Protokół Nr XI/07
Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
z dnia 23 listopada 2007 roku.
Sesję rozpoczęto o godzinie trzynastej zakończono o godzinie piętnastej. Miejsce obrad sala konferencyjna Urzędu Miasta
i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą, ul. Szkolna 1.
Otwierając obrady jedenastej Sesji Rady Miejskiej, Przewodniczący – Henryk Domeradzki stwierdził, że Sesja została zwołana zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. W obradach uczestniczyło 14 radnych, 23 przewodniczących rad sołeckich, kierownictwo urzędu miasta i gminy oraz goście zaproszeni.
( listy obecności stanowią załączniki od nr 1 do nr 3 do niniejszego protokółu )
Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad, po czym powitał wszystkich uczestników. Następnie zwrócił się z pytaniem, czy są uwagi do protokółu z dziesiątej Sesji Rady Miejskiej, który był wyłożony
w biurze Rady, a przed obradami w holu sali konferencyjnej. Żadnych uwag radni nie wnieśli, wobec czego Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu.
W wyniku głosowania protokół został przyjęty jednogłośnie – głosowało 14 radnych na 14 obecnych.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił proponowany porządek obrad.,
po czym spytał czy są propozycje do zmiany porządku obrad.
Burmistrz miasta i gminy zaproponował wprowadzenie do porządku obrad do punktu 4 p-pkt „e” w sprawie zmian budżetu gminy na rok 2007
Następnie przewodniczący zarządził głosowanie nad zaproponowanymi zmianami.
Podpunkt „e” w sprawie zmian do budżetu gminy na rok 2007 został wprowadzony do porządku obrad 14 głosami – za.
Następnie Przewodniczący odczytał porządek obrad po zmianach.
1.Sprawy proceduralne.
2.Podjęcie uchwał w sprawie
a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2008,
b) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2008,
c) określenia ceny skupu żyta do podatku rolnego za rok 2008,
d) upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej do wykonywania niektórych obowiązków nałożonych ustawą o ujawnieniu informacji
o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów,
e) zmian budżetu gminy na rok 2007.
3. Składanie wniosków.
4.Informacje, wolne wnioski i zapytania.
5.Zakończenie obrad XI Sesji Rady Miejskiej
do punktu 2 p-pkt „a”
Burmistrz Miasta i Gminy – Ryszard Dobieszewski Proszę Państwa na ostatnie sesji składałem informację dotyczącą stawek podatkowych na rok 2008. Tak się składa, że na poprzedniej sesji punkty dotyczące podatków zostały wycofane
i usiedliśmy razem z całą radą aby jeszcze raz zostały przedyskutowane.
W zasadzie nie wiele się różnią od wcześniej proponowanych. Jest trochę rozbieżności jeśli chodzi o podatek rolny. Jest propozycja obniżenia stawki zaproponowanej przeze mnie z 40,00 zł do 38,00 zł. również padła propozycja aby podatek z działalności dla zakładów z 13zł za m2 obniżyć do 12,50 zł. pozostałe stawki zostały przyjęte tylko nad tymi dwoma była dyskusja. Dziękuję.
Następnie Przewodniczący otworzył dyskusję dot. stawek podatkowych.
Jerzy Żurawski – radny. Jestem za tym aby dyskusja była szczera i otwarta. Podatki powinni płacić wszyscy rzetelnie. Dlatego jest taka prośba do Pana Burmistrza aby przeprowadzić kontrolę podatku od nieruchomości aby te deklaracje były sporządzone uczciwie. W związku z tym, że tuz przed sesja dowiedzieliśmy się, że będą pieniądze na salę myślę, że powinniśmy jednak zostawić stawkę podatkową podatku od nieruchomości na poziomie 13 zł tak jak było we wcześniejszym projekcie uchwały.
Remigiusz Onka – radny. Wszystko dobrze, ale wprowadzamy podatek od mieszkań dla rolników. to chyba wystarczy. Zobaczymy jak będzie dalej.
Żaneta Kalinowska – radna. Myślę, że jeżeli mieszkańcy zobaczą, że coś się dzieje, że jest coś namacalnego to mam nadzieję, że zmienią stosunek do inwestycji.
Wojciech Renerowicz – radny. Musimy się zastanowić nad organem ściągalności podatku. Wnioskuję aby wzmóc kontrolę , a pieniędzy nam starczy.
Dariusz Kłobukowski – radny Powiatu lipnowskiego. Cieszy mnie, że taka inwestycja powstaje. Jeżeli następuje rozwój gminy to następuje rozwój mieszkańców. Zwiększają się chociażby szanse na miejsca pracy. Apeluję abyście podjęli Państwo właściwe i trafne decyzje dla naszej gminy.
