Protokół Nr 7/08
Komisji Budżetu i Finansów Publicznych
z dnia 19 lutego 2008 roku
Obradom przewodniczył Jerzy Żurawski – Przewodniczący Komisji.
W obradach uczestniczyło 6 członków Komisji Budżetu i Finansów Publicznych
( lista obecności w załączeniu do niniejszego protokółu )
Tematem posiedzenia była analiza wykorzystania środków finansowych budżetu gminy na inwestycje w roku 2007.
W posiedzeniu udział wzięli: Roman Składanowski – insp. ds. ochrony środowiska i gosp. wodnej oraz Andrzej Stępczyński – insp. ds. dróg o gosp. komunalnej.
Roman Składanowski – na rok 2007 było zaplanowanych 60 oczyszczalni i tyle samo było zbudowanych. Projektami zajmuje się biuro projektowe p. głowackiego z Włocławka. Kosztorys inwestorski 60 szt. wyniósł 977.359,86, koszt średni jednej oczyszczalni wyniósł 16.289,33 zł.
Do przetargu przystąpiły trzy firmy:
Firma z Łodzi – zaproponowana kwota inwestycji to 445.931,53 zł,
Firma p. Sieradzkiego z Włocławka – zaproponowana kwota inwestycji 587.886 firma z Bydgoszczy – koszt inwestycji 837.900,76 zł
Najniższy koszt inwestycji przedstawiła firma z Łodzi jednak dokumentacja nie była kompletna, została poproszona o jej uzupełnienie jednak tego nie uczyniła.
Ostatecznie umowa została podpisana z firma p. Sieradzkiego z Włocławka.
W FOŚiGW udzielił naszej gminie pożyczki na kwotę 540.000,00 zł na dofinansowanie budowy tych oczyszczalni. Koszt jednostkowy wyniósł 10.916,28 zł z tego 25% płacą mieszkańcy. Koszt dopłaty na jednego mieszkańca wyniósł 2.729,07 zł.
Natomiast na rok 2008 zaplanowanych zostało ok. 50 sztuk oczyszczalni na kwotę 575.000 zł również w oparciu o pożyczkę z WFOŚiGW i wpłat mieszkańców.
Wobec braku pytań inwestycje omówił Andrzej Stępczyński.
- Rozbudowa sieci wodociągowej w Chalinie – 9.500 zł taka kwota była przeznaczona w budżecie. Wykonano za kwotę 9.394,99 zł,
- budowa przyłącza wodociągowego w Michałkowie – plan 8.000 zł, wykonanie 7.600 zł. Roboty budowlane wykonała firma p. sieradzkiego z Włocławka,
- zakup sprężarek do hydroforni w Grochowalski, Chalinie i Dobrzyniu, Cena netto 4.500 zł. Po negocjacji wyniosła 4.000 zł,
- modernizacja drogi gminnej w Mokówku. Plan 450.000 zł, wykonanie 443.045,61zł.
Na tym protokół zakończono.
Protokółowała Przewodniczący komisji
Jerzy Żurawski