda w przypadku stwierdzenia jakiegokolwiek uchybienia powodującego nieważność jakiejkolwiek czynności organów, które obejmuje nadzorem, czy wskazanego czy niewskazanego ma prawo sobie uchylić. Ja nie polemizuję z tym, co stwierdziła komisja rewizyjna. To są kwestie tego typu czy można było, czy nie można. Czy uchybienie dot. braku regulaminu ma jakieś znaczenie myślę, że nie, ale wojewoda to rozstrzygnie.
Kazimierz Janecki – radny. Ja jak tego wszystkiego słucham to jestem chory. Z wypowiedzi wynika, że komisja rewizyjna się napracowała, zrobiła dużo dobrej roboty, a odwołanie w innej wersji oczywiście było udzielone wojewodzie. Trzeba przekonać burmistrza, aby słuchał głosu rady, aby nie powoływać komisji, która jest we współzależności służbowej. Jeżeli ogłasza się konkurs i jest powoływana komisja to skład jej nie powinni wchodzić ludzie z powiązaniami służbowymi, dla wszystkich była by to sytuacja łatwiejsza. Czy to muszą robić tylko i wyłącznie ludzie podlegli burmistrzowi? Posłużę się tutaj przykładem. Na posiedzeniu komisji zdrowia, której jestem przewodniczącym zapytałem pracownika urzędu, kto jest w składzie komisji ds. przeciwdziałania alkoholizmowi. Okazuje się, że jest 60% pracowników urzędu, natomiast nie ma nikogo ze służby zdrowia, która miałaby tutaj dużo do powiedzenia, nauczyciele emeryci czy pracujący nauczyciele. Z takich ludzi powinno tworzyć się komisję. Jeżeli mamy tylko kiwa głowami to nam jest to niepotrzebne, a tym bardziej nie tego oczekuje społeczeństwo.
Teresa Orbaczewska – radna. Jeżeli chodzi o moją pracę w komisji rewizyjnej to z pewną ciekawością chciałam do tej komisji należeć. Dlatego, że te rzeczy, które radny Janecki podnosi są bardzo ważnymi sprawami. Ja nie wiem, ale tutaj nastała pewna mentalność urzędnika/ów Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń n/W, że ludzie z terenu gminy nie widzą, nie czują, nie rozumieją, na co i ile wydaje się pieniędzy. Czytałam raport NIK, z którego wynika, że 60% wszystkich konkursów /z całej Polski / komisji przetargowych utworzonych w sposób niewłaściwy zostało zakwestionowanych przez NIK., Dlatego, że stwarza się tego typu luki w obliczu prawa. To wszystko, co dzisiaj usłyszeliśmy też odbywało się zgodnie z literą prawa. Słyszeliśmy od pana mecenasa, że rada nie ma za wiele do powiedzenia i zapewne jeszcze to usłyszymy tylko zapytam, dlaczego ciągle podpisujemy te rzeczy, które są istotne dla gminy, dla pana burmistrza, stanowiące wyznacznik pewnych postępowań nas się prosi, ale jednocześnie w tym się pomija. Jeśli chodzi o skład komisji konkursowej na dyrektora hali to nie jest tak, że rezygnowali. Były osoby, które nie zostały w ogóle poinformowane. W skład komisji zostały powołane trzy lub cztery osoby z poprzedniej rady, dwom osobom w ogóle nie dało się znać, bo uznano, że oni nie powinni by w tej komisji i to jest rzecz, która nie jest godną rzeczą. Zastanawiam się nad tą dziecinadą. Pan dyrektor został powołany na dwa tygodnie, ponieważ po tym czasie zrezygnował, robił w tym czasie nabór na stanowiska, z nim się konsultowano itd. Prawdopodobnie zrobił, co swoje. Panie Przewodniczący ja mogę tylko zobowiązać Pana do reprezentowania naszych interesów i do tego, że stanowimy grupę, która powinna rozpatrywać sprawy takie, że na forum wyższego szczebla nigdy się nie ośmieszymy. Pokażemy stanowisko jednolite, zgodne z prawem. To, co pan mecenas mówił o zgodności z prawem ja wiem, ze wiele rzeczy można robić z prawem, a jednocześnie ich nie robić. Dziękuję.
Wanda Hetflajsz – radna. Reasumując wypowiedzi musze powiedzie, ze czuję się jak bym była zapraszana tylko po to, aby podnosić rękę, ja się na kukiełkę nie godzę. Moim zdaniem powinien w komisji konkursowej by przedstawiciel rady.