Wobec braku dalszej dyskusji Przewodniczący zarządził głosowanie nad postawionym wnioskiem dotyczącym zmiany wysokości stawki z 12,50 zł na 13 zł. zmiana została wprowadzona 14 głosami za na 14 obecnych.
Następnie odczytał projekt uchwały po zmianach w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości i zarządził głosowanie. Uchwała została podjęta jednogłośnie 14 głosami za na 14 obecnych.
(uchwała nr XI/75/07 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 4)
do punktu 2 p-pkt”b”
Przewodniczący odczytał projekt uchwały dotyczący określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2008
Wobec braku dyskusji zarządził głosowanie.
Uchwała została podjęta jednogłośnie 14 głosami - za na 14 obecnych.
(uchwała nr XI/76/07 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 5)
do punktu 2 p-pkt”c”
Przewodniczący odczytał projekt uchwały dotyczący określenia skupu żyta do podatku rolnego za rok 2008.
Wobec braku dyskusji zarządził głosowanie.
Uchwała została podjęta jednogłośnie 14 głosami - za na 14 obecnych.
(uchwała nr XI/77/07 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 6)
do punktu 2 p-pkt”d”
Projekt Uchwały w sprawie powiadomienia Skarbnika i Sekretarza Miasta
i Gminy Dobrzyń nad Wisłą o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego omówiła Pani Grażyna Habasińska – Sekretarz Miasta i Gminy.
Z uwagi na to, że nastąpiła zmiana ustawy o ujawnianiu i dokumentach organów bezpieczeństwa zachodzi konieczność ponownego wywołania takiej uchwały.
Wobec braku dyskusji zarządził głosowanie.
Uchwała została podjęta jednogłośnie 14 głosami - za na 14 obecnych.
(uchwała nr XI/78/07 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 7)
do punktu 2 p-pkt „e”
Projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na rok 2007 omówiła Pani Celina Witkowska – Skarbnik.
600- Transport i łączność
Zwiększenie – 5.000,00 zł – bieżące utrzymanie dróg (zmniejszenie inwestycji – rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Dobrzyniu nad Wisłą).
750 – Administracja
Zwiększenie – 23.500,00 zł – wydatki bieżące (zmniejszenie dodatków mieszkaniowych oraz oświetlenie ulic, placów i dróg )
754 – Bezpieczeństwo publiczne
Zwiększenie – 5.000,00 zł – inwestycja zakup motopompy dla OSP Krojczyn (zmniejszenie inwestycji – rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Dobrzyniu nad Wisłą).
801 – Oświata i wychowanie
Zmniejszenie – 3.232,00 zł – dotacja na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych.
852 – Pomoc społeczna
Zwiększenie – 536,00 zł – z przeznaczeniem na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej.
Zwiększenie – 2.500,00 zł – na zasiłki celowe (zmniejszenie dodatków mieszkaniowych).
Zmniejszenie – 150.000,00 zł – świadczenia rodzinne.
Zmniejszenie 15.000,00 zł– dodatki mieszkaniowe.
900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Zwiększenie – 9.000,00 zł - na inwestycję „Program Wisła” (oświetlenie ulic, placów i dróg)
Zwiększenie – 5.000,00 zł na odwodnienie ulicy Stodólnej (zmniejszenie inwestycji – rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Dobrzyniu nad Wisłą).
Zwiększenie – 15.000,00 zł – na chodniki (zmniejszenie inwestycji – rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Dobrzyniu nad Wisłą).
Zmniejszenie – 20.000,00 zł - oświetlenie ulic, placów i dróg
Pozostałe przeniesienia między paragrafami spowodowane są zwiększeniem wydatków w trakcie realizacji budżetu.
Wobec braku dyskusji zarządził głosowanie.
Uchwała została podjęta jednogłośnie 13 głosami – za, przy 1 wstrz.
(uchwała nr XI/79/07 w załączeniu do niniejszego protokółu – jako załącznik nr 8)
do punktu 3
Grzegorz Zych – radny złożył wniosek w sprawie budowy wodociągu u Pana Jana Kieszkowskiego w Ruszkowie.
Zofia Celmer – sołtys wsi Główczyn złożyła w niosek w sprawie położenia chodnika w Główczynie..
do punktu 4
Brak
do punktu 5
Przewodniczący Rady – Henryk Domeradzki kończąc obrady jedenastej Sesji, podziękował wszystkim uczestnikom obrad, a następnie stwierdził,
że zamyka obrady jedenastejj Sesji Rady Miejskiej.
Protokółowała Przewodniczący Rady