Radca prawny – proszę Państwa tak jak powiedziałem w sytuacji, kiedy rady nie było to wątpliwości być nie powinno. To czy mieli być zależało od woli burmistrza. Tak jak wcześniej mówiłem, ze narzucanie przez komisje składu komisji konkursowej to jest naruszeniem prawa.
Teresa Orbaczewska – radna. Komisje sugerowały.
Radca prawny, – jeżeli sugerowały to jest w porządku. W gminie są dwa organy stanowiący i wykonawczy. Obydwa te organy pochodzą z wyboru. Są bardzo ściśle rozdzielone kompetencje obydwu tych organów. Radny może zrobić i to bardzo dużo, ale tylko w ograniczonym zakresie. Państwo możecie działać podejmując uchwały.
Wioletta Zajączkowska – radna. W związku z tym, że Pan Wojewoda jeszcze się nie ustosunkował do skargi czy jest zasadnym rozpatrywanie tego wniosku.
Radca prawny – nas obligują terminy administracyjne, gdzie skargę powinniśmy rozpoznać. Trzeba to rozpatrzyć z punktu naruszenia przepisów prawa.
Wobec braku pytań Przewodniczący zarządził głosowanie.
Zapytał radnych, kto jest za bezzasadnością skargi
Za – 8
Przeciw – 0
Wstrz - 1
Następnie zapytał, kto jest za zasadnością skargi
Za – 4
Następnie przewodniczący odczytał uchwałę o bezzasadności skargi.
do punktu 4
Przewodniczący stałych komisji rady miejskiej przedstawili plany pracy na rok 2011. Plany zostały przyjęte.
Teresa Orbaczewska – radna. Analizując wyniki głosowania dot. rozpatrzenia skargi rozumiem, że członkowie komisji rewizyjnej głosowali sprzecznie ze swoim pierwotnym stanowiskiem. Wobec tego negują swoją pracę, swoją pozycję w tejże komisji. Wobec tego nie widzę sensu bycia i pracy w takiej komisji, jeśli wypracowana opinia komisji rewizyjnej była podpisana przez cały skład tejże komisji, dzisiejsze zachowanie jest sprzeczne z interesem radnego albo też wywierana jest presja na tychże radnych.
Wiesław Jaworski – radny -Przewodniczący Komisji Rewizyjnej. Ja chciałem wyjaśnić, że komisja rewizyjna uczestniczyła w posiedzeniu, ale głosowania nie było.
Teresa Orbaczewska – radna. Całość posiedzenia jest nagrana i możemy to odtworzyć. Czy Pan podpisywał listę obecności czy protokół, że jest to wniosek zasadny?
Wiesław Jaworski – ja podpisałem, że uczestniczyłem w komisji.
Teresa Orbaczewska – ja myślę, że nie wszyscy radni zrozumieli pytanie. Nie sadzę żeby posiedzenie komisji odbyło się bez głosowania zresztą jest to nagrane. Pytanie padło czy wszyscy są za uznaniem wniosku, jako zasadny lub niezasadny. Odpowiedź była taka komisji, a nie inna.
Wiesław Jaworski, – jeżeli chodzi o ostatnie zdanie to miało tak nie być. Pani sama to dopisała, że skarga jest zasadna. O tym wcześniej mowy nie było.
Teresa Orbaczewska – radna. Ponieważ zarzuty są bardzo poważne proszę na forum publicznym o odtworzenie nagrania z posiedzenia komisji rewizyjnej. Ja sobie nie życzę oskarżeń pod moim adresem, że cokolwiek dopisałam.
Wiesław Jaworski – radny. Ja bardzo przepraszam za te emocje.
Teresa Orbaczewska – radna. Zachowanie Przewodniczące komisji rewizyjnej jest naganne, ja nie widzę sensu uczciwej pracy w tejże komisji, jeśli będzie Pan w ten sposób na forum publicznym wypowiadał oskarżenia.
Składanie wniosków:
Paweł Bielicki – radny złożył wniosek w sprawie zabudowy oświetlenia / przedłużenia / na ul. Płockiej.
Tadeusz Amroziewicz – sołtys wsi Grochowalsk złożył wniosek w sprawie założenia lampy przy remizie OSP.
Następnie głos zabrał Pan Sylwester Kluszczyński gratulując otwarcia hali sportowej. Wspomniał również o nietakcie, jaki został popełniony przy zapraszaniu gości, a mianowicie pominięciu młodzieży z klubu żeglarskiego, która ma bardzo wysokie osiągnięcia w swojej dziedzinie sportu.
do punktu 5
Przewodniczący Rady – Henryk Domeradzki kończąc obrady czwartej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził, że zamyka obrady czwartej Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała Przewodniczący Rady Miejskiej
Renata Kwiatkowska Henryk Domeradzki